Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 78 79 [80]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 920968 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1185 Gepost op: Vandaag om 12:00:04 »

Soms is even afstand nemen de beste remedie. Inmiddels werken alle bezetmelders weer en zijn ze netjes gekoppeld aan Rocrail.

En toen was ik even klaar met de baanbouw merkte ik en ben ik met andere zaken aan de gang gegaan. Zo heb ik een aantal loc's gedigitaliseerd en ben ik met diverse andere kleine projecten verder gegaan zoals de snackbar en brievenbussen van Artitec. Relatief kleine projectjes die maar op mijn bureau bleven liggen. En er is zowaar iets helemaal afgekomen:

En omdat het in Arnhem wel donker kan worden zit er zelfs een SMD ledje in:

Dat smaakt naar meer. Merk dat ik dit werk al een tijdje niet meer had gedaan en vond het weer leuk om te doen.

Daarnaast ben ik verder gegaan met de perrons. Alles staat nu in de grijze basiskleur en liggen op hun plek:

Inmiddels ben ik begonnen met het uitlijnen van de rails. De eerste sporen zijn inmiddels gefixeerd.

Daarna wil ik de perrons gaan aankleden. Helaas hebben Faller en Volmer nog steeds geen 'perronoverkapping Arnhem' op de markt gebracht dus dat wordt zelf knutselen. Een eerder poging om de pilaren van styreen te maken mislukte redelijk stevig. 3D printen lijkt de meest logische volgende denkrichting. Maar dan moet je wel 3D kunnen tekenen dus dat heb ik me de afgelopen weken ook maar eens aangeleerd. Ik gebruik de gratis versie van Fusion en dat is redelijk intuïtief.

Helaas blijken de afmetingen te klein voor een reguliere 3D printer zo heb ik me laten vertellen. Nu was ik me sowieso al aan het oriënteren op een 3D printer, maar denk dat ik een resinprinter ga kopen. Nog een beetje uitvogelen welke het gaat worden: ga ik voor een goedkopere om wat te proberen of meteen een goede? Hmmm, nog niet helemaal over uit.

Nu ja, er blijft wat voortgang zitten in de baan en daar gaat het om.

Grtz,
Niels

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

288*

« Antwoord #1186 Gepost op: Vandaag om 12:44:52 »

Interessante ontwikkelingen  Cheesy

Ben benieuwd naar je 3D avontuur  Duim omhoog

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 78 79 [80]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: