Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 483224 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #255 Gepost op: 1 Februari 2016, 23:48:13 »

Kijk, dat zijn de betere berichten!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #256 Gepost op: 2 Februari 2016, 00:08:11 »

Yes! Ik heb er zin an!  Duim omhoog
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #257 Gepost op: 2 Februari 2016, 20:18:02 »

En we gaan verder:



Stationsplein West in de maak! Past nog verrassend veel op de plaat.

In vogelperspectief. Door mijn oogharen zie ik een luchtfoto. Dit heeft de juiste maat!


Dit weekend verder.  Duim omhoog

Grt,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #258 Gepost op: 2 Februari 2016, 20:25:46 »

Ik ruik de kroketten bij de snackbar zowat!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #259 Gepost op: 2 Februari 2016, 21:06:37 »

Sodeju...waar moeten er nu nog treinen bij...m.a.w. hoe groot wordt die tafel?  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #260 Gepost op: 3 Februari 2016, 11:31:23 »

Hey Jakop,

Deze tafel wordt zometeen voor de eigenlijke baan geschoven. Hij is 90 bij 2,44 meter en komt zometeen op een onderstel met wieltjes te staan zodat ik hem makkelijk weg kan rijden. De tafel er achter wordt tussen de 80 en 90 cm breed en zal het sporenplan van Arnhem gaan uitbeelden. Dat houdt in dat ik dus met drie perronen kan gaan werken. Of ik dat ga doen weet ik nog niet aangezien de wisselstraat erg lang wordt. Tevens twijfel ik over mijn wissels. Ik heb die standaard Fleischmannwissels en eigenlijk vind ik die niet zo mooi. Ik zag in het draadje van Servé mooie slanke Tillig's die veel natuurgetrouwer zijn. Het kost dan alleen weer extra ruimte en geld en daar moet ik nog even over nadenken. Ik heb gelukkig nog even...

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #261 Gepost op: 3 Februari 2016, 12:05:10 »

Ik heb een paar maanden geleden als proef ook twee Tillig wissels gekocht.
Nu had ik al het plan om met dit materiaal te gaan werken, maar sinds ik die wissels in huis heb, ben ik echt overtuigd.
Ze zien er erg goed uit. Je Flesichmann-railmateriaal kun je natuurlijk altijd nog in je schaduwstation gebruiken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #262 Gepost op: 3 Februari 2016, 12:32:54 »

Ik weet dat er mensen zijn die er goed mee werken, maar ik heb in het verleden toch wel problemen met de bedrijfszekerheid van Tillig-wissels ondervonden.
De afstelling van de aandrijving komt vrij kritisch. Te weinig kracht en er blijft een spleet tussen tong en aansluitende railstaaf. Maar de stelbalk is vrij zwak uitgevoerd, waardoor je er ook weer niet te veel kracht op kunt uitoefenen.
De problemen leken ook deels temperatuurafhankelijk te zijn. Werkte het goed in de winter, kreeg je problemen in de zomer en omgekeerd.
Uiteindelijk de Tillig-wissels die ik had vervangen door Rocoline en daarmee waren bij mij de problemen verholpen.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #263 Gepost op: 6 Februari 2016, 11:52:34 »

Ik denk dat ik vooralsnog even uitga van mijn bbestaande rails. Ik heb besloten de baan op ca 1,25 meter te bouwen waardoor de zichthoek op de rails minder spannend is.

Ondertussen ben ik begonnen met een nieuwe gebouw: het oude VVV kantoor. Een leuk zeer herkenbaar gebouwtje waar ik vroeger wel vaker met mijn slaapzak voor heb gelegen als er weer een concert bezocht moest worden (jaja kinderen, zo ging dat voor de F5 toets was uitgevonden).

Gisteren de ruwbouw op maat gemaakt en de eerste delen geplakt. Eens kijken zo of het wat is geworden..
Gisteren ook een proefje gedaan met de snijplotter. Met de juiste instellingen kan je hier een aardig straatmotief mee maken. De komende weken het voorplien  maar eens gaan intekenen dan. Gelukkig zijn ergens in de jaren '80 de busopstelplaatseb geasfalteerd,  scheelt weer een hoop m2. Duurt overigens wel lang voordat een A4 geplot  is....

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #264 Gepost op: 11 Maart 2016, 19:59:19 »

Nog een lekker filmpje:

https://www.facebook.com/groups/648550538510581/permalink/1105756852789945/

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #265 Gepost op: 29 April 2016, 22:05:43 »

Vakantie! En wat doe je dan, dan ga je naar de VVV om te zien wat er te doen is:



Nog lang niet klaar, maar ben tevreden over de basisvorm!

Oh ja: volgende week gaat dan eindelik begomnen worden met mijn kelder af te maken.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #266 Gepost op: 29 April 2016, 22:40:08 »

Mooi Niels. Dat zijn de betere berichten!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #267 Gepost op: 25 Juni 2016, 17:02:55 »

En dan is het vandaag dan toch eindelijk zover: de treinenruimte is klaar!

Nu mijn spullen maar eens bij elkaar gaan zoeken.





Ik ben blij, ik kan beginnen!

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #268 Gepost op: 25 Juni 2016, 17:11:27 »

Ziet er strak uit Niels! Gefeliciteerd.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #269 Gepost op: 25 Juni 2016, 17:17:02 »

Mooi hoor  Cool

Lijkt mij een kelder toe, is het wel water dicht ? je weet het nooit met klimaatverandering  Wink
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: