Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 483252 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #720 Gepost op: 26 Oktober 2022, 20:17:22 »

‘bocht van Huub’

Daar gaat de reputatie van de Plettenburger Brauerei. Daar help geen Rheinheitsgebot meer tegen.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #721 Gepost op: 26 Oktober 2022, 20:20:28 »

 Grin

‘De’ he, niet ‘het’...
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #722 Gepost op: 26 Oktober 2022, 20:44:36 »

 
Ik voel me bijna schuldig.....  Wink

Je bent schuldig!  Cool  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #723 Gepost op: 26 Oktober 2022, 21:57:57 »



Ik kan het spul aanraden.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #724 Gepost op: 26 Oktober 2022, 22:11:17 »

Ha ha!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #725 Gepost op: 26 Oktober 2022, 22:21:05 »

Het bocht bestaat echt!  Duim omhoog
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #726 Gepost op: 30 Oktober 2022, 21:45:49 »

De herfstvakantie is helaas voorbij. Een opkomende hernia en veel te mooi weer om in mij souterrain te verblijven heeft er helaas voor gezorgd dat er weinig voortgang is geboekt de laatste dagen.

Wel ben ik nog even in  Aachen geweest en anti slipbandjes gescoord. Evenals die lelijke Volvo die ik stiekem toch wel mooi vind...

Foto volgt,  krijg hem niet geupload.
Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #727 Gepost op: 31 Oktober 2022, 19:54:48 »

Ola,

Is het geen juweeltje?



Voor het betere zaag en timmerwerk was mijn rug de laatste paar dagen te slecht. Om toch wat te kunnen doen ben ik verder gegaan met het VVV kantoor. Dit is zoals eerder al aangegeven de tweede versie omdat de eerste versie te veel ontwerpfouten had en begon krom te trekken. Inmiddels zit in versie twee de vorm er al goed in.



Hij staat wat 'hoog op de poten' omdat het gebouw uiteindelijk in de grond gaat zakken. De achterzijde heeft namelijk een kelderingang en die ga ik ook nabouwen. Ik kwam er achter dat er best wel wat verval zat in het Stationsplein. Iets dat mij eigenlijk nooit zo was opgevallen. Vanaf de Utrechtsestraat tot aan de voorgevel van het stationsgebouw verloopt het in model zo'n 1,5 centimeter en tot aan de achterzijde van het stationsgebouw zelfs vier centimeter.

Leuk om na te gaan bootsen, nog even nadenken hoe ik dat ga doen...

Grt,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #728 Gepost op: 31 Oktober 2022, 21:51:09 »

Is het geen juweeltje?

Wil je een eerlijk of beleefd antwoord?  Grin

Een dergelijk reliëf doet het altijd goed op een modelbaan. Dat haalt ‘het vlakke plaat’ uit de bouw.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #729 Gepost op: 1 November 2022, 00:20:08 »


Hij staat wat 'hoog op de poten' omdat het gebouw uiteindelijk in de grond gaat zakken. De achterzijde heeft namelijk een kelderingang en die ga ik ook nabouwen. Ik kwam er achter dat er best wel wat verval zat in het Stationsplein. Iets dat mij eigenlijk nooit zo was opgevallen. Vanaf de Utrechtsestraat tot aan de voorgevel van het stationsgebouw verloopt het in model zo'n 1,5 centimeter en tot aan de achterzijde van het stationsgebouw zelfs vier centimeter.



Dat zou dan in werkelijkheid circa 1,30 meter en 3,50 meter zijn geweest. Dat is best wel veel.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #730 Gepost op: 11 November 2022, 20:20:11 »

Ik denk dat de 1,50 meter in werkelijkheid wel iets minder was, maar de 3,5 meter aan de achterzijde klopt zeker wel. De gebouwen aan het stationsplein hadden aan de achterzijde een verdieping minder omdat ze in de helling stonden. De Oude Stationsstraat liep behoorlijk steil naar boven. Dat is die weg naast het VVV kantoor.

Ik ga eens kijken wat een goede verhouding is omdat ik, zoals Jakop al aangaf, een beetje van de vlakke plan af wil. Biedt meteen een mooie gelegenheid om te zien of ik tien centimeter van die plaat af kan smokkelen zonder dat het opvalt.

In de tussentijd overigens niet veel vorderingen. Een paar leuke nieuwe uitdagingen op mijn werk en een dochter met ambities zorgen er voor dat ik de afgelopen weken niet veel thuis ben geweest...

Wel een beetje aan het prutsen geweest met het VVV kantoor. Binnenkort zal ik weer wat foto’s plaatsen.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #731 Gepost op: 25 November 2022, 22:37:51 »

In de spaarzame tijd heb ik gewerkt aan de Hubertlus. Inmiddels liggen beide bochten van de helling op hun plek en hoeft er in de bocht geen hoogte te worden overwonnen:





Ook ligt er al een groot deel van de rails. Eens kijken of ik dit weekend nog wat tijd vind. Denk het niet want Gangelt staat op het programma!

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #732 Gepost op: 25 November 2022, 22:56:50 »

Ik voel me vereerd, mijn eigen lus.  Smiley

Gangelt staat bij mij voor morgen op het programma.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #733 Gepost op: 25 November 2022, 22:58:47 »

Ah leuk, zien we elkaar wellicht morgen.  Duim omhoog

Hubertlus, beter dan de het bocht van Huub...
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #734 Gepost op: 26 November 2022, 18:50:02 »

Ik ben wel benieuwd hoe het in Gangelt was.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: