Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Conservenfabriek Blad en van de Vijver 1918
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Conservenfabriek Blad en van de Vijver 1918  (gelezen 29735 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #30 Gepost op: 12 Maart 2013, 18:56:55 »


Door het verplaatsen van mijn foto's zijn er op de vorige pagina wat linkjes niet meer geldig waardoor de foto's niet meer zichtbaar zijn. Dus tijd voor een samenvatting.

Het plan is om de Conservenfabriek van de de firma Blad en van de Vijver te bouwen omstreeks 1918. De fabriek was gelegen aan een zij spoor van de Haarlemmermeerspoorlijnen vlak na het emplacement Hoofddorp en voor de coupure in de Geniedijk aan de lijn Hoofddorp Leiden.

Van de fabriek en het fabrieksterrein is helaas maar een foto bekend:



Op de foto zien we de vaten met ingemaakte groente opgeslagen worden in nette rechte rijen op de grond. Op de ahtergrond de stenenloods met smalle hoge deuren en grote raampartijen waarnaast nog net een goedernwagon is te ontdekken. Naast deze loods staat een tweede gebouw met twee schoorstenen waarvan ik denk dat dit een kuiperij zou kunnen zijn. Tussen deze gebouwen lijkt een vierkante water toren te staan die je in het westland wel vaker tegen kan/kon komen.

Ik heb al een klein baanplan getekend:





Naast de gebouwen nemen de vaatjes een prominenten plaats in op deze modules. Ik heb er voor gekozen om deze te gaan gieten daar ik er wel enkele honderden denk nodig te hebben en omdat ik ze wel op de juiste schaal wil hebben.

Om een goede basis te hebben hebben we de maten opgezocht en Mitchell bereid gevonden om er een 3D tekening van te maken welke ik heb laten printen bij Shapeways.



Al met al nog een berg werk.... Grin

Jeffrey
Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 12 Maart 2013, 21:10:51 »

Zet de biervatenflessen vast koud, en de favoriete muziek flink hard, want dat wordt nog wel een flinke klus, denk ik Grin Ik ben benieuwd naar het resultaat, dat wordt wel een imposant gezicht met al die vaatjes.

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #32 Gepost op: 1 Mei 2013, 08:17:58 »

Inmiddls weer verder met de Conserven fabriek en de rails neergelegd om een goede indruk te krijgen van de ruimte er om heen:



Ook belangrijk om het fabrieks gebouwtje uit te tekenen op de grondpaat en vandaaruit op te bouwen:



Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #33 Gepost op: 22 Februari 2014, 19:28:20 »

Helaas is dit project reeds gestrand...... de baken zullen voor een ander project gebruikt gaan worden.

Jeffrey
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Conservenfabriek Blad en van de Vijver 1918
« vorige volgende »
Ga naar: