Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: N-spoor H.I.T.M.  (gelezen 96231 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #30 Gepost op: 21 December 2012, 22:42:32 »

zit nu trouwens met gerard-ns in de chat te beppen klom d'r bij zou ik zeggen

gr
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #31 Gepost op: 22 December 2012, 11:01:12 »

Hoi Oebele,

Qua de Lidl zal dat moeilijk gaan. De enigeste zit aan de andere kant van de stad. Op de gezamelijke chat lijkt me leuk.
Hoe kan ik me daarbij aanmelden?

Groetjes, Hielke
« Laatste verandering: 22 December 2012, 13:12:27 door hielke1501 » Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #32 Gepost op: 22 December 2012, 16:17:19 »

hielke
links in het menu staat "chatbox" klik daar op en de rest wijst zich vanzelf uit

groetjes oebele
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #33 Gepost op: 31 December 2012, 19:00:35 »

Goede avond allemaal,

Een tijd geleden is het materieel park van mij weer een klein stukje uitgebreid. Daar weer een foto van, die is weer aan klikbaar:



Hierboven is een DB ES 87 treinstel te zien. Deze zijn gebouwd in 1920 (niet het model). Helaas zijn er geen van bewaard gebleven.

Verder zijn er nog een 3tal SBB rijtuigen bij gekomen. Hier geen foto's van.

Fijne jaarwisseling en let op de vingers anders wordt het moeilijk bouwen.

Mededeling voor alle reizigers. Wegens oud en nieuw rijden wij vanaf 20:00 volgens het ''oud en nieuwjaars'' dienstregeling. Verder wensen wij een gezond en reisvolle 2013. H.I.T.M. Directie.
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 979



« Antwoord #34 Gepost op: 3 Januari 2013, 23:19:03 »

hee hielke

dat is een mooi treinstel

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #35 Gepost op: 17 Januari 2013, 21:50:05 »

Dank je wel gerard.

Wegens een storing in mijn overloopwissels kan ik helaas niet rijden met alle dieseltreinen (helaas want dit is ongeveer 50% van al mijn beschikbare materieel, op het moment).

De echte reden is omdat mijn boosters niet met elkaar willen commuliceren. Het zijn 2x power 4 boosters van uhlenbrock (63420). Kan iemand mij en mijn treinenloop helpen? Bij voorbaad dank.

Gr hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2032


« Antwoord #36 Gepost op: 18 Januari 2013, 18:50:25 »

Waarom zouden die niet met elkaar willen communiceren?
Wat gaat er precies mis?

Iets meer info, wellicht kan ik je helpen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Littfinski (LDT). Dit was toen op te lossen door de boosters in fase te zetten. Je kon dat eenvoudig testen dmv een lamp.
http://ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_274.pdf

Wellicht is dat ook het geval bj jou?

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #37 Gepost op: 18 Januari 2013, 19:24:23 »

Hoi Sander,

De boosters werken op zich gewoon goed, maar als ik via de overloopwissels ga met een trein (dus eigenlijk de boosters met elkaar in aanraking laat komen) valt de baan uit (kortsluiting). Afhankelijk van welke richting ik op ga, knipperd de rode LED van de des betreffende booster.

Groetjes, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2032


« Antwoord #38 Gepost op: 18 Januari 2013, 22:36:28 »

Een "kortsluiting" bij een overgang van boostersectie naar boostersectie geeft toch aan dat een van de boosters verkeerd om gepoold is.

Niet ergens een verborgen keerlus zitten? Of toch een draadje of meerdere verkeerd om zitten?

Heb je misschien een baanplan voor me waarin je de boostersecties hebt ingetekend?

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #39 Gepost op: 24 Januari 2013, 20:54:06 »

Hoi Sander,

De boosters zijn zo ingedeeld dat de ene booster de binenbaan bedient (dat is stationspoor 4+5 en het dieselvuldepot) en de andere booster bedient de buitenbaan (dat is stationsspoor 1+2+3, het opstelterrein en de zijlijn/containeroverslag).

Het enige punt waarbij het mis kan gaan, zijn de overloopwissels.

Vandaag alle draden opnieuw gecontroleerd en aangesloten maar het probleem blijft. Ook als ik de trein enkelzijdig er over heen laat gaan.

MVG Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #40 Gepost op: 7 Februari 2013, 21:51:19 »

Hoi Sander,

Heb je toevallig al een oplossing voor mijn probleem?

Met vriendelijke groet,

Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2032


« Antwoord #41 Gepost op: 11 Februari 2013, 15:16:52 »

Hielke,

In een van mijn eerdere berichten gaf ik aan dat ik even een sporenplan nodig ben van je baan en hoe jij een en ander aangesloten hebt.
Anders wordt helpen erg moeilijk daar ik geen glazen bol heb  Wink

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #42 Gepost op: 1 Maart 2013, 21:26:26 »

Beste Sander,

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de fout niet in de aansluitingen zat maar in de programmering van de boosters. Deze zal hoogst waarschijnlijk zo snel mogelijk worden opgelost. Als blijkt dat dit toch niet het geval was, komen de baanplannen met aansluitingen op dit topic terecht.

MVG, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2032


« Antwoord #43 Gepost op: 1 Maart 2013, 21:48:40 »

Hielke,

hou ons even op de hoogte. Ik hoop voor je dat dat de oplossing zal zijn!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #44 Gepost op: 11 Maart 2013, 21:32:46 »

Beste Sander,

Zoals je op de foto mooi kunt zien, is het probleem opgelost. Helaas is daardoor wel een booster uitgevallen. Maar ik vind het belangrijkste dat ik weer kan rijden.



Op de foto een van mijn jonste telgen (DB BR 218 met City Bah) over de overloopwissels. De rijtuigen voor hem waren we al eerder tegen gekomen.

Met vriendelijke groet,

Hielke
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: N-spoor H.I.T.M.
« vorige volgende »
Ga naar: