Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 161   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 927306 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1875 Gepost op: 6 Maart 2022, 17:53:53 »

Het ding kan dus heel wat meer weergeven dan de Nederlandse Koeienkop, die volgens mij al behoorlijk zeldzaam is.
Hier in Uitgeest staat (stond?) ook zo'n ding voor vertrek baar links (Amsterdam) of rechts (Haarlem).

Dan komt hij even voorbij de kerstboom te staan of zit ik mis?
Klopt, hij komt inderdaad na de kerstboom.

Koeienkoppen worden inderdaad zeldzaam. Het schijnt dat Prorail eens heeft bedacht dat een machinist aan het seinbeeld kan zien waar hij naartoe gestuurd wordt en koeienkoppen dus wel weg konden. Dat die opvatting haaks staat op het uitgangspunt van het Nederlands seinstelsel (een snelheidsstelsel i.p.v. een richtingsstelsel) mag de pret natuurlijk niet drukken. Het klopt trouwens ook niet altijd.

Maar goed, in Duitsland zijn ze alom aanwezig, ook in het nieuwste KS-systeem.

Om trouwens verwarring te voorkomen:
Citaat
Het kan overigens ook als Geschwindigkeitszanzeiger Zs3 gebruikt worden, dus de cijfers kunnen nuttig zijn.
De lichtbak bij een Zs2 en Zs3 heeft dezelfde afmeting en is dus voor beide te gebruiken (in het echt een matrix van 5x7 of 5x8 lichtpunten in de Bundesbahnzeit). Het is dus niet dat een sein zowel als Zs2 of Zs3 gebruikt kan worden, als beide nodig zijn, komen er ook twee (of meer) lichtbakken.

DCC is het meest universeel, dat staat zowel op de rails alsook op 1&6 van Loconet-B (RailSync). En minder onderdelen nodig om DCC te ontvangen t.o.v. Loconet data  Cool
Het voordeel van loconet is dat ik direct de voeding voor het geheel heb. Maar misschien heeft Ali daar wel een goede oplossing voor.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1876 Gepost op: 8 Maart 2022, 21:56:26 »

Via de telefoonpiramide was onder treinspotters het gerucht verspreid dat er een Sonderzug uit La-tourbe-et-Vallée naar Plettenburg zou komen.
Misschien wel met een Franse diesel ervoor...?   Duim omhoog



Hmm, een NS-loc. Undecided 
Wel met een Franse wagen erachter, maar gezien de lading, begin ik me af te vragen of La-tourbe-et-Vallée wel in Frankrijk ligt...

Maar goed, Herr Benz kan dus binnenkort in zijn nieuwe VW Jetta gaan rijden. Ik verwacht dat hij die nog wel zal gaan showen, een Benz is tenslotte nooit bescheiden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #1877 Gepost op: 8 Maart 2022, 22:31:53 »

Gelukkig ligt La-tourbe-et-Vallée net niet in Gelderland.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1878 Gepost op: 9 Maart 2022, 03:44:51 »

Ik zeg niks. Overigens kan de Jetta richting Arnhem ook binnenkort op transport.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1879 Gepost op: 10 Maart 2022, 21:28:12 »

Benz is als een kind zo blij met zijn nieuwe Jetta.
Vol trots is hij bereid tot een fotosessie, waarbij hij zelfs voor lief neemt dat de lokale Bullen het niet kunnen waarderen dat hij met showroomplaten rondrijdt i.p.v. een echt kenteken.


20220310_D7000_1407 by hb foto, on Flickr

Herr Hügel had niets te veel gezegd, alles zit erop en eraan.
Een stuur aan de goede kant, koplampen, richtingaanwijzers, achterlichten, remlichten, achteruitrijlicht en zelfs een tankklep.


20220310_D7000_1409 by hb foto, on Flickr

groet, Huub

 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #1880 Gepost op: 10 Maart 2022, 21:41:55 »

Herr Hügel geeft het compliment door aan hr. Bakke van Sydborg Auto Import.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #1881 Gepost op: 10 Maart 2022, 21:48:28 »

Mooi model! De Chinese VW fabriek doet het goed  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1882 Gepost op: 12 Maart 2022, 11:08:48 »

Inmiddels is de Jetta van kentekens voorzien.
Filosoferend waarom uitgerekend dit model als een van de eerste wordt uitgebracht door deze fabrikant, uitte Gert het vermoeden dat het wellicht met het oog op de Amerikaanse markt was, waar dit type vrij populair was.
Hij kan zo maar gelijk hebben, want de kentekenplaathouders zijn eigenlijk te smal voor de grote Duitse platen.
Het valt niet negatief op, maar je merkt het bij het aanbrengen.
Foto's volgen vast nog wel een keer.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1988


« Antwoord #1883 Gepost op: 12 Maart 2022, 11:29:52 »

Het ding kan dus heel wat meer weergeven dan de Nederlandse Koeienkop, die volgens mij al behoorlijk zeldzaam is.
Hier in Uitgeest staat (stond?) ook zo'n ding voor vertrek baar links (Amsterdam) of rechts (Haarlem).

Dan komt hij even voorbij de kerstboom te staan of zit ik mis?

Jakop, volgens SporenplanOnline heeft sein 208 in Uitgeest nog steeds een koeienkop.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1884 Gepost op: 12 Maart 2022, 12:08:37 »

Ik denk dat sporenplan qua koeienkoppen niet up-to-date is.
Zou hier dan te zien moeten zijn, maar tenzij de koe alleen maar even een haas aan het vangen is, lijkt het me gewoon verdwenen.
Voor De Haar aansluiting (Arnhem of Rhenen) staan ze ook nog aangegeven, terwijl ze daar alweer een aantal jaren weg zijn.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1885 Gepost op: 12 Maart 2022, 15:11:50 »

De uitbater van het tankstation is vol goede moed aan de slag gegaan met de uitgebreide maatvoering van de mengsmering-pomp, recentelijk ontvangen van collega Klinkhamer.
Wat je op zo'n moment absoluut niet wilt hebben, is de bekende alles beter wetende behulpzame buurman.
Maar helaas, die was er wel en wees er fijntjes op dat de hele pomp van Klinkhamer (en dus ook het brandstofvat) hoogstwaarschijnlijk van een of andere kunststof was.
Levensgevaarlijk in combinatie met brandstoffen en dus in Deutschland absolut unzulässig!
In Nederland vermoedelijk ook niet volgens de regels, maar Klinkhamer zal daar niet veel last van hebben, niemand die dat ding kan zien.
Maar in Plettenburg komt de pomp in het volle zicht, dus er zat niks anders op dan voor een andere oplossing te gaan.
 


Wordt vervolgd...

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #1886 Gepost op: 12 Maart 2022, 15:24:21 »

Spannend!!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1887 Gepost op: 12 Maart 2022, 19:50:34 »

Om de spanning erin te houden.  Cheesy



Wielen mogen denk ik nog wat dunner.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #1888 Gepost op: 13 Maart 2022, 12:33:49 »

En toen ging het weer mis. De 13e, hoe kan het ook anders.
Bij het verwijderen van afplaktape, ging de hele ondergrond mee.
De primer heeft dus niks gedaan.
Kortom, schoonmaken en opnieuw proberen.
Al denk ik dat ik dan gewoon alles rood maak en met papier een witte band met Esso-logo erop plak.

Verder is hij wel bijna klaar, maar de Plettenburger Moped Verein moet nog tenminste een weekje geduld hebben.


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1988


« Antwoord #1889 Gepost op: 13 Maart 2022, 15:49:23 »

Ik denk dat sporenplan qua koeienkoppen niet up-to-date is.
Zou hier dan te zien moeten zijn, maar tenzij de koe alleen maar even een haas aan het vangen is, lijkt het me gewoon verdwenen.
Voor De Haar aansluiting (Arnhem of Rhenen) staan ze ook nog aangegeven, terwijl ze daar alweer een aantal jaren weg zijn.

groet, Huub
Goed gezien Huub. Die in Uitgeest heeft de geest gegeven. In hetzelfde filmpje valt te zien dat alle drie koeienkoppen in Heerhugowaard er nog wel zijn.
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 161   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: