Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1051542 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2370 Gepost op: 28 Augustus 2023, 21:43:38 »

Ga je het ter plekke bouwen of wordt het een uitneembaar geheel?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2371 Gepost op: 28 Augustus 2023, 21:56:52 »

Opstelruimte heb je nooit te veel.  Duim omhoog

Fijn voor de werkplaats dat ze niet steeds die 1300 van de rails hoeven te tillen...

Grt,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2372 Gepost op: 28 Augustus 2023, 22:03:33 »

Het stuk is en blijft uitneembaar.
Tijdens de bouw sowieso, maar uiteindelijk wel met enkele schroeven gefixeerd.
Alle bedrading via een stekker (of stekkers, mocht 25 polig te weinig zijn)
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1985


« Antwoord #2373 Gepost op: 29 Augustus 2023, 09:32:17 »

Komen er wel sporen op het luik, Jakop? Je schrijft dat ze op het luik doodlopen namelijk. Of komt op het luik een loods (de werkplaats) met sporen erin die dan natuurlijk wel voeding moeten krijgen?
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2374 Gepost op: 29 Augustus 2023, 10:06:33 »

Nee, het luik ligt 2 cm hoger dan de sporen en wordt een 'vlakte' waar allerlei zooi wordt opgeslagen, vrachtwagens lossen etc.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2375 Gepost op: 29 Augustus 2023, 13:56:31 »

Mooie toepassing Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2376 Gepost op: 24 September 2023, 14:49:52 »

Gisteren kwam er een bijzonder transport aan in Waldijk afkomstig uit Plettenburg.
Voor de onlangs gereviseerde 1835 waren nieuwe wielstellen nodig wet hogere flens.
Tot onze verbazing bleek BW Plettenburg deze op voorraad te hebben... 
Naar blijkt oude voorraad toen Plettenbrug nog Casquettesbourgh was en bezet was met Franse Nez Cassé loks, welke natuurlijk zusjes zijn van onze 1600/1700/1800 familie.

Gisteravond liep de korte trein binnen op spoor 3 van Waldijk.



De trein stond enige tijd te wachten voordat deze achteruit op het werkplaatsterrein kon worden gezet zodat er gelegenheid genoeg was de lading ook te bekijken en fotograferen.



Eens kijken wanneer Bever en z'n mannen tijd hebben...momenteel wordt er met man en macht aan de ELD2 gewerkt
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2377 Gepost op: 24 September 2023, 15:28:06 »

Ik wens je veel succes. Bever en zijn mannen hadden zelfs geen tijd om de assen af te laden. En dan moeten ze ook het bakkenbord nog een kwartslag draaien.
Plettenburgers hebben over het algemeen veel geduld, maar op zondag staat de F1 in Oostenrijk op het programma en de Lokführer hoopt dat zijn favoriet Christian Danner eindelijk eens in de punten rijdt. Dus hij heeft de wagen maar achtergelaten en is als losse loc teruggereden naar Plettenburg, waar hij op de legendarische 17e augustus 1986 precies op tijd is om met eigen ogen op de TV te kunnen zien dat de coureur zijn eerste (en tevens laatste) punt van het seizoen haalt.



De loc snel op spoor 1 geparkeerd, die zet hij later wel netjes weg.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2378 Gepost op: 24 September 2023, 15:55:39 »

Voor de eerlijkheid moet wel worden opgemerkt dat Christian Danner in een tijd in de Formule 1 racete dat slechts aan de eerste zes coureurs punten werden toegekend. Die zesde plaats die hij toen bereikte, is vandaag de dag goed voor maar liefst 8 punten. Dat Danner deze zesde plaats realiseerde met een Arrows-BMW was eigenlijk best knap. Het jaar daarop haalde hij geen punten en in 1988 reed hij geen Formule 1. Maar in 1989 was hij terug en behaalde hij met een Rial-Ford in de Verenigde Staten zelfs de vierde plaats, wat toen goed was voor 3 punten. Vandaag de dag zouden dat er zelfs 12 zijn geweest.

Vanwaar de bijzondere belangstelling van de Plettenburgse burgemeester voor deze coureur?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2379 Gepost op: 24 September 2023, 16:31:15 »

Hoho, de machinist, niet de burgemeester. Die laatste heeft niet veel met de F1.
Plettenburg speelt volgens de kalender in het tankstation in augustus 1986. Dus gewoon gezocht wat er in die periode in aanmerking zou kunnen komen voor een Duitser om thuis te willen zijn.
Tot iets meer dan een uur terug had ik nog nooit van de beste man gehoord.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2380 Gepost op: 24 September 2023, 17:32:09 »

Aha, auf so einem Fahrrad. Nou met Formule 1 scoor je zowel bij de Waldijkse als de Sydborgse burgemeester.
Die laatste is vandaag voor de 48e keer op een huishoudtrapje geklommen om zijn MAX-vlag uit te hangen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #2381 Gepost op: 24 September 2023, 23:33:21 »

omroep MAX vlag? hoezo dat dan? Cheesy
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2382 Gepost op: 24 September 2023, 23:54:28 »

Ga je mond spoelen!    Tongue

De burgemeesters van Waldijk en Sydborg delen hun passie voor de edele autosport.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2383 Gepost op: 1 Oktober 2023, 15:52:34 »

Laatst stond ik op een trapje om de Velux open te doen (zonder kan ik er net niet bij) en constateerde dat dit ook wel een leuke overzicht van de baan kon opleveren.
Naast de werkzaamheden aan de Hondekop 2 ben ik ook nog bezig met het werkplaatsterrein.
Op de foto houden de lijmtangen de rand van het luik op z'n plaats zodat ik nu rondom een rand heb voor het luik.
Het terrein met sporen ligt zo'n 2 cm lager dan het luik wat voornamelijk met stelconplaten verhard wordt.
Hier kunnen vrachtwagens hun spullen lossen en ophalen. Toegang via een poort langs de stationsstraat.
Dit hoogte verschil betekend dat aan de linker zijn (bij de 2 kleine rode lijmtangen) goederenwagons langs de plaat gelost/geladen kunnen worden.
Aan de zijde met grote ljmtangen lopen 4 sporen dood op de keermuur van de plaat. Ter illustratie liggen er enkele stukken rails.



Verder is te zien dat 1 'eiland' met woningen nog afgewerkt moet worden.
Daar moeten nog 6-7 gebouwen voor worden gemaakt, maar dat is even niet aan de beurt.
Het hele dorp-gedeelt moet natuurlijk nog wel van gras en groen worden voorzien  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2384 Gepost op: 3 Oktober 2023, 10:28:58 »

Eens kijken wanneer Bever en z'n mannen tijd hebben...momenteel wordt er met man en macht aan de ELD2 gewerkt

Maar er was tijd voor de 1835  Cheesy
Nadat de assen naar de drukbank waren geweest om op exact 14,0 mm gedrukt te worden zijn ze onder de lok geplaatst.
Tijdens deze werkzaamheden rammelde de lok en bij nadere inspectie bleken 4 styreen plaatjes, die aan de binnenzijde van de kap gelijmd waren om te zorgen dat de kap niet te diep op het chassis kan zakken, los lagen.
Typisch geval van verkeerde lijm gebruikt denk ik  Undecided
Dit werd ook hersteld en daardoor werd alleen het chassis getest.



Een trein met plan E welke 'bovengronds' aanwezig was diende als testtrein.
De lok gaat nu zonder problemen geduwd en getrokken door allerlei wisselstraten al hadden de E's meer moeite geduwd te worden... weer een puntje op de to do lijst  Wink  
De oude assen staan klaar voor afvoer...
« Laatste verandering: 31 Oktober 2023, 17:21:05 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: