Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini Modelbaan Burg Holtheim  (gelezen 37580 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 23 April 2021, 08:16:50 »

Dat het vree kleurrijk gaat zijn staat als een paal boven water. Duim omhoog
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #106 Gepost op: 23 April 2021, 22:35:17 »

Vandaag ben ik voor het eerst in weken weer eens een volledige dienst met een vriend in de bus mee geweest. Daardoor heb ik hier aan weinig gedaan vandaag. Vanmorgen heb ik van kleine stukjes van een papieren zakdoekje capes gemaakt om de poppetjes op de uilen heen. Net heb ik van stukjes spijkertjes hoeden gemaakt.


Daarna heb ik de lantaarnpalen een laagje lichtgeel gegeven.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #107 Gepost op: 25 April 2021, 15:14:02 »

Het huidige schilderwerk is goed om in detail te fotograferen en te posten. Ik heb voor de figuren een bruine grond kleur gebruikt omdat ik denk dat dat bij ouderwets ogende kleding de beste ondergrond geeft.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #108 Gepost op: 25 April 2021, 19:54:28 »

De mammoeten zijn wat meer werk dus die lopen niet helemaal mee met de rest maar de vogels zijn nu af.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #109 Gepost op: 26 April 2021, 09:30:28 »

De eenhoorns hebben gister avond ook nog wat kleur gekregen maar ze zijn nog niet af.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #110 Gepost op: 26 April 2021, 23:26:54 »

Ik kreeg een stevige rekening voor het schilderen van de figuren van gister. Niet wat tremor betreft wat ik zou verwachten maar nu zitten juist alle spieren vast en heb en houd ik heel veel spanning in m'n hoofd. Dus ik heb een abonnement op zware pijnstillers vandaag en ook daarmee is het bij vlagen bijna niet te doen. Maarja van stil zitten en niks doen voel ik me ook niet beter dus toch maar door prutsen en kijken wat wel en wat niet ging. Ik heb nog wat schilderwerk gedaan aan de eenhoorns maar dat ging lichamelijk niet. Lantaarnpalen plaatsen ging wel, poppetjes op de eenhoorns plaatsen nu net mede door het beperkte aantal ook en ik ben wat nieuwe langere lantaarnpalen aan het maken.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #111 Gepost op: 28 April 2021, 11:02:24 »

Gister moest ik mezelf verplichten zo min mogelijk fijn schilderwerk te doen om verder te herstellen van zondag. Vervolgens heb ik de hele dag achter de pc gezeten om van een aantal spoorlijnen in en rond de Eifel sporen foto's te zoeken om div. lijnen bruikbaar in te tekenen het huidige sporenplan. Het zijn dan lijnen die opgebroken of te veel gesaneerd zijn. Alles doen wat ik op dat gebied wil doen kost me zeker wel een week werk.

Tussendoor heb ik de lantaarnpalen afgeschilderd, die kunnen vandaag op hun plek.


Vandaag wil ik dan op de manier van gister de poppetjes op de eenhoorns schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #112 Gepost op: 28 April 2021, 20:09:46 »

Met aankleden schoot het buiten het kasteel aardig op. Het kasteel zelf is een ramp, ik kan bijna nergens bij en de ondergrond is te los om dingen met secondelijm te lijmen. Op veel plekken heb ik nu houtlijm met grijze verf over het grind laten lopen. Als dat droog is houden zowel secondelijm als plasticlijm en tacky glue beter en sneller.

Foto's;




















Ik heb nu een styreen plaat van een laag tacky glue voorzien en daar met secondelijm poppetjes op gelijmd. Ik hoop met de tacky glue een onzichtbare voet te creëren die ook met een minimum aan lijm goed en snel vast te zetten is.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #113 Gepost op: 29 April 2021, 11:49:31 »

Het trucje met de tacky glue onder de poppetjes werkt goed. Je kan het vrij strak om de voetjes weg knippen maar omdat dat dan als nog een vlak oppervlak is geeft het meer stabiliteit. Vooral met weinig secondelijm pakt het dan vrij snel op een niet poreuze ondergrond. Als je goed bij de plek kunt waar het moet staan kan je het ook met tacky glue of uhu plast lijmen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #114 Gepost op: 30 April 2021, 12:39:44 »

De laatste loodjes!, als er niks geks gebeurd komt Burg Holtheim vandaag af.

Met 1 hoekje voor op ben ik niet tevreden, dat vind ik te kaal.


De oplossing, het pleintje opvullen met spelende kinderen dus die even op de tacky glue gelijmd.



Het goudgroen doet het heel mooi op de kikker prullenbakken van Maarten. Dat en die kinderen is het laatste wat er op moet voor de afsluitende washes. Daarna kan ik de buitenkant aflakken en de vogels er op lijmen en dan was het dat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #115 Gepost op: 30 April 2021, 18:15:23 »

Het is af:






























































Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
« vorige volgende »
Ga naar: