Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 55   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 289178 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #555 Gepost op: 6 Maart 2022, 20:09:09 »

Komt goed, heb even nog gaan kijken en het valt mee. Al een klein filmke gemaakt en das dus heel wt anders dan vorige afwerking in lente/zomer .
Morgen deel 2
Eric
bollen neus
Gast
« Antwoord #556 Gepost op: 8 Maart 2022, 11:03:01 »

Tweede spoor moet nog verder ingevuld worden, hier en daar zijn er wat "gaten" die worden dan met ander materiaal ingekleurd. Kan zijn dat dit ook in het echt wel zo kan?
Dan alles goed laten uitdrogen, overtollig materiaal is allemaal al opgenomen met de grote stofzuiger.
Op sommige plaatsen ligt er meer sneeuw, dat zal door de wind komen tussen de berg en de heuvel . Wink
Struiken zijn geplaatst en restantje van eerste mat is opgebruikt om tussen de 2 sporen te leggen, geeft dan iets meer de overgang van herfst naar die sneeuw (winter periode noem het maar)
De Tagakeriet mensen zijn wel in hun nopjes, gisteren een bedanking gekregen om hun af en toe wat foto's toe te sturen. Mooie reclame voor hen.
Binnenkort nog wat foto's doorzenden naar Deens blad, dan zullen ze die ook in hun blaadje zetten zoals vorige keer (moet er gelukkig geen Zweeuds of Deeuns voor te kennen  Smiley ) In "Tengels"  kom je ook al een straatje verder. Tis soms gebrekkig maar lees- en verstaanbaar.
Hoop eind deze week eens een film te maken, fototoestel op de gemaakte sneeuwruimer plaatsen en kijken of deze zo laag bij de rails gaat blijven staan, proberen gaat mee.
Wel al ondekt dat door al dat wit de baan veel langer uitschijnt, maar das optisch bedrog denk ik dan?
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #557 Gepost op: 9 Maart 2022, 16:52:39 »

Vandaag wat anders geflikt, de 2 laatste wissels voorzien van de magneten onder de baan, dus de drukknoppen kan ik dus morgen voorzien van de nodige bedrading. Plaatje voor de drukknoppen is reeds gemaakt en gemonteerd.
Zo kunnen we verder de rails afwerken tot voorbij deze wissels dat maakt het later wat gemakkelijker voor een ander seizoen uit te beelden. Beter reeds wat opvoorhand bedenken dan later voor verdrongen feiten komen te staan.
Rest van de sneeuw is voor de komende dagen, locomotiven bollen er wel gezellig doorheen.
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #558 Gepost op: 10 Maart 2022, 20:02:34 »

De drukknoppen aangesloten, nog een beetje bijregelen maar das morgen. Ook reeds een deel van de rail voorzien van ballast. Film gemaakt vanop de sneeuwruimer, camera stond dus lager dan op een platte wagon en geeft een volledig ander zicht.
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #559 Gepost op: 12 Maart 2022, 09:34:48 »

Er begint schot in de koude te komen, 2 sporen in den bocht zitten nu zo goed als het me kan lukken onder de sneeuw.

Van winter landschap wat overgang maken naar herfst terug (dat is maar een kort stukje en zo weer terug naar wat zomer/lente gevoel. Het is maar dat je op dit eind van de baan ook kan vertrekken dus met zelfde seizoen als aan de eerste kant, dus heen en weer moet je ongeveer hetzelfde verkrijgen in de seizoenen. Alé das toch de bedoeling in verloop van tijd. We zien dat dan wel.
Nu de laatste wissels ook kunnen gebruikt worden kunnen we hier af en toe (als het me toelaat natuurlijk) wat verder werken aan de afwerking van deze baan. Plaats is er genoeg om zelfs 22 locomotieven te plaatsen, je kan (indien je met 2 mensen zijt) met 3 à 4 locomotieven rijden. De wissels moeten dan wel geschakeld zijn in de juiste standen, om accidentekes te vermijden reeds.
En echt lange slepen hoeft voor mij niet, hier telt meer de regel dat ze zeldzaam zijn en meestal unieke modellen, das het voornaamste. Langste sleep is 5 MTH 4 asser ketelwagons en das gek genoeg hoor. Die wagons zijn ook allemaal vervuild en komen in het sneeuwlandschap nog meer tot hun recht.
Sommige mensen die al bezoek geweest zijn vroegen ook waarom ik niet in verschillende hoogtes werkte, tja dan zijn de kamer die ik tot de beschikking heb gekregen wel 3x groter moeten zijn en we gaan hier niet naast de schoenen beginnen lopen zenne.
Zo, werk genoeg op de plank voor de komende maanden (a ja de TMY110 staat hier ook nog steeds op dezelfde plaats) We zien wel als het gaat doen we iets en anders is het voor een andere dag.
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #560 Gepost op: 16 Maart 2022, 11:06:55 »

Het komt snor Wink

Eric
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #561 Gepost op: 16 Maart 2022, 11:15:31 »

De 1153 vermoed ik?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #562 Gepost op: 16 Maart 2022, 15:59:26 »

Deze had ik doorgezonden naar de Tagakeriet site in Zweden en waren vol lof over het plaatje.

Eric.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #563 Gepost op: 16 Maart 2022, 17:49:39 »

Dat is ontegenzeggelijk de TMY 103. Maar met 1153 bedoelde ik natuurlijk voorgaande foto.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #564 Gepost op: 16 Maart 2022, 18:32:41 »

Eerste deel staat nu aan de baan, tussen de boarding en de isolatieplaten heb ik kleine fijne stukjes verlijmd en dan met vulse gedicht van Perfax. Morgen kunnen we dit gedeelte definitief afwerken met de nodige kleurtjes. Dan komt tweede gedeelte zodat er de hoek volledig is gedaan. dan de rails afwerken en het "eiland" kan geplaatst worden dan zijn we uit de witte zone van sneeuw. Kunnen we terug overgaan naar frisse groene en dergelijke tafereeltjes. Want tja er komen nog wat figuren te staan, die moeten ook nog geschilderd worden, tis niet enkel wat achtergrond in de sneeuw, figuren zijn van 3D Studio.be en wel ferm afgewerkt, ondergetekende zal zijn handjes nog volhebben met fijn werk in kunstschilderen.
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #565 Gepost op: 17 Maart 2022, 14:10:25 »

Nog even een fotooke gepakt van de MY1158 voordat tweede onderdeel met bomen wordt geplaatst.
Eric.

bollen neus
Gast
« Antwoord #566 Gepost op: 18 Maart 2022, 09:32:20 »

Ballasten, wisselsinvoegen en stap per stap wat verder op de baan.

Inkleuren wordt nu terug met de bruine/grijze teinten.
Eric
bollen neus
Gast
« Antwoord #567 Gepost op: 18 Maart 2022, 13:17:07 »

Waarvoor resten van de kurk al niet voor kan dienen, koffiemolen in en malen maar, goed voor de ballast te verlijmen.
Aangezien er al iets meer dan 1890 foto's getrokken zijn van deze baan heb ik er een 52 gesorteerd ook met de afgewerkte locomotieven natuurlijk om tegen eind van dit jaar ook nog eens een boekske te laten maken voor onze "die hards" van het eerste uur, moeten er wel wat opgestuurd worden maar dat doe ik graag en gratis. Wink
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #568 Gepost op: 18 Maart 2022, 14:14:49 »

En passeert hier toch wel toevallig ene Piccasso om zich wat uit te leven met kleurtjes. Wink

Rechts gaat het zo weer terug wat meer "groen" worden.
Eric.
bollen neus
Gast
« Antwoord #569 Gepost op: 19 Maart 2022, 09:08:11 »

Gisteravond nog wat verder gedaan. Een klein stukje fijne rots tegen de muur verlijmd. Rest alles van prutsen en vuil eens goed gestofzuigd. Rails al wat proper gemaakt zodat nadien er niet teveel werk aan is om ze clean te hebben. Ballast werken zijn gestopt. Eerst rechte wissel tegen de muur afwerken en inkleuren en erachter nog wat winterplantjes zetten.
Dan beginnen aan de gebogen wissel en dat zijn zeer lange vind ik maar tis weer eens iets anders om te proberen te vervuilen. Het moeilijkste zal zijn om overgangen wat realistisch over te brengen van winter naar dooi en wat groen laten doorkomen. Natuurlijk dit gaat niet over een paar meters hoor daar is de baan hier veel te kort voor maar het is maar het idee erachter.
Eric.
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 55   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: