Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Modulebaan Bart Mestrom
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modulebaan Bart Mestrom  (gelezen 17777 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Gepost op: 18 Juli 2020, 08:51:47 »

Omdat ik geen zin heb mijn materieel topic compleet vol te zetten met modelbaan foto's en omdat het overzichtelijker is als de foto's van de modelbaan die ik Bart help bouwen in 1 topic staan open ik hiervoor een apart topic. Wat ik tot een week terug heb gedaan vinden jullie hier.

Aangezien ik donderdag hoorde dat Bart dinsdag van Limburg naar Groningen moet en dan wat dingen op wil komen halen maak ik even extra haast met z'n gebouwen. Hoe meer er af en weg is hoe ruimte ik weer heb tenslotte.

Het bakstenen huis met aanbouwen wat jullie in mijn materieel topic al zagen is nu wat basis schilderwerk betreft af en verdere aankleding kan later bij Bart.




Daarna heb ik de zuivelfabriek en het Zwollese stadshuis onder handen genomen.










Daarna het huis met buurtwinkel en de bloemen kiosk, beide zijn nog niet af maar schieten wel op.








Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juli 2020, 20:12:44 »

Ik heb nu op de 2 smederijen na alle gebouwen af voor zover dat hier moet. De aanvullende werkzaamheden kunnen prima bij Bart thuis. De kleuren voor het hoekhuis wat ik nog moest schilderen heb ik gister bepaald nadat ik 2x met de trein door Velp reed en daar goede voorbeelden zag die me inspireerden.










Als ik de smederijen nog af kan krijgen doe ik dat maar die nemen niet zo veel ruimte in en het is vrij in spannend werk dus ik zie wel hoever ik daarmee kom.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2020, 21:35:34 »

De laatste 2 gebouwen, de smederijen van Heljan zijn ook zover af dat ze mee kunnen.








De volgende projectjes gaan zijn een industrieel locsloodsje in vervallen toestand met toebehoren. Als ik geschikte raam kozijnen kan vinden moet ik de Nijmeegse verkeersleidingspost die in de spoorkuil staat na gaan bouwen in de toestand waarin hij nog in gebruik was. Daarbij moet wel de onderbouw iets kleiner worden uitgevoerd ivm ruimte gebrek.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #3 Gepost op: 21 December 2020, 22:53:27 »

Ik ben al met het volgende projectje bezig, Bart is jarig begin januari en daarvoor heb ik eerder al een gebouw gekocht wat in staat van ontbinding verkeerde zowel letterlijk als figuurlijk. Die knap ik nu op zodat hij alleen nog figuurlijk in staat van ontbinding verkeerd.






Zoals te zien is waren er de nodige elastiekjes nodig om alles op z'n plek te krijgen en te houden want het ding lag helemaal uit elkaar.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2020, 19:37:51 »

Gister avond heb ik nog de eerste basis kleuren aangebracht en vandaag heb ik het rood van de bakstenen geschilderd en daarna ben ik met het wit voor de details begonnen. Het schilderwerk is zo intensief dat ik daar nu voor vandaag mee moet stoppen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #5 Gepost op: 26 December 2020, 00:17:26 »

Gister avond en vanmiddag heb ik nog wat verder geschilderd. Gister avond Bjorn even om kleur advies gevraagd voor de deuren, balkon en ventilatie roosters en we hadden beide het zelfde idee en tint groen in gedachten.







Soms wel handig om ook h0 hekjes te hebben, zo kon ik het balkon snel van nieuwe hekken voorzien. Nu moet ik die ook nog even groen schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #6 Gepost op: 27 December 2020, 23:58:38 »

Ik heb vandaag dit gebouw met 2 washes kunnen verouderen, nu moeten de daken en al het metaalwerk moeten nu nog verouderd worden.

De camera leek het een leuk idee te vinden de foto's geel te maken.







Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2020, 17:59:10 »

Mooi geworden Michiel!~ Duim omhoog
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #8 Gepost op: 30 December 2020, 21:47:23 »

Het gebouw is nu na het laatste verouder werk af. Ik heb de raamkozijnen ook nog maar een wash met een houtkleur gegeven om een extra verweerd effect te krijgen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2021, 14:55:40 »

Gister ben ik met Bjorn bij Bart geweest naast gezellig doen en bieren hebben we nog wat aan de modelbaan gedaan. Terwijl Bjorn bezig was met het digitaal instellen van diverse treinen heb ik nog wat gebouwen een plek gegeven waaronder die vervallen bioscoop.





Daarna heb ik nog even een half bouwpakket van een stenen abri in elkaar gezet, 3 daken geschilderd en een park met keerlus voor het faller carsystem ingetekend. In het abri bouwpakket miste het raamkozijn dat was jammer maar dat is een mooi oefenen object voor iemand die met 3D tekenen en printen wil beginnen dus dat mag Bart in zijn omgeving even gaan regelen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #10 Gepost op: 27 Juni 2021, 22:01:20 »

Gister ben ik met Bjorn even naar wentink geweest want hij wilde graag weer eens daar kijken. Toen kwamen wij wat handige gebouwen voor Bart tegen dus die mee genomen. Toen stonden we nog even voor ingang bleek in de etalage nog veel meer te staan en nog een leuk locje voor Bjorn dus Bjorn weer naar binnen en nog een aantal dingen mee genomen.

De gebouwen zijn bijna allemaal zelfbouw projecten, deel uit kunststof en deels uit gips. De gipsen half reliëf huizen zijn uit modulaire delen gemaakt die de maker neem ik aan gegoten heeft. Wij( Bjorn en ik) zijn eigenlijk heel benieuwd wie ze gemaakt heeft en of de mallen nog ergens zijn want dit is heel leuk en handig om meer van te maken.



Zo'n ding had Bart al maar daar kan hij er rustig meer van hebben en de deuren bij de andere zijn blauw ipv zwart.















Er staat nog veel meer dus binnenkort nog een keer shoppen voor Bart.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juni 2021, 08:10:05 »

Zo'n ding had Bart al maar daar kan hij er rustig meer van hebben en de deuren bij de andere zijn blauw ipv zwart.

Misschien een aardige toevoeging voor het geval jullie het nog niet wisten: KLIK.
Wellicht levert het inspiratie voor een kitbash?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juni 2021, 11:18:23 »

Dat is zeker een goeie, dat ga ik wat steen kleur en normale ramen en deuren zeker uitvoeren. Een kebabtent er in zou ook wel mooi zijn.

Bedankt voor de link, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Modulebaan Bart Mestrom
« vorige volgende »
Ga naar: