Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 483140 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #135 Gepost op: 18 Januari 2015, 23:08:17 »

Zie je wel...er zijn wel tekeningen  Grin  Duim omhoog

Begrijp ik goed dat er een helix rechts van Arnhem komt en één onder/achter de werkplaats?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #136 Gepost op: 19 Januari 2015, 15:05:39 »

Dat heb je goed gezien, althans dat zijn de plannen nu.

Ik heb ook een wijziging doorgevoerd bij de werkplaats. Eerst zou deze bovenop de helix komen te liggen, maar daar ga ik niet mee uitkomen. Ik leg de werkplaats er nu voor en achter de werkplaats komt een helling waarachter de helix dan ligt.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van een Duitse modelbaan die ik ooit op een tentoonstelling zag. Die was de aanleiding voor mijn ontwerp. Het gaat om deze baan: http://www.mefgangelt.de/6.html Er staan ook wat (slechte) foto's van de werkplaats op.

Grt,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #137 Gepost op: 14 Februari 2015, 19:35:07 »

Zo, ff een update:

De verkoop van mijn oude huis is rond. 1 juni moet ik er uit zijn. De vergunning voor de verbouwing is binnen en de aannemer is gestart. De eerste stappen voor de kelder zijn gezet.

En dan opeens kom ik op Facebook een aantal foto's tegen van voormalig hotel Bristol waar wat details op staan die ik nog niet wist:



Mooi he....

Het begint weer flink te jeuken om er wat aan te gaan doen. Ik kan niet wachten tot de zomervakantie.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #138 Gepost op: 14 Februari 2015, 20:17:41 »

Goed nieuws, Niels. Gefeliciteerd met de verkoop!

Zat daar onder op de hoek een Chinees restaurant?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #139 Gepost op: 14 Februari 2015, 21:10:21 »

Thnx!  Duim omhoog

Ja, er zat een chinees. Zo een waar je ging eten, aan een tafeltje. Niet afhalen dus. Ook geen wok of zo, maar gewoon nasi.

Those were the days.....
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #140 Gepost op: 14 Februari 2015, 21:46:39 »

Dat is dan wel leuk om na te maken. Als je de naam van het restaurant kunt achterhalen, dan zou je via Google zelfs de juiste Chinese tekens kunnen achterhalen.
Mij staat er bij dat er in Arnhem een Chinees was met de naam 'De Grote Muur', maar ik weet niet of dat hier of meer in het centrum was.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #141 Gepost op: 1 Maart 2015, 11:05:52 »

Ik laat de tekst ' vrije vertaling' maar eens vertalen bij de snackbar.  Grin

Volgende week vrijdag gaat er gegraven worden! Nog twee en halve maand en dan gaan we over. Het wordt spannend....

Grt,
Niels

Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1632


HCC!m-IG


« Antwoord #142 Gepost op: 1 Maart 2015, 13:01:17 »

Google Translate is your friend: klik Grin
Gelogd

NI
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #143 Gepost op: 13 Maart 2015, 20:19:00 »

Feest in huize B.! Vandaag zijn we dan e i n d e l i j k begonnen met de werkzaamheden voor de kelder.

De eerste halve meter grond rondom is weg en de eerste poer is gegraven. Maandag wordt de eerste van drie fases voorbereid waar dinsdag of woensdag het beton in gestort wordt. Over twee weken volgt dan fase twee. 15 mei wordt de vloer gestort.



Tja, en wat is er dan mooier als je acht bent en er wordt gewerkt....

Wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #144 Gepost op: 17 Maart 2015, 22:54:25 »

En morgen wordt het beton gestort voor de eerste fase verlenging van het fundament.  Duim omhoog

Arnhem versie 2 komt dichterbij.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #145 Gepost op: 3 April 2015, 21:39:12 »

Afgelopen woensdag twee aanhangers hout uit mijn kruipruimte gehaald. De ruimte die zo kelder wordt. Volgens mij waren de vorige bewoners bang voor een oorlog of zo want er lag genoeg te stoken.... Het werd tijd om het weg te halen want volgende week wordt het laatste deel van de fundering gestort.  Duim omhoog

Volgende stap is dan het staal plaatsen zodat de binnenmuren gesloopt kunnen worden om vervolgens de kelder uit te graven.

Overigens is er ook een aanpassing gedaan in de constructie. De koekoek aan de lange kant komt te vervallen en in plaats daarvan komt er op de kopse kant een deur met zijlicht. Op die wijze kan ik direct vanuit de kelder naar buiten en kan er ook gelucht worden. Prettig. Jammer is wel dat er dan een uitneembaar deel gemaakt moet worden. Maar eens over piekeren hoe ik dat kan maken. Ideeën en suggesties zijn welkom!

Tot zover!
Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #146 Gepost op: 3 April 2015, 21:58:23 »

Hoi Niels,

Geweldig dat jullie zo enthousiast bezig zijn. Wat een uitneembaar deel betreft: misschien de brug bij Oosterbeek over de Rijn op die plek weergeven (en vandaar treinen naar het schaduwstation met de naam Nijmegen)?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #147 Gepost op: 3 April 2015, 22:10:47 »

Daar zat ik ook al aan te denken. Ben het draadje van Jeroen Water bij de buren al aan het doorspitten. Nadeel is dat het schaduwstation er ook doorheen moet....
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #148 Gepost op: 3 April 2015, 22:21:13 »

Kijk ook eens bij Huib, die heeft in zijn Lage Zij project ook een uitneembaar stuk en dat kan net zo makkelijk 2 verdiepingen hebben.
Ik heb enorm veel van zijn technieken toegepast in de bouw van Waldijk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #149 Gepost op: 4 April 2015, 22:11:32 »

Hoi Jakop,

Dank voor de link. Ik wist dat ik ergens een goed systeem had gezien, maar wist niet meer waar. Gevonden! Ik ga me er eens in verdiepen. Huib heeft inderdaad veel mooie dingen die de moeite van het 'jatten' waard zijn.

Vooral zijn nette manier van werken spreekt me erg aan, waarschijnlijk omdat dat mij nooit lukt.... Toch ga ik in mijn nieuwe ruimte wederom een poging doen. Een deur naar buiten zal daarbij helpen zodat ik niet meer in mijn ruimte zelf hoef te gaan zagen.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: