Een weekje verder en na 2 middagen onder de baan 'dweilen' (ben ook geen 18 meer), is alles aangesloten.
Om 7 nieuwe wissels te kunnen bedienen moest er een nieuwe decoder komen.
Alle andere (4 stuks) waren vol bezet en 1 wissel was al on-aangesloten...
De eerste 4 zijn Uhlenbrock 63410 decoders en dat werd nummer 5 ook.
Tussen terugmelder #2 en #3 is fysiek nog wat ruimte én dat is dichtbij de wissels.
Nog een zelfde plankje gemaakt, decoder er op, stukje kabelgoot er naast (dank Rick
) en Loconet kabels ompluggen.
Hét voordeel van Loconet; je kan overal er wat tussen zetten. Volgorde speelt geen rol.
Ook maar even de decoders van nummers voorzien nu de volgorde niet meer van links naar rechts 1-2-3... is.
Dan alle kabels aansluiten. Veel hoeven niet zo ver. Hieronder is te zien dat de wisseldecoder #5 en terugmelder #3 vlak bij zitten.
Nu gaan er slechts 4 van de 9 terugmeld-draden naar deze decoder. Decoder #3 en #4 hebben elk 4 vrije posities gekregen op moment dat schaduwstation 1 dynamisch werd en via 2 lichtsluizen ging werken.
Het ging toen van 10 bezetmelders naar slechts 2.
Daar heb ik nu voordeel van en hoef voor deze uitbreiding geen nieuwe terugmelder te kopen.
Maar 5 draden gaan links af... 4 dus naar terugmelder #4 op ca. 2,5 meter afstand en de laatste naar terugmelder #5 waar sowieso nog 3 posities vrij waren.
Terugmelder #5 zit echter aan de ander kant van de baan op afstand van 4 meter.
En dan testen... 4 van de 7 wissels werken. Zijn ook nog goed aangesloten al is dat in Koploper zo te corrigeren met een vinkje.
De andere 3 blijven doodstil. Vermoedelijk een voedingsdraad. De plaat moet er toch nog een paar keer uit. Dat los ik wel op.
Alle bezetmelders doen het en treinen willen er ook rijden. Missie geslaagd! Nou ja, die wissels nog...