Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 86   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg in beeld en verhaal  (gelezen 723122 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1968


« Antwoord #390 Gepost op: 5 Februari 2013, 18:15:11 »

Ruud,

ik ben het met Roelco eens.
Wel leuk om een en ander in een verslag (wikipagina) te typen.
(nog leuker om te laten zien op een beurs...Rail?)

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #391 Gepost op: 5 Februari 2013, 21:57:44 »

Dat zou een goed idee zijn! Het zou wellicht ook mensen van methodes als de zaak onderkliederen met  bruine autolak en blanke lak kunnen weerhouden (ik hoor natuurlijk niet bij deze mensen, kuch kuch).

Met vriendelijke groet,

Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #392 Gepost op: 5 Februari 2013, 22:15:18 »

Jongens, jongens, er zijn toch al zoveel plekken op modelspoorsites te vinden waar mensen beschrijven op welke manieren ze de rails en de bielzen verven en ballasten.

Ik doe het op de traditionele manier, dus met een kwast. Rails en bielzen met een behoorlijk brede kwast compleet verven met roestbruine acrylverf (ik gebruik het merk Vallejo). Even laten drogen en dan met een doekje de bovenkant van de rails schoonvegen. Daarna met een iets donkerder kleur bruin de bielzen naverven. Als alles droog is, ballast aanbrengen. Dit goed verdelen met je vingers en een schoon kwastje. Dit met een plantenspuit goed natmaken. Daarna indruppelen met een mengsel van water en houtlijm (5:2) en een druppeltje wasmiddel (dit laatste om te voorkomen dat er waterdruppels op de ballast blijven staan ipv erin trekken). Dit hele spul laten drogen. Dan stofzuigen en eventueel de ballast nog een beetje bijwerken.

Groet,
Ruud
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #393 Gepost op: 6 Februari 2013, 13:41:54 »

Ruud,

Dat klopt, zijn plaatsen genoeg te vinden. Maar dat wil niet zeggen dat iemand op een gegeven moment niet een totaal andere manier kan vinden die veel makkelijker is?
Dus hoor/zie graag hoe anderen het doen zodat ik kan kijken welke manier mij het meest aanspreekt, en zelfs al lijken alle methoden op elkaar, toch zijn er vaak wel kleine verschillen die het voor de een net iets eenvoudiger maken dan voor een ander. Dus kun je er toch nog iets van leren.

Dus bedankt voor je uitleg.
Roelco
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #394 Gepost op: 6 Februari 2013, 20:36:02 »

Vandaag urenlang bezig geweest met het verhelpen van een kortsluiting in m'n BW. Ik heb het railplan daarvan veranderd en plotseling kreeg ik kortsluiting. Ik dacht dat ik alles goed had aangesloten, maar dat bleek niet het geval. M'n draaischijf is tegen kortsluiting beveiligd d.m.v. de keerlusmodule LK 100 van Lenz. Die heeft altijd perfect gewerkt, maar nu kreeg-ie kuren. Na eindeloos gezoek - rails stukje voor stukje loshalen, net als de aansluitingen, en wissels vervangen door andere of een stukje rechte rails - kwam ik er uiteindelijk achter dat de aansluiting van de LK 100 op de verkeerde plek zat. Ik had gewoon de oude plek gehandhaafd, maar in dat spoor wel een wissel gezet. Eindelijk bleek me dat de aansluiting van de keerlusmodule vóór de wissel moest komen en niet erna. Enfin, het is opgelost, helaas ten koste van een doorgebrande Flm-wissel, maar nu werkt het weer zoals het hoort.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #395 Gepost op: 8 Februari 2013, 20:56:54 »

Voor de bedrading van m'n BW lig ik momenteel meer onder de tafel dan dat ik ervoor zit of sta. Voor de afwisseling maar eens een fotootje gemaakt van een plek die geen bouwput is. Een Br 64 met Umbauers komt uit de Schwarzburger tunnel te voorschijn en zal zo dadelijk het station binnenlopen:


(klik voor groter)

Groet,
Ruud

Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #396 Gepost op: 9 Februari 2013, 00:24:47 »

Mooi plaatje Ruud..... zoals eigenlijk altijd bij foto's van je baan is de sfeer veer zeer goed gepakt.

Jeffrey
Gelogd
oetbeem
Full Member

Offline Offline

Berichten: 191


« Antwoord #397 Gepost op: 10 Februari 2013, 14:46:57 »

Manmanman ik blijf steeds hetzelfde zeggen : GEWELDIG!!  Grin

Mvg Danny
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #398 Gepost op: 12 Februari 2013, 21:35:55 »

Uit dezelfde tunnel duikt later ook een V 160 op:


(klik voor groter)

Groet,
Ruud
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #399 Gepost op: 12 Februari 2013, 21:39:37 »

Very nice..............

Jeffrey
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #400 Gepost op: 13 Februari 2013, 19:15:08 »

Zoals ik al eerder geschreven en laten zien heb, ben ik bezig met het renoveren van m'n Bahnbetriebswerk. Tussen het aanpassen van de sporen, het verven van de rails en ander bouwgedoe door, moet af en toe ook een testritje gemaakt worden. Niet alleen met stoom, maar ook met diesels:


(klik voor groter)

Groet,
Ruud
Gelogd
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #401 Gepost op: 13 Februari 2013, 21:58:29 »

als ik lolo bekijk moet je ook een wastunnel bouwen Grin
Maar gaat weer de goed kant op
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #402 Gepost op: 13 Februari 2013, 23:01:01 »

Als dat Lolo is, dan ben ik bang dat ze langs een plastisch chirurg is geweest.  Grin
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #403 Gepost op: 14 Februari 2013, 14:17:41 »

Inderdaad, dit is een gewone V 160, de opvolger van Lollo. Lollo heeft volle ronde vormen Grin aan de voorzijde onder de cabineramen:


(klik voor groter)

Groet,
Ruud

Gelogd
oetbeem
Full Member

Offline Offline

Berichten: 191


« Antwoord #404 Gepost op: 17 Februari 2013, 01:10:39 »

mooi mooi mooi Cheesy
Gelogd
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 86   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
« vorige volgende »
Ga naar: