Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van "Naamloosbroek" (N)
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De bouw van "Naamloosbroek" (N)  (gelezen 32212 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 30 Januari 2012, 20:31:11 »

Dat is Roco, Minitrix of de el-cheapo GT flexrail die ik gebruik.

Verschillende kleuren/mixen ballast ligt gewoon tussen de bielzen (gelijke hoogte met bielzen of ietsjes lager) maar het lijkt zo inderdaad alsof het vol gestort is op de 2 foto's waar die tulpenloc op te zien is.
Eens kijken of ik een goeie foto kan vinden hier van dat stuk spoor.



Had ook nog een foto'tje van een ballast-demo plankie. Vooraan zie je zo'n beetje hoe het nieuwere ballast eruit komt te zien, en op de achtergrond oude ballast die al heel wat jaren ligt.



Alle ballast in 't midden is zo'n beetje op dezelfde manier aangebracht als te zien is op de foto met de dieseltank.

Gr. Dave
« Laatste verandering: 30 Januari 2012, 20:45:32 door Dave van der Locht » Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #31 Gepost op: 31 Januari 2012, 15:32:58 »

Hoi Dave,

ziet er goed uit, plaatje met de 1738 en de tulpenlok is een mooie.
Leuk baantje wordt het al zo.

Die straddle carrier is zeker een metalen kitje van Walthers?
Leuke toevoeging in ieder geval, misschien alleen nog een meer Europees kleurtje geven?

Romar
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 31 Januari 2012, 17:37:39 »

Die straddle carrier is volgens mij inderdaad van Walthers, niet van metaal maar kunststof. Heb die lang geleden eens voor mijn verjaardag gekregen en vondt ik goed bruikbaar op mijn fictieve Nederlandse baan (grensstreek).

Maareh.. Europees kleurtje? Bedoel je rood/oranje? Ik had hem bewust geel gemaakt omdat ik een dergelijke carrier (in het geel dus) wel eens live gezien heb tijdens een rondleiding in de buurt van Rotterdam. Maar deze moet nog wel wat afgewerkt worden. Her en der moeten wat onderdelen nog in een andere kleur en weatheren die handel.

Gr. Dave
Gelogd
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #33 Gepost op: 31 Januari 2012, 19:45:08 »

Nou Dave je hebt aardig je best gedaan, ik zie geen 1 steentje balast op de bielzen liggen Grin
Dat heb je wel even tijd gekost denk ik? Mooi hoor!!!

Groet,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #34 Gepost op: 1 Februari 2012, 00:23:52 »

Of hij heeft ze na het drogen van de lijm er weer keurig afgetikt.  Tongue
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 1 Februari 2012, 21:10:39 »

Jullie mogen allebei niet meer raden.

Veel tijd gekost, maar met de kwast die ik nou heb kan ik gaan als een speer! Grin
En her en der nog een steen van een biels af halen.

Gr. Dave
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 3 Februari 2012, 22:37:25 »

Eventjes alvast wat voorbereidingen getroffen voor morgen en overmorgen.

Het schaduwstation in de kast is onlangs voorzien van wat extra opstelsporen. Natuurlijk moeten ook de wissels aangestuurd worden met mijn eigen decoders. Oja.. Ik weet dat ze het zonder IC's niet gaat doen, worden morgen geplaatst. Grin



Gr. Dave
« Laatste verandering: 3 Februari 2012, 22:40:57 door Dave van der Locht » Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 21 Februari 2012, 17:16:51 »

Dit weekend niet zo heel veel gedaan. Heb de voorkant van een grijs kleurtje voorzien en een beetje met Koploper gespeeld. Daarna begon ik me te beseffen dat het toetsenbord en de muis toch wel behoorlijk wat plek van mijn 'bedieningstableau' in beslag namen. Dus maar even gauw een Logitech K400 setje besteld. Toch wel erg ideaal voor de bediening van Koploper!



Binnenkort ga ik een beginnetje maken met het bekende 'sporenplan-met-knopjes-en-ledjes-paneel' wat aan de rechterzijde van het tableau ingebouwd zal worden. Het idee is om een paneel te maken welke ik kan gebruiken als extern tableau in Koploper, welke tevens wisselstanden en bezetmeldingen laat zien. Ja ik weet het.. Op de 2 monitoren zie ik het ook, maar ik ga toch ook voor zo'n lekker nostalgisch bedieningspaneel in een modern jasje.

Voor dat bedieningspaneel vandaag even bij een klant wat navraag gedaan. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het een sjiek-de-friemel geborsteld RVS paneel wat ik verzonken in de 'tafel' inbouw. W.b.t. de opdruk van de delen van het sporenplan en andere zaken ben ik er nog niet helemaal uit. Een paar opties:

- Lasergraveren: Goedkoop, erg mooi, strak en slijtvast. Nadeel is dat je geen kleuren kunt gebruiken, maar dat maakt het ook wel weer erg strak en mooi.
- Zeefdrukken: Relatief duur, eveneens strak, slijtvast maar vooral full-color mogelijkheden.
- Vinyl: Zeer goedkoop en ook erg mooi. Kan dit zelf netjes aanbrengen en hoef het alleen te laten snijden.
 
Die 3 opties ga ik de komende week (of weken?) maar eens verder overdenken. Ondanks de 'slijtvastheid' van de opdruk komt er zowieso een transparante laag vinyl overheen. Dan blijft het paneel zeker krasvrij.

Gr. Dave

« Laatste verandering: 21 Februari 2012, 17:22:28 door Dave van der Locht » Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 4 Maart 2012, 18:38:16 »

Vandaag eens een beetje research gedaan naar de bekende Stelcon platen en hoe je deze nu het handigst zelf kunt maken. Stiekum is het nog een behoorlijk oppervlak wat van deze platen voorzien moet worden. Zo'n 90% van de kleine containerterminal en goederenoverslag aan de voorzijde zal voorzien worden met dit spul.

Al gauw kwam ik tot de conclusie dat inkrassen op gips of DAS klei hem niet ging worden. Voor klinkeren in schaal 1:160 voldoet dat prima, maar voor deze betonplaten is het resultaat toch een stuk minder. En het is meer werk.

Lees meer over hoe je stelcon platen zelf kunt maken uit een plaatje styreen.



Gr. Dave

Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van "Naamloosbroek" (N)
« vorige volgende »
Ga naar: