Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 238031 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #465 Gepost op: 12 November 2021, 15:37:58 »

En nu in het Nederlands. Grin  Staat 2 postjes hoger vermeld.

Filmkes op U tube lukt me niet en ga er ook niet teveel energie insteken, moet er ook niet van leven hoor. Grin

Gegroet,
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #466 Gepost op: 12 November 2021, 19:08:37 »


De locomotieven nog eens laten rijden bij licht van de baan zelf, geeft wel een speciaal effect.
En juist bericht gekregen dat Deen zijn pakje in goede orde heeft ontvangen, dus die is een paar locomotieven rijker nu. Hij content ikke tevreden. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #467 Gepost op: 14 November 2021, 11:51:47 »

Bijschilderen van de onderdelen zodat de rode streep doorloopt over gans de zijkant van de locomotief reeds.

Dit komt ook zo aan de deurgrepen, daarna een paar fijne laagskes blanke vernis opspuiten.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #468 Gepost op: 15 November 2021, 11:49:23 »


Achterkant van de spiegels voorzien van zwarte verf.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #469 Gepost op: 15 November 2021, 19:26:23 »

Vandaag maar één spiegeltje kunnen plaatsen, teveel verkrampingen in linkerhand. Zal voor een andere dag weze. Wel al wat sjablonen gesneden om op ramen te plakken als ik deze loc wat wil vervuilen, deze dame krijgt een lichte vervuiling,, ze zal eerden dan vanuit de carwash komen en dat mag ook eens, natuurlijk maagdelijk proper zal er hier nooit eentje op de baan rondtoeren. Wink
Dan is het enkel nog de ruitenwissers verlijmen , dus eind deze maand zal ik gelukkig wel halen om dit model af te hebben.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #470 Gepost op: 17 November 2021, 11:06:27 »

Spiegels zijn nu verlijmd op de body. Eindelijk, het ging wat beter.
Was in de kast aan het rommelen en heb nog een bakje gevonden met allerlei reeds gemaakte messing onderdelen. Vond nog 4 spiegels en dan viel mijne frank, deze dienden om nog op de TMY101 te zetten (ben dat dus volledig vergeten, kan gebeuren) Enfin ga ze afwerken en ook monteren dan. Twee van de 4 gaan verplooid worden zodat deze tegen de ruit aangaan, langs de kant van de machinist komen ze zoals bij alle andere modellen te staan, zo is het weer eens wat anders.
Dan kan ik nu ook reeds beginnen met sjablonen te snijden en kleine stukjes tape om wat lampen en ramen te beschermen als ik wat ga vervuilen aan de TMY103 (gaat niet veel zijn) en dan kunnen de ruitenwissers gelijmd worden dan is deze dame ook bijna zo goed als klaar.
Mijn tweede helft zegt dat het 2 dezelfde zijn maar dat zullen we dan wel laten zien als beide locomotieven volledig afgewerkt naast elkaar hier staan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #471 Gepost op: 17 November 2021, 15:00:53 »


Al een beetje bezig geweest met vervuilen, sjablonen zijn er nu verwijdert en nu zie je de functie van de ruitenwissers. Locomotief zelf gaat een beetje vervuild worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #472 Gepost op: 18 November 2021, 12:40:44 »

Nog extra spiegels gevonden in een doos, ben die vergeten te zetten op de TMY101 versie, dus bij deze in de grondverf gespoten en daarna in het zilver. Nog een paar uurtjes werk aan en ze kunnen er op. Ook de TMY103 aan het vervuilen nog een extra laagje waas opzetten ,nu valt het beter op met de matte vervuiling tegenover de blinkende body. Deze locomotief gaat tamelijk proper blijven zoals ook op voorbeeld van foto die ik daarvoor heb gebruikt. Trouwens elke loc is toch volledig anders en uniek.
In Denemarken zijn ze in de wolken van de foto's die ik had doorgezonden, staan zelfs in een clubblad van een spoor O club. Enfin, doet deugd dat er buitenlandse belangstelling voor deze Nohabs is, ja daar rijden er nog wat meer rond dan hier in ons apenland B. Cheesy
Loc staat nu uit te drogen, zal iets langer duren in de garage door de mindere temperatuur maar dat komt wel goed.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #473 Gepost op: 18 November 2021, 18:03:24 »

TMY103 voorzien vand ontbrekende spiegels.

Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #474 Gepost op: 18 November 2021, 21:40:28 »

Is weer mooi geworden, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #475 Gepost op: 19 November 2021, 11:10:40 »

Michiel, om dan in schoonheid de week af te sluiten, 5 Zweedse modellen op de baan

De laatste ombouw is nog niet volledig klaar daar moet nog wat vuil over gekiepert worden als het ware.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #476 Gepost op: 20 November 2021, 11:54:33 »

Gisteren de laatste hand gelegd op afwerking, moet volstaan, trouwens iedere loc is wel anders vervuild. Een iets mindere is hier niet misplaatst.
Dan alle onderdelen voor volgend project in dozen gestoken zodat ze klaarliggen op een zichtbare plaats en ik niets kan vergeten deze keer Wink
Aan dit model is er 2x zoveel werk aan de winkel dan het vorige. Ook al omdat er wat vierkante ramen moeten gemaakt worden, deuren gedacht en dan alle extra onderdelen op het dak. Hier komen 4 toeters op te staan, hallo als ge die niet gaat horen afkomen dan?
TMY110 GODS is ook Zweeds, dus in totaal gaan er dan 6 Zweedse dames staan en 7 Deense, eentje loopt alleen namelijk de CFL1601. Das de vreemde eend inhet kot. Allemaal merk Heljan,en voor diegene er nog zoeken ze staan nog verkrijgbaar via ebay hoor. Enkel diep in uw portemonneeke tasten.
Nu in onderhandelingen om een paar wagons over te nemen die in aanmerking komen om er Deense van te verbouwen, dus werk genoeg in den atelier binnenkort. Weet niet of dit me gaat lukken maar mag steeds vragen stellen naar Deense clubs en das een hele geruststelling dan.
We zien wel hoe alles verloopt want iets plannen doe ik niet meer, we nemen de dag zoals ie komt gaat het "bingo" en anders is het platte rust.
Het valt ook meer en meer op dat je moeilijker aan materiaal kan geraken zoals messing profielen en zilver nikkel. Wacht al iets meer dan 4 maand op L profielen in NL winkel die anders steeds snel kan leveren. Het zal de tijd zijn waarin we ons nu bevinden en veranderen kan je het toch niet.
Zo, das een lang verhaal geworden, straks krijg ik een aanbieding om voor kranten artiekels te schrijven?  Grin
Nietes dus.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #477 Gepost op: 21 November 2021, 11:36:34 »

Door regelmatig her en der wat te posten komt het voor dat je eens een mail krijgt ( vrijdag nacht , wat een uur om wat te versturen?), zo was er eentje uit Hongarije. Daar zitten ook een paar knappe koppen om Nohabs te verbouwen. Allemaal naar Hongaars voorbeeld met de typische kenmerken en schilderingen aldaar. Is fijn te zien dat er nog mensen zijn die belangstelling en de moed hebben om te verbouwen aan deze locomotieven. En eerlijk gezegd, die mannen hun niveau ligt nog een pak hoger dan mijn kunnen, lig daar niet van wakker. bezit ook geen 3D en dergelijke. Het moet nog wat betaalbaar blijven ook om iets om te bouwen.  Wink
Wel fijn contact met die persoon en zo wordt het contactenlijstje weer wat langer, na Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Zweden, Duitsland, Denemarken is er nu ook Hongarije bijgekomen. Wil ook niet zeggen dat ik nu een Hongaars model ga verbouwen, daar gaat mijn belangstelling niet naar. Ik hou het meer dichter bij huis (?)
Belangstelling in de Ho modellen zijn er ook nog wel, heb er nu nog 26 staan, dus verleden maand stond de teller nog op 33 stuks. Mij hoor je dus niet klagen.
Dan eens gaan beginnen opzoeken naar docu voor Deense wagons, voor rest van info heb ik al wat links doorgestuurd gekregen met PDF met wat maten en gewichten , zal weer eens een uitdaging zijn.
Voor Zweedse moet ik nog wat wachten tot volgend jaar, houtwagons zijn er in alle maten en lengtes naar het schijnt, dus zal wat moeten uitvissen wat ik kan gebruiken om achter de 9505/TMY106 of de TMY110 kan gaan hangen.
In Ho gingen er wat uitgebracht worden , de laatste nieuwe versies maar heb dit niet meer gevolgd of deze al op de markt zijn. Een mens kan nu eenmaal niet alles in het oog houden en weten.
Zo, deze week weer wat bezoek nu het nog (zeer goed beschermd dan) kan. Zal wel de laatste bezoeker dit jaar worden, ga zelf ook geen risico's nemen.Dus weer wat effe de rails oppoetsen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #478 Gepost op: 22 November 2021, 10:37:26 »

Alles staat klaar voor het bezoek. Een 13 Heljans staan er op de baan waarvan een 3 tal een sleep hebben.Om gemakkelijker te kunnen laten zien wat de mogelijkheid is van rangeren op de baan. Hoop dat er weer geen "panne" is want de wet van Murphy is nooit ver wag.
Ondertussen wit metaal klaargelegd om de rangeerderplatforms beginnen te samen stellen en solderen. Is kwestie van al wat onderdelen te maken voor de TMY110. Ook al denken in welk materiaal ik de raamkozijnen ga maken. Nog net wat denkwerk ook mijn gedacht.
Na het bezoek alles terug opruimen van materiaal. Ook nog de doos binnenkant versnijden van de moes om het model goed te laten passen want met alle extra onderdelen en dergelijke is de originele binnenvorm niet meer te gebruiken.
Twee kleine wagons kunnen kopen , hopelijk deze week hier in mijn bezit, om te veranderen naar Deens voorbeeld. Ben benieuwd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #479 Gepost op: 22 November 2021, 12:28:40 »

Bericht binnen, bestelde zilver nikkel draad wordt vandaag geleverd. Duim omhoog Kunnen we verder aan platforms te maken. Zat volledig zonder, foutje van ondergetekende om niet op te volgen van verbruikt materiaal.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: