Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235759 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: 1 November 2020, 09:23:05 »

Aangezien de katrolbrg gespoten staat kan ik eraan beginnen om deze wat te vervuilen en een poging te ondernemen om wat spetters en afgepelde verf te realiseren. Enfin, als het lukt natuurlijk anders wordt het terug verwijderen en terug herspuiten.
Nog steeds een "Error" om plaatjes te zetten, spijtig dan.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #151 Gepost op: 1 November 2020, 10:22:40 »

Ja, dat probleem met plaatjes uploaden heb ik ook. Hij geeft als melding 'usage'. Ik vermoed dat er dan een drempel is overschreden qua aantal plaatjes of totaal aantal Mb's. Ik heb het al aan Erwin gemeld.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #152 Gepost op: 3 November 2020, 10:08:39 »

Normaal zou de stelling met trap morgen klaar kunnen zijn. Als proefprojectje om messing eens te vervuilen valt nog mee. Enne GEEN zout gebruikt hoor. Zelf ban ik er nog niet volledig tevreden over maar wat fijne laagjes bijleggen doen soms wonderen. Deze stelling komt naast de katrolbrug te staan, die komt dan aan de beurt om vervuild te worden, wel met andere teinten van vuil, misschien "iets" roester" ook al omdat deze brug niet functioneel meer is mat andere woorden geen werk ervoor. Wink
We zien wel hoever we komen, we hebben tijd zat.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #153 Gepost op: 4 November 2020, 10:29:34 »

Voor vandaag de laatste hand leggen op de vervuiling van de stelling, ook nog een paar kleine atributen vervuilen die gewoon onder de katrolbrug kunnen liggen. Ze kunnen maar gereed liggen als we de alles gaan inplanten op de baan.
Wel al gezien dat "oude" schakelaars de geest hebben gegeven dus een paar vervangen door de nieuwe soort zodat de signalen kunnen functioneren, bezigheidstherapie tegen de zenuwen. Grin
En dan kunnen we beginnen aan de katrol brug das een andere paar mouwen reeds.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #154 Gepost op: 4 November 2020, 16:01:47 »

Stelbrugske is klaar, ook de nieuwe schakelaars gezet in plaats van de slechte oude. Nu al wat opvulling gedaan onder de katrol brug, verder vuil maken en voorzien van kiezels (ligt nu aan te trekken en drogen) is voor later.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #155 Gepost op: 5 November 2020, 10:40:36 »

Stuk grond tussen de brak en de stelbrug is nu ingekleurd, wachten en zien of er nog wat extra grind bij moet gelegd worden, vuile kan ik nog steeds doen, matte vernis hier genoeg staan.
En dan kunnen we hier eens beginnen bekijken voor de seinbrug verder af te werken, seinen liggen klaar op er op geplaatst te worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: 6 November 2020, 09:07:18 »

Nog steeds geen plaatjes kunnen zetten dus enkel wat nieuws te schrijven dan.
Begonnen aan de katrol brug te vervuilen zodat deze kan geplaatst worden en de hoek al bijna klaar gaat zijn in afwerking om wat foto's te nemen van vervuild materiaal.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #157 Gepost op: 6 November 2020, 17:08:58 »

De grote steun voor de katrolbrug heeft nu al verschillende laagjes vuil gekregen, hier en daar is het reeds afgewerkt naar eigen kunnen en op andere plaatsen zal de vervuiler nog wat uit zijn pijp moeten komen. Daarna is het de ligger met katrol mechanisme en de andere steun aan de beurt.
Het spoor moet dan ook nog ingekleurd worden om zo wat één geheel te vormen als decor voor foto's.
Dit week end een paar herfst wandelingen op het programma, moet ook eens kunnen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: 8 November 2020, 11:05:45 »

Grote steun voor de katrolbrug begint al een ferme vervuiling te vertonen. Denk nog een dag of 2werk aan en we kunnen beginnen aan rest van de katrol brug een beurt te geven.
Ook een schuif aan het maken voor onder de baan te hangen zodat de ECOS en booster er op kunnen staan met schuivers.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #159 Gepost op: 9 November 2020, 11:24:23 »

Nog een extra houten luifel aan het maken om wat afval van kiezels en grind onder te leggen. Zo komt dit stukje baan goed vol te staan tussen de barak en de stel brug. Steun aan katrol brug is nu zo goed als vervuild. Wat afwisselend werk is plezanter dan steeds één job blijven beitelen en hameren.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #160 Gepost op: 10 November 2020, 18:21:48 »

Grote steun voor katrol brug heeft vandaag een paar lagen vernis gekregen, dus volledig klaar voor de dienst. Een tweede item voor op de baan is ok volledig klaar gemaakt, kleine houten luifel waar een berg kiezelsis ondergebracht. Tevreden, niet groot maar het valt op, staat ook helemaal vooraan voor de 1ste rail spoor geplaatst.
Nu kunnen we beginnen aan 2 de deel van de katrol brug een beurt te geven, misschien eind deze week kandeze op zijn vaste plaats gezet worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #161 Gepost op: 11 November 2020, 16:37:50 »

Kleine luifel is ingeplant op de baan en is volledig afgewerkt.
Ook nu bezig aan 2de gedeelte van katrol brug, steun is volledig klaar. Nog een paar kleinigheden en de katrol brug kan ook op de voorziene plaats worden gezet.
Denk eind deze week dat alles wel in orde gaat komen.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #162 Gepost op: 11 November 2020, 16:58:56 »

De foto upload is weer actief, dus desgewenst kun je weer wat laten zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #163 Gepost op: 12 November 2020, 13:15:38 »

Bedankt, had ik nog niet opgemerkt, lees ook niet alle postjes inde draden alhier. Cool
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #164 Gepost op: 12 November 2020, 17:45:21 »


Zo ziet er nu voor het ogenblik reeds uit, katrol brug juist nog de kettingen vervuilen en een paar laagjes vernis geven, stelbrug is volledig gedaan, barak is afgewerkt en kleine houten luifel staat er nu ook op haar plaats. De M17 NJ staat te wachten op vertrek.(das dus ook ombouw uit Heljan schaal O) maar helaas niet "2dehands" in de aanbieding  Cool Met andere woorden meeste is allemaal zelfbouw, verbouwingen  en eigen ontwerpen in messing. Dus het was wat zoeken in begin welke middelen ik kon gebruiken voor vervuilen op messing materiaal. ben tevreden, nu kunnen we verder het spoor wat inkleuren (das daar waar de witte koelwagon dus staat) En dan beginnen zoeken naar goede struiken en de juiste manier opzoeken om ook wat gras te strooien reeds.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: