Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Märklin 2025  (gelezen 1444 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #15 Gepost op: 7 Januari 2025, 22:36:04 »

159 euro zelfs. Dat is 53 euro per wagentje. En het is geen nieuwe ontwikkeling, want dan had dat er wel bij gestaan.

En dat is m.i. 2 bruggen te ver… heb 3 Roco’s…blij mee!  Cheesy

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #16 Gepost op: Vandaag om 09:14:52 »

Je betaald tegenwoordig al gauw 50 euro voor een wagentje. Nu snap ik dat het hier geen nieuwe ontwikkeling betreft dus wellicht wat over de top ja. Maar aangezien geen ander merk ze heeft vind ik het een prima alternatief voor de Roco's.
« Laatste verandering: Vandaag om 10:48:25 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #17 Gepost op: Vandaag om 09:48:59 »

Advies prijs. Handels prijs zal wel iets lager liggen toch?

Zelf tweedehands vragen ze de hoofdprijs voor (oude) wagons.

Mvg Johan
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #18 Gepost op: Vandaag om 13:51:22 »

Die bollenwagens zien er op de foto goed uit, en inderdaad (veel) beter dan de Roco's, maar eerst in de winkel zien.
Ik heb trouwens nog ergens een oude Röwa liggen met opschrift ENCI, als ik mij niet vergis.

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

318*

« Antwoord #19 Gepost op: Vandaag om 14:32:43 »

Wat mij enigszins verbaast, is dat voor velen de Märklin bollenwagens kennelijk nieuw zijn.
Ik heb toch echt al tamelijk langs diverse sets bollenwagens van Mârklin, zowel naar Nederlands als buitenlands voorbeeld.
En ja, ze zijn veel mooier dan die van Roco.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #20 Gepost op: Vandaag om 19:12:52 »

En van de drie is er maar een die een beetje klopt. Die ene wordt dan wel een heel duur wagentje.  Embarrassed

Het is bij het Roco-model jammer dat de naad zo prominent aanwezig is, maar verder is dat toch een betere weergave van de de werkelijkheid dan het Märklin-model (waar dan weer de clip om de bollen op het onderstel te bevestigen niet te missen is).

Ergens onderaan op het todo-lijstje staat nog wel het plan om de Märklin-bollen op een Roco-onderstel te plaatsen. Dan krijg je in het redelijke het hoogst haalbare van twee werelden.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

318*

« Antwoord #21 Gepost op: Vandaag om 19:26:31 »

De vraag is of dat dan wel gaat passen Huub, want de bollen van Märklin zijn kleiner dan die van Roco.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #22 Gepost op: Vandaag om 19:47:31 »

Helemaal kloppend ga je het niet krijgen, maar de hoofdafmetingen die horen bij de onderstellen van de "Rocobollen" resp. "Märklinbollen" waren wel gelijk.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2025Topic: Märklin 2025
« vorige volgende »
Ga naar: