Nog heel wat denkwerk voor de boeg. Zit voor die afzuiging te denken aan een soort kruising van de loods die Heljan ooit heeft uitgebracht in O schaal, die met de 4 hoge schouwen. Hier zou ik proberen om 2x ventilatoren te plaatsen in /_+/- midden van dak (maar dan met vierkante behuizingen en niet zo hoog, gaan ook nog ramen zitten juist onder nokdak, dat komt in hout te staan.. Langs de binnenkant ga je er ook niet veel van zien. Het is niet de bedoeling om alles in de puntjes af te werken maar dat ze functioneel is zal me meer boeien. Zal ze proberen afwerken naar eigen kunnen, denk dus met veel keren opstaan en vallen en vallen en opstaan.
Bovenste gedeelte van de ramen worden sowiezo geblendeerd, daar kan je dus al niet doorkijken, enkel onderste gedeelte kan je naar de locomotieven koekeloeren.
Ook het geraamte binnen zal moeten gemaakt worden, verlichtingen en in de nok komen dan nog verluchtingsgaten en/of ramen te staan. Genoeg stuff om na te denken. Tis wel een fictief model dus als het perfect moet zijn ga ik dat overlaten aan de mannen die ervan moeten leven. Lijstje met nog benodigdheden ligt al klaar, had al een heel pakje gaan halen maar waarschijnlijk wat te krap berekend denk ik.
Nok dak zal gemaakt worden in hout, is wat anders dan allemaal leien of dakpannen. En dan nog een ganse resem klein grut te maken zoals aan de buffers een extra pinklichtje als er een locomotief binnen of buiten gaat rijden, das meer voor de show dan als er mensen komen kijken (ooit)
Dan de poorten nog beslissen of ze met servo's gaan geopend worden of ik ze manueel ga houden, buitenverlichtingen staan ook nog op het programma en doe lijstje. Enfin een ferme boeterham.
Hoop dan deze volgend jaar af te krijgen rond Pasen, als het na Pasen is zullen het vijgen na Pasen worden.
Den Eric.