Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modellbau Lingen 2026  (gelezen 148 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anne W
Full Member

« Gepost op: 16 December 2025, 20:52:54 »

Op 10 en 11 januari 2026 vindt de 30E Modellbau Lingen in Lingen/Duitsland plaats, zie bijgaande flyers.

Lingen ligt 25 km over de grens bij Almelo.

De ModelSpoorGroep 's-Hertogenbosch zal daar met haar compacte Spoor 0 Baan "Van Niks naar Nul" aanwezig zijn, deze Spoor 0 baan combineert de grote afmetingen van schaal 0 met compactheid, de baan is 7 bij 4 meter. Dit komt door een 3 sporige segment draaischijf met voldoende lengte om complete treinen te bergen, een bewegend 3 sporig schaduwstation dus met 3 verschillende in- en uitgangen en volledig geïntegreerd in iTrain, wat een afwisselend treinbedrijf geeft.

Nee, ik ben er niet bij, ik mag namens de MSG/Den Bosch de gesprekken voeren met de organisatoren, maar erbij zijn is er niet meer bij, ik heb mijn benen/voeten versleten met 20 jaar aanwezig zijn op vele maritieme tentoonstellingen in binnen- en buitenland.

Ik wens jullie een prettig en nuttig verblijf in Lingen.

Groet, Anne W

1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #1 Gepost op: Vandaag om 13:05:49 »

Lingen ligt 25 km over de grens bij Almelo.

Dat is een verkeerde voorstelling van zaken, een beetje misleidend zelfs. Almelo ligt niet aan de grens. Het ligt er nog zeker 25km vandaan. Enschede of Oldenzaal liggen bijvoorbeeld al veel dichter aan de grens. Het ligt veel meer voor de hand om aan te geven dat Lingen hemelsbreed 25km van grensovergang De Lutte in de A1 ligt, maar dat is over de weg even goed nog 40-45km. Om van Almelo naar Lingen te komen is zeker 60km rijden en kost je een uur.

NS 1968-1980, tijdperk IVa, Twentelijn
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modellbau Lingen 2026
« vorige volgende »
Ga naar: