Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 53 54 [55]   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 286428 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #810 Gepost op: 28 September 2024, 08:37:57 »

Reserve plaat gezaagd waar de werken op kunnen beginnen. Samenstellen van de gebintes met de tussenschotten bovenaan. Is groter toch nog dan gedacht , zal de baan dus volledig vullen op lege plaats. Mag zeker niet groter zijn. Stel je voor dat ik een andere baan moet beginnen maken?
Testen zijn positief uitgevallen met de rails in de gleuven, mag ook al eens geluk hebben vind ik.
Dus al een paar onderdelen kunnen afvinken op de lijst van te maken stukken styreen. Enkel de lijst is nog langer geworden ondertussen. Dat komt als je ermee bezig bent je steevast nog wel het één en het ander over het hoofd hebt gezien. Kleinigheden die dien voor versterken das nooit een verloren werkje dan. Enfin, bezigheid genoeg.
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #811 Gepost op: 29 September 2024, 07:49:41 »

Deze morgen naar oud station in Stekene, daar wordt het diorama van "Statie Stekene" plechtig overhandigd aan de kultuurraad. Ga eens koekeloeren, tis ook maar 3 km van de deur, lukt waarschijnlijk wel in tegenstelling om naar grote beurzen te gaan dat lukt nog niet maar komt ooit nog wel terug. Gewoon heel veel tijd hebben om beter te worden.
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #812 Gepost op: 29 September 2024, 11:07:57 »

Het is de "Heemkunige Kring" die er een museum hebben opgezet, over verleden van Stekene. Toofe onderwerpen zoals de gesteentes die gebruikt zijn en alle activiteiten die er vroeger werden gedaan. Weer slimmer terug gekomen dan dat ik doorreed naar daar. Grin
Mooi diorama onder glas . Komt mooi tot zijn recht, en receptie was ook nog voorzien, ben maar een uurtje geweest maar tentoonstelling loopt nog een tijdje.
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #813 Gepost op: 30 September 2024, 07:49:07 »

Fotooke van opening baantje in station Stekene gisteren.

Staat mooi onder glas en stevig op poten.
Toch nog tamelijk wat aandacht getrokken, veel geburen gezien die Eric proficiat kwamen wensen.
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #814 Gepost op: 1 Oktober 2024, 07:40:39 »

Voor de verlichting in de loods is er een kameraad die 3D industriele kappen gaat printen. Komen er 10 in te hangen, tis maar dat er licht genoeg mag zijn als er iets scheelt voor de mechaniekers.
Poorten aan het afwerken, das een gevaarlijk puntje, moeten open en dicht kunnen , lijkt logisch maar in praktijk is het andere koek reeds.
Den Eric
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #815 Gepost op: 1 Oktober 2024, 13:21:21 »

Eerste 6 scharnieren zijn afgewerkt , voor 1 poort te voorzien, 3 linkse en 3 rechtse. Nog 6 te maken nu. Beide poorten zijn al in 2 stukken gedaan en voorzien van een deur om personeel in te kunnen. Zal nu nog wat zoeken zijn hoe en welke lijm het kan gebeuren om niet los te geraken. Weet nog wel een oplossing voor later in geval het niet houdt, de truuk van de foor zoals ze we dat hier zeggen. Wink
Den Eric
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #816 Gepost op: 2 Oktober 2024, 07:46:47 »

Twee poorten zijn nu voorzien van slag in midden en een deur. Zes scharnieren zijn volledig klaar de andere 6 nu aan het proberen samenstellen. Wat soldeerwerk aan te doen. Hoop eind deze week ze klaar te hebben.En dan maar eens een studie doen over hoe ik het ga aanpakken om de poorten te bevestigen, zal gaten boren door drie platen en misschien best rekening houden om later ze aan te sturen met servo's (als het me gaat lukken natuurlijk. Poorten moeten nog een laagje kleur krijgen en ook reeds wat vervuiling anders schijnen die veel te veel in de zon.
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #817 Gepost op: 2 Oktober 2024, 15:30:12 »

De beide poorten zijn in een kleurtje gezet, deurklinken geplooid, en binnen aan de kleine deurtjes ook nog voorzien van scharnieren. Is wel nodig omdat de poorten kunnen open staan dan zie je dat er iets "mankeert"  Grin
Staan nu te drogen, ik zie het eind resultaat dan wel morgenvroeg, kleuren zullen zoals steeds veranderen met uitdroging.
Dik tevreden dat het me tot hiertoe is gelukt.
Komt snor
Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #818 Gepost op: 3 Oktober 2024, 09:45:29 »

Alle nodige scharnieren zijn samengesteld. Kleur op de poorten zijn ook uitgedroogd. Kunnen nu begiien kijken hoe en met welke lijm ik kan samenstellen, poortgedeelte aan satng met de scharnieren eraan.

Den Eric
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #819 Gepost op: 3 Oktober 2024, 11:57:52 »

Hoe groot of klein zijn die scharnieren Eric?

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #820 Gepost op: 4 Oktober 2024, 07:45:34 »

Begin van de extra paserellen, komt ook een verlichting aan te hangen.

Michiel, info maten heb ik doorgestuurd.
Den Eric
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #821 Gepost op: 4 Oktober 2024, 12:54:34 »

Langs één kant reedsgemonteerd, komt snor

Den Eric.
Den Eric
Sr. Member

« Antwoord #822 Gepost op: 4 Oktober 2024, 15:58:46 »

En das dan de andere kant reeds.

Genoeg geknosseld voor deze week reeds.
Den Eric
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #823 Gepost op: 4 Oktober 2024, 16:19:08 »

Nou reeds dan maar. Reeds.  Tongue

Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #824 Gepost op: 6 Oktober 2024, 09:05:37 »

Word een mooie en interessante constructie Eric Duim omhoog

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 53 54 [55]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: