Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 271164 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #765 Gepost op: 26 Juli 2024, 11:09:39 »

Stof eens gaan afdoen op de baan.
Den Eric
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2585

Oude meuk in h0


« Antwoord #766 Gepost op: 26 Juli 2024, 12:33:27 »

Is dat echt nodig? Je maakt jouw locs zo mooi smerig/stoffig, dan hoeft jouw baan toch niet proper te zijn  Cheesy
Gelogd

Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #767 Gepost op: 27 Juli 2024, 09:51:23 »

 Cheesy
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #768 Gepost op: 9 Augustus 2024, 10:04:14 »

Hier beetje bij beetje alles sorteren en opruimen (na 3 weken zie ik de eindstreep naderen) Hebben hier nog vanalles gevonden, messing trap en sneeuwruimer op wielen (daar is geen bestemming voor) Ik zie wel wat ermee kan anders de kliko in. Dan nog de onderdelen samen gehouden voor een loods te maken, dat was al enkele maanden uit gedachte gegaan. Liggen nu in slaapstand in de kast.
Had wel wel al eens bezig geweest aan een kant samen te stellen maar zal voor andere keer zijn. De zin om iets te doen is ver te zoeken.

Eet geen brood, dus niet duur. Ook ombouw van de MY1159 zit in de doos in de kast (netjes met alle onderdeeltjes in zakjes) Om niets kwijt te geraken, voorzien van papierke met wat er in zit, das tegen vergeetachtig worden. Figuren verder schilderen zit er ook niet direkt in. Aangezien het zomermaanden zijn staat bij de meeste toch de hobby op low speed.
We wachten geduldig da afspraak af volgende maandag, daguitstapje zal het worden, het zoveelste in de rij dit jaar.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #769 Gepost op: 10 Augustus 2024, 11:12:35 »

Alles opgeruimd, behalve de laatste 3 gemaakte modellen staan er nog op. In geval ik zin heb om eens te rijden met een locomotief.

Alle wagons zitten terug in de dozen, heel veel plaats op de baan.
Nu nog alle rommel onder de baan even verwijderen, zal ook zijn tijd vergen. Komt allemaal snor.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #770 Gepost op: 16 Augustus 2024, 09:07:01 »

Ziezo, alle wagons in de dozen gedropt, ook de locomotieven in dozen gestoken. Behalve de laatste drie, daar moet ik de doos (bescherming dus) nog aanpassen om niets te beschadigen. Materialen zijn gesorteerd en das best een heel pakje reeds. Verschiet nen mens altijd wel van wat er allemaal nog komt boven drijven.
Nog bolhendels van Lenz gevonden , liggen hier ook niets te doen, restanten van rails Lenz, railassen, zelfs al volledig afgewerkte palen met dubbele verlichtingenen, dan alle messing materiaal. Enfin, netjes op de schappen verdeeld en het is overzichtelijk geworden, noem het maar een late lente schoonmaak.
Dan alle grasmatten, struiken en nog ander groen voor verdere afwerking van de baan in één doos gestoken, ook best nog aardig wat gerief.En dan nog de onderdelen voor een loods te maken, zal niet voor morgen wezen, als het volgend jaar Pasen is en ze is klaar ben ik al dik tevreden me dunkt.
Nu rusten en volgende week donderdag terug naar UZ Gent voor de zoweelste afspraak.
Den Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #771 Gepost op: 16 Augustus 2024, 12:20:27 »

Die loc ziet er erg stoer uit Eric, mooi werk weer Duim omhoog

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #772 Gepost op: 16 Augustus 2024, 15:35:13 »

Inderdaad Michiel, deze is veel stoerder dan de maker ervan voor het ogenblik. Grin
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #773 Gepost op: 22 Augustus 2024, 15:48:43 »

Zo, de pijnen zijn iets draaglijker met de kleine ingreep verleden week, deze morgen nog eens een spoeling ondergaan. Volgende is maar met een 3 tal weken. Kunnen terug wat beginnen plaan wat er nog staat te wachten qua modelbouw, een Heljan volledig ombouwen naar de MY1159, dan nog een 2 tal NMJ Di3 vervuilen, een Lenz Di5 een beurt geven alsook nog 2 Lenz ketelwagons. En dan als het echht goed gaat eens beginnen aan een loodske voor 2 Nohabs in te kunnen wegmoffelen. Dit laatste jobkehoop ik dan net voorbij Pasen volgend jaar klaar te hebben zonder accidentjes wel te verstaan. Figuren schilderen zal wel eens af en toe tussendoor kunnen. We zien wel hoever ik spring.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #774 Gepost op: 23 Augustus 2024, 09:05:47 »

Gisteren bezoek gebracht aan naamgenoot en collega modelbouwer, station van Stekene komt 29/9 in de Statie te staan van Stekene. Wagons zijn vervuild door ondergetekende, nu nog enkel de vachtauto's eens wat gaan vervuilen en een grote foto als achtergrond laten zetten en het is klaar.

En zo is er nog een beetje geschiedenis terug tot leven geroepen via een modeldiorama.
Den Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #775 Gepost op: 23 Augustus 2024, 11:17:15 »

Dat is ook leuk om te zien, als je zin hebt mag je van mij nog wel wat meer foto's posten Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #776 Gepost op: 23 Augustus 2024, 12:10:37 »

Michiel, heb er maar 3 getrokken (ben ook geen fotograaf natuurlijk) staan wel op BNL forum. Zelf hou ik nooit lang vreemde foto's bij, vergeet dan toch gestee waar ze staan vandaar. Dus misschien even gaan koekeloeren daar?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #777 Gepost op: 25 Augustus 2024, 08:51:30 »

Baan nog even opgefrist, had hier een daar een kleine ophouding van de locomotieven (enkel bij zeer lage snelheid maar toch) Hier vliegen geen locomotieven rond hoor. Op de Ecos op stand 6 max 9 en das snel genoeg voor mij, zo kan je de sound ook beter horen en weet je ook waar de locomotief zich bevind. (verandert regelmatig ook al omdat er her en der 2 speakers inzitten)
Meeste materiaal heb ik nu liggen, maar zal zeker nog moeten bijhalen. Bij de opbouw van de loods "ooit" kan je nooit op voorhand zeggen hoeveel je nodig hebt. Dakpannen platen en ventilatie liggen hier al klaar, in de doos met andere spullen (papierke voowat het gaat dienen ook natuurlijk)  Huh?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 336


« Antwoord #778 Gepost op: 26 Augustus 2024, 13:16:18 »

Tekenen van plan met afmetingen voor grondplaat loods, kan maar gedaan zijn.En dan op grootte even iets leggen van papier om te zien hoe groot het werkelijk gaat worden. Rustig jobke.
Den Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2585

Oude meuk in h0


« Antwoord #779 Gepost op: 26 Augustus 2024, 14:11:08 »

Vol verwachting klopt mijn hart  Grin
Gelogd

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: