Dankjewel voor dit compliment Huub.
Het was goed je weer even gesproken te hebben. ik was zaterdag echt niet in mijn goede doen,gisteren ging gelukkig beter.
Toen ik vrijdag de boel in alle rust opgebouwd had, bleek dat mijn beide loks die ik hiervoor gebouwd had het niet wilden doen. Deze loks hadden een Halling onderstel en in mijn vertrouwen dat ik heb in de Picollo onderstellen die ik normaak gebruik, was dit een grote misser. Maar goed, met een soort van reservelok had ik nog wel iets kunnen doen.
Maar de grootste frustratie zat in mijn Piko Kö. Daarvan slipte het aandrijfbandje los en floepte tussen de motor en het wieltje waar die op hoort. Ik kreeg het daar niet tussen uit, dus maakte ik de bodem open en demonteerde de aandrijving. Bandje over het wieltje, monteren en klaar ben je, denk je dan. Nee dus.
Bij het monteren moest ik goed opletten om de electrische verbinding tussen de wielen en de koolborstels weer op de plek kwam waar het hoorde. Ook dat was wat gepiel.
Maar ik kreeg op één of andere manier de afdekklep van de aandrijving niet meer dicht. En als ie dicht zat, reed de lok niet.
Het heeft me in totaal anderhalf uur gekost om de boel weer rijdend te krijgen. De aandrijfas, twee wormwielen en het wieltje voor het bandje oogt symetrisch. Maar dat blijkt niet zo te zijn. voor dat ik daar achter was, was ik redelijk gefrustreerd. Maar goed, de boel reed een soort van en ik kon de beurs doorkomen.
ik lag laat in bed en naast wat kort geslapen ook onrustig geslapen.
Op zaterdagmorgen start ik de boel op en begin met proefrijden. Het smalspoor reed, helemaal toen ik een lokje van Sven van de Tramfabriek mocht lenen. dat ging heel soepel. Ik start het spoor van de Piko Kö en deze begint de dag met niet rijden. ik duw het wat heen en weer, geen beweging in te krijgen. Ik luister of de motor loopt en hoor niets. Denkend aan de rails, dus ik maak die schoon, maakt niets uit. Ik pak een metertje, meet of er stroom op staat. Niet dus. Oorzaak gevonden, het lag niet aan de lok. Maar de frustratie zat er al goed in. dus ik denken hoe dit nou weer op te lossen. Maar ook hoe dit thuis te doen, want de boel zit nogal verstopt onder het landschap.
Kijk ik heel toevallig even op mijn
Magic box, blijkt het spoor gewoon uit te staan.
De dag was nog niet begonnen, maar ik zat er doorheen.
Maar goed. Van gisteren heb ik heerlijk kunnen genieten. Dat wat reed, reed. Dat wat het niet deed, deed het niet.
Twee dingen die ik voor Leuven echt moet doen:
- Bij het achterste wissel de boel verbreden, zodat al mijn smalspoorloks daar doorheen kunnen
- Een reservelok voor normaalspoor mee
En dan kijk ik verder wel of ik nog een spel verzin voor het rangeren. Want dat maakt de dag wel leuker

Leuk dat je er was Huub en graag tot een volgende keer (London begreep ik

)
groet,
michel