Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 481126 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
DickR
Newbie

Offline Offline

Berichten: 3


« Antwoord #75 Gepost op: 22 Oktober 2014, 21:05:02 »


Hier dan de foto's van 2 trolleybussen (lijn 1 en 5) en de GSM bus naar Nijmegen.
De HB trolleybussen hebben een vaste stroomafnemer, die niet omhoog kan. Deze worden
binnenkort vervangen door beweegbare stroomafnemers van VK-modelle. De bussen kunnen
dan met de stroomafnemers tegen de bovenleiding rijden.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #76 Gepost op: 24 Oktober 2014, 09:05:06 »

Mooie bussen Dick  Duim omhoog

Ben wel benieuwd hoe je aan die VK stangen komt. Daar lust ik er ook wel een paar van.

Grtz,
Niels
Gelogd
DickR
Newbie

Offline Offline

Berichten: 3


« Antwoord #77 Gepost op: 27 Oktober 2014, 21:22:01 »

Kijk eens op de website van VK-modelle.de In de algemene catalogus staan de stroomafnemers. Alleen klopt de periode waarop ze beschikbaar komen niet. De eerste modellen komen rond de jaarwisseling.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #78 Gepost op: 8 November 2014, 10:23:00 »

Check!

Ik heb er geen haast mee, maar op termijn moeten de stangen toch echt tegen de draad.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #79 Gepost op: 29 November 2014, 21:38:02 »

Even een teken van leven.  Grin

Inmiddels hebben we bijna een maand de sleutel van onze nieuwe woning en is er al veel werk verzet. De constructeur is aan het rekenen hoe de de steunmuren en de fundering aangepast moeten worden. Duidelijk is wel dat de fundering verlengd moet worden. Kost geld, maar mogelijk. Gelukkig is het dak van mijn kelder helemaal schoon in de zin dat er nauwelijks kabels en/of leidingen lopen. Dingen vallen tegen, dingen vallen mee...

Nadeel aan het huis is dat het momenteel al mijn tijd opvreet. Ben nauwelijks met iets anders bezig en al helemaal niet met de modelbouw, ook op dit forum ben ik helaas ff een beetje weinig aanwezig....

Wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #80 Gepost op: 29 November 2014, 21:57:47 »

Om met een inmiddels bekende Limburger (Max Verstappen) te spreken: "Komt goed!"   Smiley

En als het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, dan heeft Arnhem in H0 vast een heel mooi onderkomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #81 Gepost op: 16 December 2014, 14:50:31 »

Heren (dames ook..),

Kijkend tegen een stapel dozen dat eerst station Arnhem moest uitbeelden ben ik bezig met het ontwerpen van een nieuwe baan. Nu had ik het idee om het schaduwstation simpeler te maken en in plaats van naast elkaar op te stellen, achter elkaar op te  stellen. Reden is dat ik er dan makkelijker bij kan als er eens iets fout gaat en ik voldoende lengte heb om dit te realiseren. In het plaatje heb ik dit schematisch weergegeven.



Vraag aan jullie: gaat dit werken of zie ik iets over het hoofd? Het idee is dat de trein bij de wissel inrijdt, doorrijdt tot de eerste stopplaats en vandaar zijn beurt afwacht. Zodra de eerste trein weg is, schuift de volgende een plekje door. Indien gewenst kan een andere trein voorrang krijgen die nog niet helemaal vooraan staat. Is dit iets of gaat dit niet werken?

Bedankt voor de reacties alvast!  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #82 Gepost op: 16 December 2014, 15:35:48 »

Interessante oplossing. Het enige dat volgens mij niet kan is dat een trein voorrang kan krijgen als hij niet vooraan staat. Hij kan er dan toch niet langs? Je hebt immers alleen inrij-wissels en de trein kan daarna toch alleen nog maar rechtdoor?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #83 Gepost op: 16 December 2014, 15:40:45 »

Hoi Gert,

Het was andersom bedoeld: aan het begin een inrijdwissel en dan om de zoveel meter een uitrijdwissel. Ik wil met bezetmeldingen regelen dat de trein automatisch naar het voorste vrije blok rijdt zodat ze altijd achteraan aan kunnen sluiten. Als een trein niet vooraan staat maar wel wil vertrekken gaat dat via de uitrijdwissel. De treinen die daar achter staan rijden vervolgens allemaal een blok door.

Beetje duidelijk?

Grtz,
Niels
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #84 Gepost op: 16 December 2014, 15:43:06 »

Het enige dat volgens mij niet kan is dat een trein voorrang kan krijgen als hij niet vooraan staat.

Jawel, zolang je de treinen op een bepaalde manier opstelt. Ik heb maar één rijrichting ingetekend, maar je kunt alleen treinen opstellen waar ik ze ingetekend heb. Drie op het zijspoor en één op het achterste deel van het "doorrijdspoor", de andere twee posities moeten vrij blijven.

Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #85 Gepost op: 16 December 2014, 15:45:28 »

Precies! Duim omhoog Dat is het idee. Maar: gaat het werken?
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #86 Gepost op: 16 December 2014, 15:52:28 »

Je gaat wel veel lengte nodig hebben zo... maar je kunt het aantal treinen wel verdubbelen als je aan de andere zijde nog zo'n opstelspoordinges maakt voor elke rijrichting (d.w.z. links en rechts staan de treinen, en in het midden is het "ontsnapspoor") Cool.
« Laatste verandering: 16 December 2014, 15:54:57 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 16 December 2014, 16:13:55 »

Ik denk dat het wel gaat werken.
Ben je van plan het met de pc aan te sturen (misschien heb je dat al aangegeven, maar kijk ik er overheen)? Dan kun je het in simulatie uitproberen of het werkt, al geeft dat geen 100% zekerheid.

Je zou nog deze variant kunnen overwegen.



Voordeel is dat in principe elke trein dan kan voordringen en niet alleen de treinen op één van de twee sporen.
Nadeel is dat het doorstromen in het schaduwstation misschien iets stroperiger wordt.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #88 Gepost op: 16 December 2014, 16:17:13 »

Ook lijkt die variant mij net iets meer ruimte te kosten... Maar heel veel zal het niet zijn.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #89 Gepost op: 16 December 2014, 16:37:56 »

Precies! Duim omhoog Dat is het idee. Maar: gaat het werken?

Ah zo. Ik nam aan dat het ene spoor gereserveerd was als uitrij- en doorrijdspoor.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: