Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1051541 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1830 Gepost op: 23 Februari 2022, 20:54:45 »

Vanmiddag zag ik een tamelijk ongewoon tafereel op het perron van Waldijk....



Garagehouder Klinkhamer drijft 4 varkens het perron op!  Shocked

Bij navraag 2 verdiepingen lager blijkt dat deze scene al een 2 weken perron 2 siert...verstopt achter de plan U.
Misschien moet ik het spul weer eens laten rijden 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #1831 Gepost op: 23 Februari 2022, 21:11:57 »

Bestaat deze al  in schaal H0?      Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1832 Gepost op: 23 Februari 2022, 21:53:25 »

Hoezo moeten die dieren gered worden dan? Mag een mens tegenwoordig al niet eens meer een onschuldige wandeling maken om zijn varkens uit te laten? Angry

Op het eiland zouden ze zeggen: Political correctness gone mad!
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #1833 Gepost op: 23 Februari 2022, 22:47:15 »

'Bescherm de dieren tegen de beesten' had Marianne Thieme als tekstje onder haar kenteken op haar auto staan*.
Dus misschien moeten die arme biggen worden beschermd tegen wat er zoal voor beesten uit die Plan U tevoorschijn kunnen komen?    Cheesy

mvg,
Gert







* Ik verbleef gedurende het eerste decennium van deze eeuw geregeld in Maarssen en mevrouw Thieme woonde niet ver van mijn toenmalige 'logeeradres', dus reed ik enkele keren achter haar, op weg naar de N230.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1834 Gepost op: 23 Februari 2022, 22:53:33 »

* Ik verbleef gedurende het eerste decennium van deze eeuw geregeld in Maarssen en mevrouw Thieme woonde niet ver van mijn toenmalige 'logeeradres', dus reed ik enkele keren achter haar, op weg naar de N230.

Ja, ja….je smoesje is goed, maar je praatjes deugen niet  Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #1835 Gepost op: 23 Februari 2022, 22:56:51 »

Oké, ik geef eerlijk toe dat ik mevrouw Thieme ook niet geheel onaantrekkelijk vind, maar ik verbleef destijds toch echt bij een andere Maarssense.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1836 Gepost op: 2 Maart 2022, 21:26:05 »

Laatste ronde met de Hbis-en  Cheesy

De onderstellen moesten nog en hebben nu met de airbrush een waasje Vallejo 71.080 Rust gehad.
Voordien de 'wielophangingen' incl. veerpakketen en remblokken al geschilderd met Revell 84 matt omdat ik daar het zwart er beslist niet doorheen wilde hebben.



Als laatste hebben de veerpakketten nog een poedertje gehad en zijn de aspotten met een potlood bewerkt om een wat donkerder glimmend uiterlijk te krijgen.
Gemodificeerde koppelingen monteren en de wagens kunnen worden afgevoerd uit de werkplaats.



Volgende project!!  Duim omhoog

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #1837 Gepost op: 2 Maart 2022, 22:17:21 »

Volgende project!!  Duim omhoog



Oplossing: bocht eruit 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1838 Gepost op: 2 Maart 2022, 22:40:44 »

Dát is te kort door de bocht!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Online Online

Berichten: 1729


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1839 Gepost op: 2 Maart 2022, 23:07:39 »

De onderstellen moesten nog en hebben nu met de airbrush een waasje Vallejo 71.080 Rust gehad.
Voordien de 'wielophangingen' incl. veerpakketen en remblokken al geschilderd met Revell 84 matt omdat ik daar het zwart er beslist niet doorheen wilde hebben.

Fraai, maar toch een opmerking;
Wellicht moet je de onderstellen toch nog wat met zwart washen of met zwart drybrushen. Hierdoor komt er toch weer meer diepte in het onderstel, dat vind ik er nu wel vlak uitzien en doet afbreuk aan de rest van de weathering.
De aspotten en scheenplaatsleuven waar de aspotten in schuiven, kunnen ook nog met wat vetsmeer worden aangezet.
Je kan ook met een wattenstaafje met terpetine de kleur iets afzwakken met als nadeel dat het plastic-zwart er weer doorkomt maar dat kan je weer afzwakken door matte kleurloze vernis.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
131* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1840 Gepost op: 3 Maart 2022, 21:57:14 »

Ik zal er nog eens naar kijken. Ze zijn nog niet in de doos  Grin
Iemand een goeie voorbeeld foto?

Ondertussen ligt het onderwerp van het briefje op de werkbank: Artitec DE 2, type kneus.
Wat een &#@€£¥$ model is die DE 2 toch. Om open te maken dan, uiterlijk zijn ze in principe prachtig.
De kneus wat minder, al is het geel en grijs prima.
Het is de bedoeling dat het de NS 166 wordt. Ik kan niet meer bedenken waarom ik 8 jaar geleden op dat nummer uit ben gekomen.
Maar het uiterlijk komt later, eerst de door Artitec vermelde klacht oplossen.
Het briefje klopt want als 2 twee niet aangedreven draaistellen op de rails zet, gaat het motortje als een razende draaien met de analoog print er in. Zodra ik de motorbak wat naar links en rechts draai, stop dat.
Bedrading vermoed ik.
Inmiddels zijn de kappen er af. Natuurlijk zitten de draden aan beide zijden van de kolom in het midden, dus dat wordt solderen. Wellicht meteen iets langere draden gebruiken…
Hij heeft stroomafnemers aan 1 zijde. Dát moet sowieso veranderen.
Iemand een idee hoe de machinisten cabine te verwijderen is?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #1841 Gepost op: 3 Maart 2022, 23:31:10 »

Voor wat betreft het onderstel zou je hier naar kunnen kijken https://www.youtube.com/watch?v=DS3lPo142ks

Ik vind het alvast erg fraai. Ik durf dat niet  :Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1842 Gepost op: 4 Maart 2022, 21:35:56 »

Interessant filmpje Joran  Duim omhoog
Ik ga maar eens wat Mig Oilbrusher gaan kopen. De wagens gaan nog even niet terug de doos in  Wink

Niet durven…tja, een paar ouwe meuk wagentjes kopen in Houten en gaan oefenen zou ik zeggen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 653


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1843 Gepost op: 5 Maart 2022, 14:26:22 »

Iemand een idee hoe de machinisten cabine te verwijderen is?

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn rode DE2 (heel goedkope kneus) heb onttakeld om er een DE1 van te maken*, maar wat ik mij er van herinner is dat het cabine-interieur (ik neem aan dat je dat bedoelt, anders heb je een zaag nodig...) samen met de printplaat er uit kan worden gehaald. Bij mij brak de verbinding tussen zitplaats en bovenafscherming af, dit zijn nokjes (zie pijl en rondje). Op zich geen ramp, maar mooier is het natuurlijk om nokjes heel te laten.



De afscherming zit met een stukje tape op de printplaat "vast".

  


*deze ligt nog steeds uit elkaar, en ik twijfel of ik er nog een DE1 van ga maken; de kopschorten zitten vast aan de kop, dus er zo een DE1 van maken, gaat zo maar niet...    
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #1844 Gepost op: 5 Maart 2022, 15:17:19 »

Nee, dan moet je wat van de bodenplaat zagen aan beide kanten  Undecided

Dank voor de aanwijzing. Ik ga zo verder met het apparaat. Eerst maar eens normaal rijdend krijgen wat bij de niet-kneus 71 een hels probleem is  Sad

Heb je trouwens enig idee of die snor zich laat verwijderen zonder het geel al te veel aan te tasten?
Dat geel zit nl. wel mooi op mijn kappen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: