Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama ND Blödenhügel Am Taubenkrug
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama ND Blödenhügel Am Taubenkrug  (gelezen 17 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Gepost op: Vandaag om 18:53:07 »

Ik ben weer met een nieuw diorama begonnen, wat eerst kwam de inspiratie of de reden om een nieuw diorama te bouwen weet ik al niet meer. Ik wilde wel iets anders als de laatste diorama's, ik wilde graag eens de diepte in gaan. Bij een kringloopwinkel vond ik een CD kastje dat geschikt is. Het ruimte was te beschadigd dus daar heb ik een stuk van verwijderd en die word vervangen door een nieuw stukje plexiglas.

De inspiratie is spoor wat zich tussen de bebouwing door wringt zoals tussen Como Lago en Como Borghi
In mijn wereld is o.a. de U82 in het zuid/oosten van Neu Dalhausen een geschikte lijn met z'n enkelspoor. Daar had ik ook nog materieel voor ook heel belangrijk want dat scheeld werk en tijd en uiteindelijk ook ruimte in huis. Een geschikt punt gezocht net voor de samen komst met de U1 bij ND Dransdorferplatz.

Die hoek van Neu Dalhausen kon nog een naam gebruiken want het komt mij goed uit als dat ooit een los dorp was zodat ik daar oudere huizen kwijt kan. Bjorn kwam eerst met wat donkere suggesties dat was niet de richting waar ik heen wilde, z'n 3e idee was Blödenhügel en die is wel humor en i het dus geworden. Toen nog een passende straatnaam, Am Taubenkrug zat al een tijd in de voorraad en past hier wel lekker bij en zo hebben we een diorama naam.

Dan de bouw, de basis is de CD lade, het spoor loopt deels in een boog, geheel kon niet( en hoefde ook niet) want dan past de trein niet. Ik ben een beetje met foamboard en gevels gaan spelen dat leverde vrij snel een aardig opzet op. Ik moest wel wat gevels versmallen want ik moet net genoeg zichtlijnen overhouden dat je achter in ook nog wat ziet. Voor een paar huizen en winkeltje heb ik een skelet van lego gemaakt waar ik alle wanden aan kan gaan hangen. Die techniek zal ik overal gaan gebruiken.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama ND Blödenhügel Am Taubenkrug
« vorige volgende »
Ga naar: