Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Batterijtrein rijdt voor het eerst met passagiers
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Batterijtrein rijdt voor het eerst met passagiers  (gelezen 42 keer)
1 Gebruiker en 4 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

330*

« Gepost op: Vandaag om 14:52:44 »

In Denemarken heeft gisteren voor het eerst een batterijtrein een rit met passagiers gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=kuMXLVr1Mx4

De batterijtreinen gaan de Lynettes vervangen die nu nog voor Midtjyske Jernbaner (Lemvigbanen) rijden. Een poosje geleden liet ik in Raadplaatje al een keer een foto zien van de 'oplaadbovenleiding' in het station Holstebro. De nieuwe treinstellen hebben dus stroomafnemers op het dak, maar daar zal je tijdens de rit niet veel van merken.

Ik zal de Lynettes gaan missen, maar vind de vervanger wel een redelijk geslaagd model. Vooral de kop ziet er best stoer uit. De grote vraag is natuurlijk of we in de toekomst op meer plekken battrerijtreinen gaan zien, of dat de omgeving van Lemvig een uitzondering blijft. Minstens zo benieuwd ben ik naar wat er met de laatste Lynettes gaat gebeuren. Midtjyske Jernbaner is uiteindelijk natuurlijk een commercieel bedrijf en heeft eigenlijk geen belang bij museummaterieel, maar dit treintype is wel kenmerkend geweest voor een groot deel van Denemarken. Hopelijk kunnen de Lynettes ergens bij een museumbedrijf worden ondergebracht.

mvg,
Gert

Tikfout hersteld
« Laatste verandering: Vandaag om 17:22:16 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Batterijtrein rijdt voor het eerst met passagiers
« vorige volgende »
Ga naar: