Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 86   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg in beeld en verhaal  (gelezen 715729 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1005 Gepost op: 21 Oktober 2017, 19:54:55 »

Dat is niet uit te sluiten ...

Aan het materieel is vandaag een rode E 60 (160) toegevoegd:



Mooie loc met prima rijeigenschappen.

Groet,
Ruud
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 936



« Antwoord #1006 Gepost op: 21 Oktober 2017, 23:21:33 »

hoi ruud

mooi locje

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1007 Gepost op: 23 Oktober 2017, 19:50:26 »

Artitec heeft eindelijk de Puch met hoog stuur uitgeleverd. Hier in de verpakking, sterk ingezoomd:



En hier op de baan, waar een van de werklui op Kalteneck verlekkerd staat te kijken naar die mooie brommer (die trouwens heel filigraan is uitgevoerd):



In de tweede helft van de jaren zestig heb ik op zo'n ding rondgereden.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1008 Gepost op: 24 Oktober 2017, 14:42:25 »

Nederlanders op vakantie in Schwarzburg met hun lichtblauwe Daf 600. Even geparkeerd bij het station:



Toevallig vandaag in het nieuws in het Algemeen Dagblad met een artikel over de opmars van de automatische versnellingsbak. Daarbij deze fraaie tekening:

https://www.ad.nl/binnenland/vol-gas-voor-de-automaat-dagen-versnellingspook-zijn-geteld~a8edc791/114034692/

Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 24 Oktober 2017, 14:48:38 door Ruud K » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1009 Gepost op: 24 Oktober 2017, 15:07:49 »

Ha ha leuk! De blauwe ligt ook klaar voor mij  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1010 Gepost op: 28 Oktober 2017, 17:48:21 »

Met enige moeite heb ik de Marklin museumwagen 2017 kunnen bemachtigen (was te laat met bestellen en de wagen bleek op veel plaatsen uitverkocht). Die samen met een Trix Turmtriebwagen uit mijn verzameling op pad gestuurd om een klus aan de bovenleiding te klaren:



Groet,
Ruud
Gelogd
Evert N spoor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


« Antwoord #1011 Gepost op: 31 Oktober 2017, 00:19:33 »

Ik heb op het internet eens gezocht naar het merk BMR, maar ik heb niets gevonden. Heb je misschien een link voor me?
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1012 Gepost op: 31 Oktober 2017, 14:41:10 »

Hoi Evert,

Ik heb me vergist in de naam. Moet niet zijn BMR, maar MBR. Hier een link: https://mbrmodel.eu/de/
Voor Nederland: http://www.horstermodelbouwwereld.nl/ Ben Horster is de man die o.a. met die bomen in Houten staat.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1013 Gepost op: 12 November 2017, 13:18:19 »

Gisteren was ik in Houten en daar heb ik aardige dingen gekocht. Onder andere deze acculoc van Trix zonder originele verpakking en met een kleine beschadiging aan het dak. De prijs was daardoor aantrekkelijk. Normaal boven de honderd euro, nu na afdingen gekocht voor 50 euro. Het locje is af fabriek digitaal en voorzien van front- en sluitverlichting. Natuurlijk meteen op de baan gezet en het ding rijdt voortreffelijk. Moet nog wel geweatherd worden. Nu ziet hij er nog zo uit:





Wat informatie over het locje vind je op de fraaie en informatieve site van Mart Brouwers.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1014 Gepost op: 12 November 2017, 14:12:50 »

Ik las er al over bij de buren. Interessant ding en ook nog wel sterk lang inzetbaar op accu's voor die tijd tenminste. Had er nog nooit van gehoord. Leuke aanwinst Ruud.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1015 Gepost op: 12 November 2017, 15:26:08 »

Ik liep er toevallig tegenaan op Houten. Dat is de charme van die beurs. Ga je met een lijstje met wensen, dan vind je niets. Speur je wat rond, dan zie je altijd wel iets aardigs.

De nog ongeweatherde Ka op het BW van Schwarzburg:



De Ka samen met de al lang geleden geweatherde Köf II. Die laatste heeft een lager machinistenhuis en meer onderdelen op de neus in verband met de andere motorisering:



Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1016 Gepost op: 12 November 2017, 15:34:55 »

Leuk zo samen. Veel overeenkomsten en toch zo verschillend  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 936



« Antwoord #1017 Gepost op: 12 November 2017, 17:27:23 »

mooi ruud

gerard
Gelogd

lid van HG
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1018 Gepost op: 13 November 2017, 12:37:37 »

Hoewel ik m'n materieel meestal zelf weather, koop ik ook wel eens wagentjes die af fabriek geweatherd zijn. Zo ook deze keer in Houten, een ketelwagentje van Liliput (L235353) met remmershuisje van de vervoerder VTG. Hier op m'n baan, op weg naar de voorraadtanks naast de halfronde locloods op het BW van Schwarzburg. Het nieuwe, nog veel te schone acculocje Ka duwt de wagon op:



Bij de tankplaat, waar de inhoud van de wagon overgepompt zal worden in de voorraadtanks:



Ik denk dat ik het wagentje nog verder onder handen zal nemen met verf en/of poeders.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #1019 Gepost op: 13 November 2017, 18:15:02 »

In Houten speur ik altijd naar oude modellen van Klein Modellbahn, een Oostenrijkse fabrikant die jaren geleden failliet is gegaan en waar Roco de mallen van heeft gekocht. Veel Roco-modellen van nu gaan nog altijd terug op die van Klein Modellbahn, die bijzonder goed gedetailleerd zijn en een kortkoppelingsmechanisme hebben.

Afgelopen zaterdag weer twee wagens van Klein Modellbahn gescoord voor weinig. De doosjes zien er niet uit en de wagons zitten er vaak vrij klem in, waardoor ze nogal eens beschadigd raken (daarom moet je ze altijd heel goed checken; soms komen ze in onderdelen uit het doosje gerold):



Uit deze doosjes (de bovenste duidelijk ouder) komen dan deze leuke wagentjes te voorschijn:



Het zijn een Omm 52 open wagen met remmersbordes en een schuifdakwagen Kmmgks 58 met remmersbordes (de bordesjes bovenaan naast het schuifdak moeten nog even in de juiste positie worden gezet) . Perfecte wagentjes voor 9 euro per stuk. Na een poeder- en verfbeurtje kunnen zo in een gemengde goederentrein mee - zonder deze weathering trouwens ook.

Groet,
Ruud

Gelogd
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 86   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
« vorige volgende »
Ga naar: