Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 537471 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #1035 Gepost op: 13 Juli 2024, 19:45:28 »

Nu je er nog makkelijk bij kunt, zou ik die opstaaande hoekjes van de stelbiels eraf halen. Je hebt die toch alleen maar nodig bij de bovengrondse aandrijvingen en zonder staat het net wat mooier. Voor het zagen heb ik een mini-cirkelzaag schijfje (Dremel) gebruikt, geven een nettere snede dan de gewone slijpschijfjes.

(nog steeds wat moeite met zaken echt afronden... :Smiley)

Altijd fijn om te zien dat ik niet de enige ben.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1666


HCC!m-IG


« Antwoord #1036 Gepost op: 14 Juli 2024, 08:53:17 »

Zie ik nu de steldraad uit de servo ronddraaien voordat de wissel wordt omgezet?  Nieuwsgierig naar wat dat veroorzaakt...
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #1037 Gepost op: 14 Juli 2024, 10:49:00 »

Gebeurt bij mij ook, geen idee van de oorzaak.
Maar je hebt er geen last van in de praktijk
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1038 Gepost op: 14 Juli 2024, 11:27:19 »

Mijn vrouw blijft dat eigenwijs en consequent vakantie noemen….  Tongue


Mijn vrouw gaat niet mee. Is het dan vakantie?  Grin

Nu je er nog makkelijk bij kunt, zou ik die opstaaande hoekjes van de stelbiels eraf halen. Je hebt die toch alleen maar nodig bij de bovengrondse aandrijvingen en zonder staat het net wat mooier. Voor het zagen heb ik een mini-cirkelzaag schijfje (Dremel) gebruikt, geven een nettere snede dan de gewone slijpschijfjes.

Goeie, moet ik inderdaad nog doen.  Duim omhoog Ook de railstaven schilderen staat nog op het programma. Voor een deel al gedaan, maar ik kon niet overal even goed bij.

Zie ik nu de steldraad uit de servo ronddraaien voordat de wissel wordt omgezet?  Nieuwsgierig naar wat dat veroorzaakt...

Viel mij ook al op inderdaad. Volgens mij komt het doordat het gaatje van de stelbiels net niet helemaal boven het gaatje van de servo zit en ook het servoarmpje net iets te kort lijkt (ja, ook de langste versie) waardoor de draad gaat torderen. Maar zoals Huub al zegt, in praktijk geen probleem.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #1039 Gepost op: 14 Juli 2024, 17:48:41 »

Mijn vrouw gaat niet mee. Is het dan vakantie?  Grin


Is het anders dan werk?   Tongue  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1040 Gepost op: 15 Juli 2024, 23:03:31 »

Laat ik maar niets zeggen...

Best wel trots op mezelf. Gisteravond nog echt iets afgemaakt:





Ik weet het, niet het grootste bouwwerk maar wel weer iets uit mijn stapel projecten weggewerkt.

Grtz,
Niels
« Laatste verandering: 15 Juli 2024, 23:07:59 door niels b » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #1041 Gepost op: 18 Juli 2024, 22:07:26 »

Wie het kleine niet eert....

Welk merk is dit, Artitec?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1042 Gepost op: 18 Juli 2024, 22:50:30 »

Zo is het   Duim omhoog

Ja, het is een Artitec kitje dat ook al een aantal jaar ergens in een hoekje lag te wachten om afgemaakt te worden. Zo heb ik er nog een stuk of tig...

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #1043 Gepost op: 19 Juli 2024, 06:17:02 »

Alleen de buitenlamp en kabel nog even een ander kleurtje geven  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1044 Gepost op: 17 Augustus 2024, 14:36:24 »

Net terug van de grote excursie is een nieuwe aanwinst ook thuisgekomen:



De 128 van Artitec.  Een mooi model met wat concessies.  Zo zijn de achterdeuren te smal en klopt het front niet helemaal. De horizontale balk waar normaal 'Den Oudsten' staat hoort er niet te zitten. Maar met de oplossing van Artitec valt dit nauwelijks op. Zo ga ik het dus ook doen op de Mastica modellen...
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1045 Gepost op: 18 Augustus 2024, 21:56:35 »

Als je een tijdje van huis bent en met heel andere dingen bezig bent kom je vaak achter dingen die je wellicht al wist maar nog niet zo helder waren. Zo kwam ik er achter dat ik me best irriteer aan alle half afgemaakte projecten die ik heb liggen. Dat geeft onbewust toch een soort stress. Stress omdat het veel projecten zijn en stress omdat ik vaak niet meer weet hoe ik verder moet.

En stress en modelspoor vind ik een slechte combinatie dus daar moet ik wat aan gaan doen. Keuze is afmaken of weggooien.

Dus dit weekend maar eens geïnventariseerd wat er allemaal nog ligt en wat ik er mee wil. Veel niet modelspoorgerelateerde of Arnhem gerelateerde projecten aan de kant gezet (weggooien blijft lastig....) en een aantal dingen geselecteerd om af te maken.

Mijn grootste irritatie zit bij de 10 a 15 locs/treinstellen waar iets mee is en daarom niet inzetbaar zijn (ahum, niets is inzetbaar want kan nog steeds niet rijden....). Een grote la vol met treinen die op zich al een collectie zijn. Wat opvalt is dat een groot deel Digirails gerelateerde problemen zijn.

Vandaag maar eens begonnen met een sikje dat ik wilde digitaliseren maar wat op een of andere manier niet wilde lukken. Alles losgemaakt, schoongemaakt, Railhobby september 2003 er bij en opnieuw proberen. En warempel, na plaatsing op het progranmeerspoor rijdt dat ding meteen.  Shocked

Dat gaat goed. Zwaailicht aansluiten en dat werkt ook meteen (blijft nu nog constant branden maar dat moet ik nog even in de CV’s uitzoeken).  Cool

Tweede project: blauwe 1100 waar aan één zijde een Digirails verlichtingsetje in zit.  Alles doet het, behalve de frontseinen. Aangezien het rangeerlicht het wel doet kan ik een aantal zaken wegstrepen. Na wat proberen branden ze opeens wel en meteen ook weer niet. Wat blijkt: gewoon ergens een draadbreukje dat hopelijk snel is opgelost.

Moraal van het verhaal: je ziet er vaak meer tegenop dan het daadwerkelijke werk. Ik ben blij dat ik twee projecten kan gaan afronden.  Duim omhoog

PS: ook het lampje van de garageboxen heeft vandaag een kleurtje gekregen.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #1046 Gepost op: 18 Augustus 2024, 22:18:36 »

 Duim omhoog

Zo is het precies! Niks aan toe te voegen  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #1047 Gepost op: 19 Augustus 2024, 20:00:14 »

Ik herken het eigenlijk ook wel.
Ik heb genoeg projecten die in een verloren uurtje kunnen worden afgemaakt. Maar door de hoeveelheid ontstaat er een soort besluiteloosheid waarmee te beginnen, waardoor er uiteindelijk helemaal niks wordt gedaan.
Het helpt dan ook niet mee dat net bij dat project dat je dan wel oppakt, niet alles wat je nodig hebt snel gevonden kan worden.
Ik heb nog niet de ultieme remedie gevonden om hier goed mee om te gaan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1048 Gepost op: 19 Augustus 2024, 20:34:45 »

Besluiteloosheid, dat is wel het goede woord. En uiteindelijk weer met tig dingen tegelijk bezig zijn. Zo komt dus nooit wat af.

Ik ben nu bezig met een vijftal gelijksoortige projectjes (loc en treinstelreparatie) waar ik ook spullen voor nodig ga hebben. Ik maak nu een lijstje en ga deze week ff naar Huenerbein om alles in één keer te kopen. Deze vijf projecten gaan nu eerst af.

De 1100 blijkt overigens een niet zo lekkere decoder te hebben. Eén keer raden welk merk... Een nieuwe decoder staat dus ook op het lijstje.

Blij dat ik niet de enige ben....
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1049 Gepost op: 22 Augustus 2024, 15:54:27 »

Inmiddels zijn een aantal treinen bijna gereed voor de inzet.  Duim omhoog

Maar er zijn ook andere projecten die aandacht verdienen, zoals het Stationsplein. Hiervoor moet veel getekend worden in NanoCad en ik merk dat ik er eigenlijk nooit goed aan toe kwam. Inmiddels heb ik er een twee ochtenden aan gespendeerd en staat de basis van het Stationsplein West redelijk. De contouren staan, nu moet het nog gevuld worden. Wat ik vooral lastig vond was om het legpatroon goed te krijgen. Of dat gelukt is laat ik aan jullie over. Het is overigens nog niet helemaal klaar. Moet nog een paar details uitvogelen.



En ter vergelijk het originele plaatje:

(Bron: Geldersch Archief)

En er zitten stiekem best veel details in zoals de pijlmarkeringen bij de uitgang die ook in klinkers waren uitgevoerd:



Origineel:


(bron: autobussen.blogspot.com)

En in dit soort gefreubel gaat stiekem ook wel wat tijd inzitten. Het leuke van Arnhem was dat bijna alles in klinkers was uitgevoerd en weinig markeringen waren aangebracht:



Het vierkant is overigens een boomvak.

Nog een paar ochtenden tekenen en er kan gelaserd worden. Ik denk dat ik dat in MDF doe omdat het makkelijk te verwerken is. Nadeel daarvan is dat het eigenlijk te strak is terwijl het Stationsplein West alles behalve dat was.... Ik sta open voor alternatief materiaal.

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: