Goedendag beste lezers,
Na mij netjes - conform het aanmeldingsprotocol - te hebben voorgesteld, heb ik de euvele moed een topic te starten. In dit topic hoop ik stapsgewijs te beschrijven welke vordering ik al heb gemaakt en welke de toekomst brengen moge.
Allereerst natuurlijk even het antwoord op de volgende vraag:
Of all places, waarom Zoutkamp?
Voor degenen, die niet weten waar Zoutkamp ligt, Zoutkamp ligt aan de zuidkant van het Lauwersmeer, een meer tussen Groningen en Friesland, dus in het noorden van Nederland.
Maar nu even antwoord op de vraag waarom Zoutkamp?
- nee, ik ben er niet geboren,
- nee, ik heb het emplacement niet gekend,
maar ik ben er wel dichtbij geboren en als kind kwam ik regelmatig over een stuk van de spoorlijn, want het was voor een deel de weg naar de Barrelbossertocht, waar we een vlot hadden liggen.
Toen ik 12 jaar was gingen we verhuizen en verdween alles behoorlijk uit beeld. Na nog een kleine tiental verhuizingen gestrand op de plek waar ik nu woon. Ook hier ruim 15 jaar doorgebracht zonder ook maar enig benul van modelspoor.
Echter, 3 jaar geleden sloeg het noodlot toe en kwam ik door een burn-/bore-out thuis te zitten. Het was een lang traject om te leren beseffen, dat we werken om te leven en niet leven om te werken. Die tijd was ooit eens, maar niet meer van nu. Dit besef betekende, dat ik wat anders moest gaan doen naast het werk.
Het meest voor de hand liggend is dan te gaan sporten, maar helaas maakt mijn lichaam dat niet mogelijk. Een drietal hernia's, een TIA en artrose zijn hiervan de oorzaak.
Toevalliger wijze werd ik door een neef gevraagd om mee te gaan naar Leeraner Miniaturland. Ik vrees, dat ik daar een besmetting heb opgelopen, die met geen enkel antibioticum was te bestrijden. Na best wel lang 'on denial' te zijn geweest, heb ik maar toegeven, dat de modelspoorbesmetting irreversibel was. Dus if you can't beat them, join them.
Wat dan te doen? Dat is tegenwoordig niet zo moeilijk meer: Internet!!
Ik kan niet meer helemaal terughalen, hoe, maar op een geven moment kwam ik op de site:
Railtrash. En hier kwam ik de naam Zoutkamp tegen. Dit eens doorgenomen verder gezocht op het (g)orakel en toen dreef
deze site naar boven. Ik was verloren. Ik begon te zoeken in de breedte en kwam van alles tegen. Gebouwen, locomotieven, enz. Uiteindelijk de tip gekregen in Utrecht te gaan kijken en daar vond ik onderstaande tekening:
Helaas, het uploaden werkt niet. Bestand is 8,4 MB. Weet iemand hoe ik het kan doen?