Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477589 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #465 Gepost op: 19 Oktober 2018, 19:34:44 »

Leuk Niels.  Duim omhoog
Vergeet voor je gaat ballasten niet de gaten te boren om de wissels te kunnen omzetten.
Nee, ik ga niet vertellen wie eens in een vlaag van lekker doorwerken uitgerekend dat vergeten was...  Cheesy

Komende winter probeer ik eens een stap te maken in al die half afgemaakte projecten en zo kastruimte vrij te spelen.

Komt me bekend voor, al komen er bij mij net zo hard weer half afgemaakte projecten bij.

Veel bouwplezier!

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #466 Gepost op: 21 Oktober 2018, 07:51:51 »

Gaat een mooie baan worden. Top
Eric
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #467 Gepost op: 2 November 2018, 18:48:25 »


Vergeet voor je gaat ballasten niet de gaten te boren om de wissels te kunnen omzetten.
Nee, ik ga niet vertellen wie eens in een vlaag van lekker doorwerken uitgerekend dat vergeten was...  Cheesy

Goede tip, was ik vast vergeten....

Gaat een mooie baan worden. Top
Eric

Thnx, ik doe mijn best.

Best trots op mezelf. Station Beek Elsloo schiet lekker op en er is nog geen enkel nieuw project bijgekomen.  Duim omhoog

Ook ben ik gestaag bezig met de verdere elektrische aansluiting. Wat me opvalt is hoe goed die Roco line rails stroom geleidt. Over de gehele lengte rijden de treinen probleemloos terwijl de dichtstbijzijnde stroomaansluiting twee meter in het schaduwstation zit. Daar hoef je met messing niet om te komen. Slaat direct de twijfel weer toe: zou ik ook geen Roco line in het schaduwstation gaan leggen....

Grtz,
Niels

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #468 Gepost op: 2 November 2018, 19:50:58 »

Als het financieel haalbaar is, dan zou ik dat zeker doen. Scheelt je straks misschien een hoop gedoe. Een betrouwbaar schaduwstation zou mij best wel wat waard zijn.
Ik overweeg om t.z.t. Rocoline in mijn schaduwstation te leggen en voor het zichtbare deel Tillig Elite te kiezen. Dan heb ik uit het zicht betrouwbare rails en in het zicht mooie rails.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #469 Gepost op: 2 November 2018, 21:07:31 »

Suggereer je daarmee dat Rocline niet mooi is?

Vergeleken met mijn F***mann rails is het anders een hele verbetering.

Ik weet het nog niet, kan eventueel altijd later nog.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #470 Gepost op: 2 November 2018, 22:17:06 »

Nee hoor, ik suggereer daarmee dat Tillig Elite nog mooier is.  Cheesy
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat bij Rocoline Y-wissels ontbreken en Tillig heeft die wel.
Maar verder helemaal niks ten nadele van Rocoline. Vind het nog steeds een erg goed systeem.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #471 Gepost op: 2 November 2018, 22:40:42 »

Tillig heeft dan weer geen slanke engelse wissels.
Naar mijn smaak zijn tillig wissels te kwetsbaar in het gebruik. Ik heb er nu weer eentje in de baan zitten, maar dat is wel de minst betrouwbare van al mijn wissels.

Geoet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #472 Gepost op: 3 November 2018, 08:59:28 »

Jij hebt dus Tillig en Rocoline door elkaar, Huub?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #473 Gepost op: 3 November 2018, 10:07:14 »

Ja, het "aansluitspoor met sleutelkastje" is een tillig wissel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #474 Gepost op: 3 November 2018, 10:17:03 »

Hoogte is exact gelijk?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #475 Gepost op: 3 November 2018, 12:24:09 »

Zojuist even geprobeerd: railhoogte is inderdaad exact hetzelfde. Tillig ziet er wel mooier uit. Rails heeft ook een veel natuurlijkere kleur. En ik ben dus gevallen voor die mooie Y-wissels. Maar betrouwbaarheid is me ook veel waard. Misschien moet ik de twee systemen dan maar met elkaar combineren en dan alleen Tillig-wissels gebruiken waar Roco die soort niet in het programma heeft.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #476 Gepost op: 3 November 2018, 12:30:33 »

Dat is wel interessant. Kun je met Tillig ook kruiswissels maken? Ik zie ze niet staan, maar wellicht samen te stellen? Die y wissels zijn ook mooi. Eens op broeden of dat in Arnhem nog een oplossing is....
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #477 Gepost op: 3 November 2018, 12:49:49 »

Ik zie zowel kruisingen als kruiswissels staan: https://www.tillig.com/Elite_Gleissysteme_Weichen_Kreuzungen.html

Kruisingen: 85160 en 85170

Kruiswissels: 85390, 85391, 85395, en 85396

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #478 Gepost op: 3 November 2018, 13:30:35 »

Dit zijn Engelse wissels, die zijn er bij tillig niet in slanke uitvoering. Een kruiswissel is 4 wissels en een kruising. Ik weet niet zeker wat Niels bedoelt.

Ik heb in een vorige baan meerdere tillig wissels gehad, maar uiteindelijk allemaal vervangen. Bij de huidige baan is er op die plek geen alternatief, maar anders was die er zeker niet meer gekomen.
Het grootste probleem vind ik de stelstang die erg zwak is terwijl de kracht om de wisseltongen aan te drukken redelijk groot moet zijn. Dat tillig die stelstangen los in de catalogus vermeldt, zegt wel iets.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #479 Gepost op: 3 November 2018, 14:15:15 »

En dat waren Tillig Elite-wissels die jij gebruikte? Geen gewoon Tillig railmateriaal?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: