Hoi allemaal,
Lange tijd geen update geplaatst, maar er is genoeg gedaan aan de baan.
Aller eerst heb ik de plaatsing van de bezetmelders bepaald. Ik heb er voor gekozen deze toch op de baan te plaatsen (twee sets melders op 2 verschillende plekken). Dit omdat ik hiermee de afstand naar de melders het kortst hou, de vrije ruimte tussen de niveaus overal in takt hou en de plekken op de baan toch leeg waren. Bovendien zijn ze nog relatief makkelijk te bereiken mocht het nodig zijn en kon ik de bedrading netjes wegwerken onder de baan na mezelf er weer onder te hebben gewurmd.
Er is nog één Yamorc bezetmelder nodig om alle secties aan te sluiten. Draadjes liggen al klaar.
De bezetmelders zijn dus geplaatst op de grootste module van de drie. De bekabeling naar de melders op deze module heb ik gerealiseerd d.m.v. seriele prints en kabels.
(Modules zijn hier niet aan elkaar bevestigd)
Alle secties (die nu gemaakt zijn), zijn getest en werken, nadat ik de loconet kabel en de Yamorc ES link printjes op de juiste ingangen had aangesloten...
Dat ging dus niet meteen goed. Heb ook de boel meteen gedocumenteerd in een aparte versie van het baanplan (sectie nummering en wissel nummering erin gezet). Ook is de keerlus aangesloten en zijn ook daar de secties gemaakt.
Volgende stap is nu de laatste bezetmelder aansluiten en in iTrain het schakelbord inrichten.
Ook heb ik nog eens naar het baanplan van het bovenste zichtbare niveau gekeken. Ik ben toch bang dat het oorspronkelijke plan voor te weinig variatie in de treinen loop zorgt. Daarom komt er naast de hoofdbaan een dubbelsporige 'nevenlijn' bij, welke iets verdiept in een tunnelbak ligt en onder de hoofdsporen door uit het zicht verdwijnt. Zodra het plan klaar is zal ik het hier delen. Toch nog tijd zat om te sleutelen aan het plan voor het zichtbare deel
Groeten,
Chiel