Een beetje vertraagd vanwege toch wel enige huivering t.o.v. resin modelhuisjes of eigenlijk het gebrek aan ervaring er mee denk ik
wordt er dan toch verder gebouwd aan Waldijk.
Artitec 10.114, die al op eerder foto's met plakband in elkaar gezet te zien was, is nu flink 'onderweg'.
Na e.a. gelezen te hebben over de bouw van dergelijke kits (o.a. op de site van Artitec) ben ik begonnen.
Gelukkig waren de muren van dit huisje niet al te krom op één wand na en met wat warm water en buigen kwam dat wel redelijk goed.
En dan schilderen.... Er zijn maar 4 kozijnen los van de wanden en kunnen dus geschilderd worden vóór montage.
De rest van de kozijnen is meegegoten met de muren, zo ook de vensterbanken, dakgoten én regenpijp!
Kwast 000 is zeker nodig voor de details en ik kan nu al zeggen dat ik al 3 keer op nieuw 'de laatste ronde retouches' heb ingezet voordat er vervuild kan worden...
Ronde 4 is aanstaande
Nu moet ik me ook realiseren dat je er geen donder van gaat zien als het ding op z'n uiteindelijke plaats staat. Je kijkt dan sowieso vanuit vogelperspectief (of tegenwoordig drone-perspectief) op een afstand van zeker een dikke meter.
De achterkant zie je dan helemaal niet zoals het ding nu gepland is.
Het dak wordt denk ik nog een fikse uitdaging. De dakdelen waren meer een wokkel dan vlakke plaat toen ik de kit voor het eerst opende en zijn nu wel aardig opgeknapt na warme baden en geforceerd plat drukken op het vlakke granieten aanrecht, maar een vlakke dakplaat is het nog lang niet...
Iemand wellicht nog ideeën om weerbarstig resin vlak te krijgen?
Als laatste redmiddel kan ik altijd nog Auhagen dakplaat toepassen, maar alleen als het echt niet lukt.