Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 481123 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #690 Gepost op: 5 Juni 2022, 17:21:14 »

Goed werk Niels!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #691 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:18:48 »

Lekker bezig inderdaad! Dat schaduwstation wordt ook behoorlijk indrukwekkend! Duim omhoog

Veel geschreeuw en uitroeptekens merk ik - uit enthousiasme zullen we maar zeggen Wink
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #692 Gepost op: 6 Juni 2022, 17:29:12 »

Dank heren Duim omhoog

Inmiddels is de helix weer geheel voorzien van verse ondervloer en is de eerste aanzet om deze van rails te voorzien gedaan. Daarnaast heb ik een start gemaakt met het opnieuw aanbrengen van de ringleiding, heb ik weer een aantal wissels gepolariseerd en heb ik de styrenen isolatoren op maat gesneden (van styreen schijn je immers alles te kinnen maken  Grin). Weer typisch zo’n dagje dat ik met tig dingen tegelijkertijd bezig ben. Van alles wat gedaan maar nergens echt opgeschoten...

Nu ja, het was ontspannend, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #693 Gepost op: 17 Juli 2022, 17:34:26 »

Zojuist gearriveerd in Arnhem:



Mooi treinstel, nog wel even de Jeroen Water oplossing toepassen. Ook vind ik het geel eigenlijk te oranje. Maar verder....

Ook weer verder gegaan met het VVV kantoor:


Aangezien de achterzijde een kelder heeft zie je nu ook niveau -1. Het gebouw zakt dus zometeen nog iets weg in de grondplaat. Links het trappenhuis in wording, rechts de later aangebouwde uitbouw in wording.

Het begint er op te lijken.

Grtz,
Niels
« Laatste verandering: 17 Juli 2022, 21:53:42 door niels b » Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 646


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #694 Gepost op: 17 Juli 2022, 19:36:42 »

Mooi stoer treinstel die Plan P's met éénbeenpanto's. Welk stelnummer heeft dit model?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #695 Gepost op: 17 Juli 2022, 20:19:36 »

Ik lees op BNLS dat er aan deze stellen nogal wat aan te merken is…die van jouw is Oké?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #696 Gepost op: 17 Juli 2022, 20:35:36 »

Volgens mij hoort er nog een tweede foto in je bericht, Niels?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #697 Gepost op: 17 Juli 2022, 21:57:19 »

Hoi,

Foto is gefixt.

Het stel draagt nummer 1791 en voor zover ik kan zien, ziet het goed uit. Ik kan helaas even niet rijden, dus hopelijk leidt dat zo niet tot problemen. En op Beneluxspoor is het al snel dat er iets niet deugd, ik maak me daar (nog) niet zo’n zorgen om.

Volgende week nog werken en dan meer tijd voor de hobby. Het is lekker koel in de ruimte, dus het zou zomaar eens kunnen dat ik daar veel te vinden ben.....

Grtz,
Niels
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 646


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #698 Gepost op: 20 Juli 2022, 22:00:28 »

Het stel draagt nummer 1791

Beschadigd plaatje uit 1984 van de 1791.

Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #699 Gepost op: 20 Juli 2022, 22:20:29 »

 Duim omhoog

Jeroen Water heeft gelijk, het randje boven de cabineramen moet worden aangezet.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #700 Gepost op: 28 Juli 2022, 16:58:12 »

Jippie, de helix is weer af.  Duim omhoog



Alle bochten zijn nu ruim 5 cm ruimer waardoor (tot nu toe) al het materieel er probleemloos doorheen rijdt.

Door het gereedkomen van het schaduwgedeelte konden ook de platen weer teugggelegd worden. Deze stonden al een half jaar op hun zijkant in mijn ruimte. Niet bevordelijk voor de rails en ze stonden behoorlijk in de weg.

De komende weken lekker verlof en dan ga ik proberen alles elektrisch aan te sluiten. Dat afwisselen met lekker doorbouwen aan de gebouwen in de tuin, ideale vrije tijdsbesteding.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #701 Gepost op: 28 Juli 2022, 18:16:26 »

Mooi. Veel bouwplezier gewenst.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #702 Gepost op: 19 Augustus 2022, 15:55:54 »

Ik hoor het ze nog zeggen toen ik mij IB centrale kocht: in principe hoeven er maar twee draadjes naar je rails. Jaja..... De afgelopen weken veel aan het solderen geweest en het begint op te schieten. De wisseldecoders en bezetmeldingen moeten nog en dan is het zo goed als klaar.

Het deel aan de andere zijde van de ruimte is inmiddels ook zo goed als gereed waardoor het laatste stuk nu op de planning staat, de aansluiting aan de Oosterbeekse zijde. Nogal een puzzel om van 9 sporen een beetje geloofwaardig terug te gaan naar 2 of 3 stuks. Maar ik denk dat ik er redelijk uit ben:





Het gaat uiteindelijk terug naar drie sporen waarvan het voorste spoor een servicespoor is. Niet zichtbaar zijn de overloopwissels die iets verder komen te liggen om het emplacement van beide kanten bereikbaar te maken. Dat gaat niet helemaal lukken, spoor 9 is vanuit Oosterbeek niet te bereiken. Jammer dan.


Ook is er de afgelopen weken behoorlijk wat testgereden wat links en rechts nog tot wat kleine aanpassingen heeft geleid. Voor mij is de DE II van Artitec de goede graadmeter. Aangezien deze na 10 minuten al verlost was van al zijn Asb-tjes was het het een goede case om te zien of deze de hellingen en bochten doorkwam. Het antwoord is ja, en daar ben ik erg blij mee.

Afgelopen week ook besloten een deel van de baan vooralsnog te schrappen. De werkplaats met draaischijf heb ik vooralsnog verwijderd uit het baanplan. Op de locatie waar deze zou komen heb ik nu mijn werk0lek gemaakt. Ik werd het een beetje beu dat ik nergens goed kon zitten en dat ik de hele ruimte inmiddels had volgebouwd. De plaat met een afmeting van 1,10 bij 2,44 meter heb ik daarom verwijderd en ik geniet vooralsnog  van de ruimte die daardoor is ontstaan.

Naast de railwerkzaamheden lekker aan 100 andere dingen gewerkt (ook niet modelspoorgerelateerd), een update volgt daarover wel weer.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #703 Gepost op: 19 Augustus 2022, 17:32:19 »

Ziet er goed uit, Niels!   Duim omhoog

Fraai, die ruime bogen. Rocoline blijft een goed railprogramma.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #704 Gepost op: 19 Augustus 2022, 17:46:10 »

Voor mij is de DE II van Artitec de goede graadmeter. Aangezien deze na 10 minuten al verlost was van al zijn Asb-tjes was het het een goede case om te zien of deze de hellingen en bochten doorkwam. Het antwoord is ja, en daar ben ik erg blij mee.

Heb je die nu met er afgelopen bandjes laten rijden? Helemaal zonder dus?
Of heb je die vervangen en was het treinstel daarna de testcase?

Overigens goed bezig  Duim omhoog stappen vooruit!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: