Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: N-spoor H.I.T.M.  (gelezen 62050 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #75 Gepost op: 28 November 2013, 20:06:54 »

Hoi allemaal,

Gerard, enkel de lok in de verte is nieuw, de rijtuigen waren we al eerder tegen gekomen.

Verder geen vorderingen.

MVG, Hielke
Gelogd
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #76 Gepost op: 30 November 2013, 11:26:22 »

Hallo Hielke,

Leuk die Wadlopers!!!

Komt er nog verlichting onder de perronskap? (zal mooi staan Wink)

Groet,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #77 Gepost op: 2 December 2013, 12:50:03 »

Hoi Raymond,

In een later stadium komt er zeker verlichting onder de perronskap want zoals je al zei, dat zal mooi ogen.

Qua Wadlopers kun je zeggen dat ik er fan van ben (heb er 3, waarvan een in complete ombouw gaat. Van deze was de motor verbrand en is dus de bedoeling dat dit een dummy wordt voor de andere 2).

Later vandaag zullen er foto's verschijnen van waarmee ik me de laatste tijd zoet heb gehouden Grin .

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #78 Gepost op: 2 December 2013, 19:39:51 »

Goede avond allen,

Zoals beloofd de foto's waarmee ik me de afgelopen dagen mee zoet heb gehouden.

Aller eerst de gene die als 1e klaar was. Het vuldepot voor mijn dieselmaterieel.



Het vuldepot was net af  Grin .



En het vuldepot op zijn plaats. Te zien zijn de NS/SBB TEE (DE-4) en alweer de Talent (BR 643). Rechtsonder een heel klein stukje te zien van de BR 624.



De dag erna was ook de kolenbunker klaar en dus kunnen de stoomlocs ook weer verder  Grin .




En even erna staat ook deze op zijn plek. De stoomlocs die wederom te zien zijn, links achteraan de BR 23, links vooraan de P8 (BD) en rechts vooraan de BR 001. Boven de BR 001 steken nog 2 waterkranen uit. Deze staan er echt al heel lang  Grin .

Rechts onderin is nog de boerderij te zien. Geen idee of die daar ook blijft staan.

Foto's zijn weer aanklikbaar! Dat was het weer  :Smiley .

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #79 Gepost op: 8 December 2013, 18:58:47 »

Goede avond allen,

Afgelopen donderdag, met het stormachige weer, snel even mijn 3e (officieel de 1e) wadloper wezen ophalen in het hoge noorden. Veel geluk gehad en daarom is treinstel 3224 officieel mijn geluksbrengertje geworden. Maar de bedoeling is om van de 3224 een wadloper dummy te maken, tot nu toe wil dit niet echt lukken. Heeft er iemand tips?

Bijvoorbaad dank, ook namens de 3224  Cool.

MVG, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1743


« Antwoord #80 Gepost op: 8 December 2013, 20:05:48 »

Hielke,

wat lukt er niet?
Een dummy maken lijkt me niet zo moeilijk.
Motor eruit/loskoppelen, klaar.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #81 Gepost op: 8 December 2013, 21:06:07 »

Hoi Sander,

Dat klopt, een dummy maken klinkt ook niet zo moeilijk, de praktijk is helaas anders. De motor is er ook uit maar de andere wadlopers willen de dummy nog steeds niet trekken of duwen. Hij is te zwaar. Uit de 3224 zijn alle gewichten zelfs het gewicht waar de motor in heeft gezeten maar nog is die te zwaar. Alle wielen van de 3224 kunnen vrij lopen. Ik snap niet waarom ze het nogsteeds niet kunnen.

MVG, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1743


« Antwoord #82 Gepost op: 8 December 2013, 21:46:35 »

Ik denk dat het motortje in de Wadloper gewoon niet sterk genoeg is om 4 bakken te trekken of duwen.

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #83 Gepost op: 9 December 2013, 13:28:05 »

Hoi Sander,

Ik denk dat ik me daarbij helaas moet aansluiten  Cry. Ik vind het wel erg jammer wat ik wilde voor de wadlopers hetzelfde prencipe als bij de railbussen gebruikt is  Wink. Toch bedankt.

MVG, Hielke
Gelogd
Jefftrack
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1030



« Antwoord #84 Gepost op: 9 December 2013, 13:37:08 »

Is er geen vervangende motor te koop die wel de nodige power kan leveren.... Huh?

Ik denk dan aan een spudje van G&MS o.i.d.

Jeffrey
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #85 Gepost op: 9 December 2013, 14:00:52 »

Hoi Jeffrey,

Eerst was het ook de bedoeling om de verbrande motor te vervangen door een nieuwe maar dat zou net zoveel kosten als een compleet nieuwe wadloper  :Smiley.

Helaas is de 3224 te ver heen om weer terug te brengen naar de oude staat (met gewoon weer een motor) , of terwijl een dummy is voor mij de enige denkbare oplossing.

Hier is wel getest met de 2 andere beschikbare wadlopers om dan de 2 motorbakken als 1 treinstel te gebruiken. Het voldeed aan de wensen  Shocked , maar dan zou het probleem weer terug komen maar dan op een andere manier.

Ook heb ik de optie overwogen om een van de 2 bakken om te gaan bouwen en dan een DH-1 te gaan vormen maar ik ben eerlijk gezegd weer niet zo handig daarin en ik weet niet of dat zo slim is.

MVG, Hielke
Gelogd
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #86 Gepost op: 9 December 2013, 23:44:28 »

Hallo Hielke,

Is dat een euvel bij die Wadlopers?
De mijne is jaren geleden ook doorgebrand Sad
Zou een nieuwe motor echt net zoveel kosten als een nieuwe Wadloper?
Ik ga er eens naar vragen bij de winkel.

Wist eigenlijk niet eens meer dat ik er ook nog 1 had Grin

P.S.
Grappig ik heb net een paar dagen gelden net zulke opslag/dieseltanks op mijn baan geplaatst, alleen die van mij zien er een beetje viezer en zwarter uit Grin

Mvg,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #87 Gepost op: 10 December 2013, 10:52:36 »

Hoi Raymond,

Dat zou je wel denken maar de opvolger van de defecte wadloper (een nieuwe wadloper) rijd alweer enkele jaren zonder problemen de diensten die ik ''inplan''.

Ik denk eerlijk gezegd van niet, een nieuwe wadloper tikt toch al snel de 150 euro aan. Zo'n motor zal ook best wel prijzig zijn maar ik verwacht niet zo prijzig  Shocked.

Wat heb jij eigenlijk met de defecte wadloper gedaan?

Misschien is het toch een optie om te kijken of ik de mijne kan herstellen naar weer een motor. Bij nader inzien is de 3224 toch niet zo ver heen als ik dacht  :Smiley.

Toeval kent geen grenzen blijkt maar weer  Grin.

MVG, Hielke
Gelogd
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #88 Gepost op: 11 December 2013, 21:42:20 »

Mijn Wadloper staat al jaren in de vitrine Hielke Grin
Word tijd dat ik er iets mee ga doen Smiley

Groet,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #89 Gepost op: 22 December 2013, 18:36:30 »

Hoi Raymond,

Dat denk ik ook want die Wadlopers blijven toch best wel leuke treinstellen.

Nadat de 3224 defect was gegaan heb ik het treinstel dus daning licht gemaakt dat die wel gewoon te trekken is voor de sterkere loks, en dan te gebruiken als een overbrenging. Voor een keer oogd dat best leuk. Misschien ook wel een optie Raymond.

MVG, Hielke
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: N-spoor H.I.T.M.
« vorige volgende »
Ga naar: