Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477661 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #780 Gepost op: 5 Maart 2023, 21:54:41 »

Vroeger zeiden ze dat je roestige schroeven los kreeg met Coca Cola.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #781 Gepost op: 5 Maart 2023, 22:02:25 »

D’r zitten bij mij heel wat roestige schroeven los, maar van die rails heb ik nog steeds geen idee Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #782 Gepost op: 7 Maart 2023, 21:32:43 »

On topic: gelukt, de IB wordt herkend door RocRail.  Duim omhoog Ik kan gaan testen. Dit weekend het schaduwstation inregelen en eens kijken of ik de wissels daar ook aangestuurd krijg.

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #783 Gepost op: 8 Maart 2023, 20:30:37 »

Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Succes! Duim omhoog
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #784 Gepost op: 29 Maart 2023, 19:06:51 »

De afgelopen tijd veel bezig geweest met een hele rits keine problemen op te lossen varierend van een PC update tot aan het aansluiten van diverse randapparatuur.

Omdat ik eerst het schaduwstation wil afronden zijn de emplacement platen weer verwijderd.

Dat biedt meteen de gelegenheid om ook daar alles elektrisch aan te sluiten:



Ik heb daarvoor twee schagen gekocht, dat had ik jaren eerder moeten doen. Dat werkt toch een stuk fijner dan dat geklooi op de grond.

Inmiddels heb ik ook mijn wissels in het schaduwstation weer moeten verwijderen omdat ik iets verkeerd had gedaan met het polariseren. Gelukkig is dat inmiddels hersteld en ben ik nu bezig om de wisseldecoders daar aan te sluiten. Heerlijk om al die voorraad die al jaren ligt te liggen nu ook eindelijk aan te sluiten.  Duim omhoog

Met het aansluiten van de wisseldecoders ben ik de rest van de week nog wel bezig, daarna zijn de bezetmelders aan de beurt.

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #785 Gepost op: 29 Maart 2023, 19:30:28 »

Leuk dat je er ook aan gedacht hebt dat het toekomstige personeel van het seinhuis een oven kan aansluiten.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #786 Gepost op: 29 Maart 2023, 19:44:21 »

Een bak werk, maar uiteindelijk met veel voldoening  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #787 Gepost op: 30 Maart 2023, 16:42:50 »

Lach maar om mijn perilexstekkers, prima stekkers die je maar op één manier kunt aansluiten. Foolproof dus.  Duim omhoog

En ja, veel werk maar het begint nu zo langzamerhand wel vorm te krijgen.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #788 Gepost op: 16 April 2023, 17:06:16 »

Weer een hobbel genomen: het is vandaag dan toch eindelijk gelukt om mijn wissels in het schaduwstation werkend te krijgen. Althans, aan een zijde is nu alles aangesloten en bedienbaar vanaf de IB.

Heeft me heel wat hoofdbrekens gekost wat achteraf niet nodig was: er was een wisseldecoder stuk. Toen ik in een heldere bui dacht ‘laat ik het eens met een andere proberen’ bleek het redelijk simpel aan de praat te krijgen.

Komende week verder met de andere zijde en dan ga ik me verdiepen in de bezetmelders. Die geven nog niet het gewenste signaal terug. Ook daar maar eerst eens een andere module aansluiten...


Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #789 Gepost op: 16 April 2023, 17:27:29 »

Mooi Niels, dat zijn stappen vooruit!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #790 Gepost op: 11 Mei 2023, 20:53:55 »

De afgelopen weken lekker gewerkt aan de baan en is het me ook gelukt om de bezetmelders aan de praat te krijgen. Helaas had ik de documentatie van de melders niet goed gelezen of begrepen want daarmee heb ik de S88 uitgang van mijn IB naar de modeltreinenhemel gestuurd. Die ligt dus nu in Bottrop ter reparatie. Het goede nieuws is dat mijn schaduwstation nu echt helemaal klaar is. Alles is aangesloten en alles werkte totdat ik de volgende melder verkeerd aansloot..

Maar niet getreurd want er ligt nog werk zat:

Van Daan heb ik een dikke twintig printjes kunnen overnemen om mijn wat oudere wisselmotoren te kunnen schakelen. Vanavond maar eens voorzichtig begonnen om het Fordistisch te gaan bestucken:



En als ik daarmee klaar ben liggen er nog twee bezetmelderprintjes te wachten:


En als die klaar zijn kan ik nog een wisseldecoder in elkaar knutselen:


Ik heb gemerkt dat dit werk toch een stuk beter gaat nu ik een goede Weller soldeerstation heb gekocht.
Dat wetende vroeg ik me af waarom ik zo zat te klooien met mijn Revell airbrushprul.  Huh? Dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en contact gezocht met Almere. En gisteren kwam hij dus binnen:



Een Evolution met een fatsoenlijke compressor.  Duim omhoog

En daar ga ik me dit weekend wel mee vermaken. Deze ligt op me te wachten nadat ik hem eindelijk heb weten te bemachtigen.  Ik heb me zelf beloofd dat ik eerst mijn Artitec station afmaak voor ik er aan begin:



Door de slechtere resultaten met mijn oude airbrush liggen een hoop projectjes stil. Hopelijk krijg ik met de Evolution weer de smaak te pakken en krijg ik weer eens wat afgerond.

Tot zover!

Grtz,
Niels
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #791 Gepost op: 11 Mei 2023, 21:13:57 »

Gave spuit, zal je veel plezier van hebben Duim omhoog
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #792 Gepost op: 12 Mei 2023, 12:04:38 »

Mooie brush! Duim omhoog
Precies die loods zit ik ook al jaren tegenaan te hikken. Kun je wellicht een bouwverslag maken met waar je tegenaan loopt en hoe je zaken hebt opgelost?
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #793 Gepost op: 12 Mei 2023, 16:17:31 »

Ja, ben erg blij met de airbrush. Dit weekend ga ik er mee spelen.  Duim omhoog

Van de loods wil ik wel een bouwdraadje openen. Maar eerst wat andere projecten afronden want ik begin het overzicht een beetje te verliezen...
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #794 Gepost op: 12 Mei 2023, 18:11:35 »

Goeie keuze, die spuit.  Duim omhoog
Ook vrij makkelijk schoon te maken, wat de drempel om hem ook te gebruiken flink verlaagt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: