Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 161   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 927509 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2220 Gepost op: 28 Oktober 2023, 19:14:54 »

Lekker dan...  Embarrassed
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #2221 Gepost op: 28 Oktober 2023, 19:18:52 »

Ook de afzuiging/ventilatie in huis. Dat wist ik wel, maar ze hadden niet gemeld dat daarvoor ook werkzaamheden in de hobbykamer nodig zijn. Want dan had ik het al veel eerder gedaan.
12 dagen van tevoren melden, vinden zij overigens heel ruim hoor, meestal is het binnen een week.  Cool
Ik kan wel proberen om het uit te stellen, maar als het toch moet gebeuren, ben ik er nu ook in een keer vanaf. Die treinbaan in de woonkamer ben ik inmiddels wel zat.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2222 Gepost op: 28 Oktober 2023, 19:45:38 »

Familie Doorzon noemt ze niet voor niets bouwvarkens....

Vervelend, je had alle tijd.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #2223 Gepost op: 29 Oktober 2023, 09:26:59 »

Ik kan me jouw frustratie levendig voorstellen. Wat een pech zeg.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #2224 Gepost op: 4 November 2023, 17:27:42 »

Vandaag is dan het overgrote deel van Plettenburg ontmanteld.

Omdat documenteren* iets voor watjes is en ik in het verleden iets te vaak voor een makkelijke i.p.v. goede oplossing heb gekozen, was het af en toe wat zoeken wat er moest gebeuren. Soms viel het mee, soms viel het tegen. De beperkte tijd doordeweeks en het feit dat ik niet het meest opruimerige type ben, maakte het er niet makkelijker op.
Maar dankzij de fantastische hulp van Niels is het uiteindelijk toch binnen een redelijke tijd gelukt.



Daarbij was de lengte van Niels in dit geval een absoluut pluspunt.  Grin
Wat rest, is wat klein spul dat nog weggehaald moet worden en een modelbaan die inmiddels in delen door het hele huis verspreid staat.
Maar ze kunnen maandag aan de slag.

* uitgerekend hiervan, in welke volgorde en hoe de delen uit elkaar gehaald moeten worden, had ik ooit wel een document gemaakt, maar kan het niet meer vinden
  Undecided
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #2225 Gepost op: 4 November 2023, 18:52:19 »

Had je de locatie niet gedocumenteerd?  Grin

Poe…mooie boel zo, maar klaar voor ‘onder water’ dus  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2226 Gepost op: 4 November 2023, 19:34:48 »

Balen dat je alles moet ontmantelen, maar fijn dat Niels geholpen heeft. Succes met de vouwbakkers en vooral met de wederopbouw.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #2227 Gepost op: 4 November 2023, 19:44:05 »

Had je de locatie niet gedocumenteerd?  Grin
Documenteren is voor watjes...  Cheesy

Gelukkig stond vandaag niet alleen in het teken van demontage.
Vanmorgen kon ik bij de groenteboer naast de gebruikelijke eetbare producten ook een pakketje met inhoud afhalen.
En die inhoud bestond o.a. uit dit treintje:

20231104_D7000_4847 by hb foto, on Flickr

Een modelletje van Modellbahn Union, goedgekeurd door de burgemeester van Arnhem.

In 1986 fotografeerde ik het origineel:

P19860394, Kassel [DE] by hb foto, on Flickr

Dan zie je dat er wel wat verschillen zijn, maar in dit geval kan ik daar wel overheen stappen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2228 Gepost op: 4 November 2023, 20:18:59 »

Het model is ook meer oranje dan het origineel. Dat is dus niet alleen een tik bij het NS materieel....

Het was leuk je baan, helaas in onderdelen, eens in het echt te zien. Hopelijk binnenkort weer als één geheel!
Fijn dat ik je kon helpen en dat het redelijk soepel is verlopen.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #2229 Gepost op: 4 November 2023, 22:32:46 »

Mooi werk mannen. Goed om te zien dat dit forum goede onderlinge contacten oplevert.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #2230 Gepost op: 5 November 2023, 12:22:39 »

De huidige situatie biedt wel mogelijkheden wat meer van de techniek onder de baan te laten zien.


Dit is het deel met het station en de draaischijf. Theoretisch kan het in drie delen uiteen, maar omdat het op deze manier ook hanteerbaar was, het lekker vast laten zitten. Scheelt hoe dan ook werk bij het terugplaatsen en we wisten ook niet zeker of de theorie wel zou kloppen in de praktijk.  Grin
Je ziet ook het verschil tussen de redelijk net aangelegde oorspronkelijke bedrading en later toegevoegde dingen.
Helemaal links is de aansturing voor de draaischijf te zien. Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om die aan te passen. De draai15 schakeling blijft, maar die wordt nu nog door een parallel63 aangestuurd. Op zich werkt dat wel, maar als ik een probleem met de treinen-pc krijg, is het uit met de pret, de vervanger heeft geen parallele poort meer. Dus dan het beste nu maar de aanpassing doen, zodat de draaischijf netjes door Koploper aangestuurd kan blijven worden.

Over draaischijf en Koploper gesproken, Markenburg heeft zeer recent een rolbrug in het assortiment opgenomen, eigenlijk een draaischijf die niet draait...
Inmiddels een paar keer met eigen ogen mogen aanschouwen en het ziet er fraai uit. En het leuke, ondanks dat Koploper geen rolbrug als besturingselelement heeft, is deze met een trucje toch door dit programma volledig automatisch aan te sturen.
Onderaan die pagina is een filmpje te zien. Vanaf 1:26 is een demobaan te zien, die compleet door Koploper wordt bestuurd.

Voor Plettenburg zijn er geen concrete plannen voor een rolbrug, maar zeg nooit nooit.

groet, Huub

 
« Laatste verandering: 5 November 2023, 12:33:59 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #2231 Gepost op: 5 November 2023, 12:57:28 »

Grappig dat ze het op die site over 'fijne mechanica' hebben. Ze vinden het vast heel fijn, die mechanica, maar met plezier heeft de term niets te maken. Wel met machines en instrumenten waarbij bijzonder kleine toleranties zijn vereist.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1642


HCC!m-IG


« Antwoord #2232 Gepost op: 5 November 2023, 13:07:09 »

"klein maar fijn"  Grin
Gelogd

NI
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #2233 Gepost op: 5 November 2023, 13:47:44 »

Ja inderdaad, the devil is in the details. Fijnmechanica dus, in plaats van fijne mechanica.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #2234 Gepost op: 5 November 2023, 16:51:39 »

Drie keer raden wie de trukendoos met Koploper heeft bedacht  Grin  Grin
Mooi werk mannen!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 161   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: