Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 271855 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #780 Gepost op: 26 Augustus 2024, 14:58:53 »

Gelukkig dat van mij ook nog , zou anders een dooie boel zijn. Grin
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #781 Gepost op: 27 Augustus 2024, 10:35:13 »

Schets is gemaakt, nu maar eens in afmetingen snijden in karton dan zien we meer. Veel is het niet maar das logisch in deze toestand.

Zal zeker al niet voor deze week zijn , nog een pakje uitstappen maken naar vaste mannen in de kliniek.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #782 Gepost op: 29 Augustus 2024, 10:09:41 »

Nog heel wat denkwerk voor de boeg. Zit voor die afzuiging te denken aan een soort kruising van de loods die Heljan ooit heeft uitgebracht in O schaal, die met de 4 hoge schouwen. Hier zou ik proberen om 2x ventilatoren te plaatsen in /_+/- midden van dak (maar dan met vierkante behuizingen en niet zo hoog, gaan ook nog ramen zitten juist onder nokdak, dat komt in hout te staan.. Langs de binnenkant ga je er ook niet veel van zien. Het is niet de bedoeling om alles in de puntjes af te werken maar dat ze functioneel is zal me meer boeien. Zal ze proberen afwerken naar eigen kunnen, denk dus met veel keren opstaan en vallen en vallen en opstaan.  Cheesy Bovenste gedeelte van de ramen worden sowiezo geblendeerd, daar kan je dus al niet doorkijken, enkel onderste gedeelte kan je naar de locomotieven koekeloeren.
Ook het geraamte binnen zal moeten gemaakt worden, verlichtingen en in de nok komen dan nog verluchtingsgaten en/of ramen te staan. Genoeg stuff om na te denken. Tis wel een fictief model dus als het perfect moet zijn ga ik dat overlaten aan de mannen die ervan moeten leven. Lijstje met nog benodigdheden ligt al klaar, had al een heel pakje gaan halen maar waarschijnlijk wat te krap berekend denk ik.
Nok dak zal gemaakt worden in hout, is wat anders dan allemaal leien of dakpannen. En dan nog een ganse resem klein grut te maken zoals aan de buffers een extra pinklichtje als er een locomotief binnen of buiten gaat rijden, das meer voor de show dan als er mensen komen kijken (ooit)
Dan de poorten nog beslissen of ze met servo's gaan geopend worden of ik ze manueel ga houden, buitenverlichtingen staan ook nog op het programma en doe lijstje. Enfin een ferme boeterham.
Hoop dan deze volgend jaar af te krijgen rond Pasen, als het na Pasen is zullen het vijgen na Pasen worden.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #783 Gepost op: 29 Augustus 2024, 15:37:44 »

Een paar kleine stukjes verlijmd, komen pinklichten in te staan , kunnen dan dienen aan de bufferbalken/stootblokken .

is niet veel maar een klein begin.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #784 Gepost op: 1 September 2024, 09:25:08 »

Die kleine pinkers komen normaal op de stootblikken te staan, kunnen dan aangeklikt worden als er op dat spoor een loc naar buiten of binnen wilt rijden. Alé das de gedachte dan toch.
Nok dakje ist volledig klaar, een 65 cm lang met al een paar uitlaatjes opgezet voor ventilatie. Als modelbouwer moet ge jou plan trekken met verschillende soorten materiaal, dit is dus volledig in hout gemaakt en de schoorsteentjes uit rest afval. (kost dus bijna nieks)

Komt later als alles bijna klaar gaat zijn nog wel een laagje vuil over, het is me nu te proper. Huh?
Den Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #785 Gepost op: 1 September 2024, 10:52:17 »

Ziet er alvast weer goed uit Eric, ik ben benieuwd hoe het er na veroudering uit ziet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #786 Gepost op: 1 September 2024, 12:57:34 »

Michiel, gaat geen probleem vormen hoor, met hout krijg je meestal al een schakering bij inkleuren zoals te zien is. Zal meer zwart/groen worden denk ik maar dat zijn zorgen voor later.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #787 Gepost op: 2 September 2024, 15:38:18 »

Klein relingske gemaakt dat tussen de stootblokken komt te staan in de loods. Weer een klein werkje dat kan afgevinkt worden als het natuurlijk gespoten is.

Voor het raamgebinte binnen de loods ga ik wat sjabloons uittekenen zodat het allemaal wat gemakkelijker gaat worden voor snijwerk en heel veel plakwerk. Cheesy
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #788 Gepost op: 4 September 2024, 10:00:16 »

Voorbereiding om 2 stootblokken te maken met styreen profielen.

Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #789 Gepost op: 5 September 2024, 10:55:28 »

Voor loods nog bijbesteld materiaal gaan afhalen , in totaal zit ik nu aan materiaal kost van 292,81 euro. Platen met leien motieven, styreen profielen en styreen platen. Tja tis nu eenmaal een iets groter gebouw. En de clou is dan ook dat ge er bijna nieks van gaat zien. Grin De gebinten en plaren zijn deels te zien, van de rest praktisch niets. Idem dito onder nokdak , maar kan er me maar mee amuzeren als het ware. Huh?
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #790 Gepost op: 6 September 2024, 09:59:22 »

Geraamte beginnen tekenen. Juiste maten komen er wel op na definitieve vorm. Zo kan ik dus 5 stuks maken en die worden dan nog aan elkaar verbonden met dwarsliggers. (komen de verlichtingen aan) daarboven nog een U profiel om de bedradingen weg te moffelen. Veel denkwerk (das ook werken) ook al omdat je nooit het ene voor het andere kan doen anders kon je gegarandeerd in de problemen. En dan nog een kader uittekenen voor het houtwerk in de nokdak en ronde vensters.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #791 Gepost op: 6 September 2024, 17:47:22 »

Reeds I profielen op maat gezaagd, afbramen. Ook die met schuine kanten, rekening houdend met nog de extra dikte van de H profielen aan de zijkanten om niet de breedte binnen in de loods te overschrijden. Eerste dan maar eens volledig samengesteld. Schiet iet veel over +/- een m/m of 2 , mag dus. Ook de hoogte is OK, plaats genoeg om extra versterking aan dakpannen te lijmen zonder dat de gebintes dus in de weg gaan staan.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #792 Gepost op: 7 September 2024, 09:44:11 »

Denkwerk maar even opgeborgen, het is immers week end. Grin
Voorkant samengesteld en inderdaad zal er eentje worden waar er 2 gaan in kunnen, een ferme vlaai zeggen we hier tegen.

En zo in de vlucht te zien zijn er modellen genoeg die staan te drummer om er "ooit" eens in te mogen verblijven. Met veel geduld, tijd en boterhammen komt dit wel snor.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #793 Gepost op: 7 September 2024, 12:45:25 »

Dit is de trap waarover ik het had, een tijdje geleden. Als der iemand iets mee kan deze is gratis af te halen (geen verzending)

Anders gaat deze de kliko in, die komen de maandag ophalen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 342


« Antwoord #794 Gepost op: 7 September 2024, 17:35:34 »

En is ondertussen gereserveerd, gaat naar een andere eigenaar op eind van deze maand.
Enfin, maakt mijn jaarverkoop weeral goed. Grin
Den Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: