Update 24
Ook de trap moet worden voorzien van een hekwerkje. Ik ben begonnen met twee staanders op maat te snijden en daar diagonaal een kerf in te snijden die diep genoeg is voor het staaldraad van 0.3 mm.
Om de juiste hoek te krijgen heb ik een tekening gemaakt van de trap en de platformen waarop aangegeven de plaats van de staanders. Vervolgens de staanders op de tekening gelegd en het draad in de uitsneden van de staanders gelegd en gefixeerd met een klein drupjelijm.
Vervolgens uit een dun strookje styreen 0.1 mm stukjes gesneden die net zo groot zijn als de staanders en deze over het draad op de staanders geplakt:
Om de trap veilig aan de kraan zelf te kunnen bevestigen moet er een frame gemaakt worden om de trap heen. Dit heb ik gedaan van styreen profiel welke ik op maat heb gesneden en in elkaar heb gelijmd. Om deze geheel haaks te houden tijdens het drogen van de lijm deze in de schuifmaat vastgezet.
Om de trap aan dit frame op te kunnen hangen heb ik vier stukjes U profiel op maat gemaakt:
Daarna het hekwerk van de trap en de onderdelen van het frame in elkaar gezet met een paar drupjes lijm: