Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 482418 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #180 Gepost op: 7 Juni 2015, 13:01:29 »

Wauw! Ongeloveloos mooi man. Moet nog wat gebeuren, maar dan heb je toch een mooie hobbyruimte!

Nu het nog kan zou ik voldoen electrabuis in die muur duwen. Al zijn het maar loze pijpen van voor naar achter. Als je maar weet waar ze achter het gips zitten kan je er altijd één 'opgraven' en mooi een draad achteraf trekken. Nu wat extra buis er in trappen zijn de kosten ook niet  : Wink

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #181 Gepost op: 17 Juni 2015, 20:24:48 »

Dank mannen! Vandaag is de aannemer en de timmerman geweest. Resultaat: een afgewerkte hobbyruimte Duim omhoog achter de planken voldoende loze ruimte voor electra en dergelijke.



Volgende week komt de vloer en de week erop komt de stucadoor.

Vandaag heb ik me zelf een cadeautje gegeven: 10 extra verlofdagen! Nog vijf weken werken en dan vier vrij. Beter vooruitzicht. In de vakantie hoop ik de eerste activiteiten voor de wederopbouw op te starten.

Ik kan niet wachten...
Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 17 Juni 2015, 21:03:49 »

Nice!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #183 Gepost op: 17 Juni 2015, 21:53:54 »

Gaat lekker Niels! En in het kader van bilaterale betrekkingen komt die gecombineerde delegatie van partnergemeentes Waldijk en Sydborg een keer buurten hoor!

Denk je er nog even aan me je nieuwe adres te PB-en?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #184 Gepost op: 17 Juni 2015, 22:01:30 »

Jullie zijn welkom! Maar eerst weer wat opbouwen.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #185 Gepost op: 17 Juni 2015, 22:02:57 »

We kunnen t.z.t. de Nord-West Express door Sydborg laten rijden, bij Arnhem het land binnen zien komen en vervolgens door Waldijk zien rijden...
Ik denk dat de bouw-'bal' bij jou ligt Gert   Grin

@Mispoes.   Hij is dan omgeleid natuurlijk Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #186 Gepost op: 17 Juni 2015, 22:05:28 »

 Grin
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #187 Gepost op: 18 Juni 2015, 22:48:22 »

Ik ben nu (voor het eerst) dit draadje aan het lezen. Embarrassed
Bijzonder mooi thema dat je aan het uitwerken bent. Duim omhoog Heb in de jaren tachtig veel te weinig gefotografeerd in Arnhem maar heb wel wat vastgelegd. Als je mij toestaat op een oud bericht (alsnog) te reageren zal ik wat foto's doneren en in dit draadje plaatsen. Wellicht een inspiratie... 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #188 Gepost op: 19 Juni 2015, 08:55:34 »

Hoi Frank,

Dank voor je reactie. Natuurlijk mag je die foto's plaatsen, graag zelfs! Ik heb dit draadje dan wel geopend, maar het is niet mijn eigendom en vind het bijzonder leuk als mensen foto's, ideeën, dienstregelingen, herinneringen etc toevoegen. Dat is ook één van de leuke dingen op dit forum: door herinneringen van anderen herinner je zelf ook weer zaken die je al lang vergeten leek te zijn.  Duim omhoog

Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Kom maar op!

Grt,
Niels
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #189 Gepost op: 19 Juni 2015, 11:02:24 »

Eerst het oude bericht in het kader van "eerst het zoet..."

Dat ik met jou aan boord in CH me met het Hondahok keurig netjes aan de maximumsnelheid hiled, wil nog niet zeggen dat ik altijd en overal zo braaf ben. 

Klopt, meestal zit je er een stuk onder en zit je andere weggebruikers te hinderen. De bijrijder moet je er op wijzen dat je hier 80 mag...

Hoe dan ook, je hebt een mooie wagen. Tijdloos en futuristisch van snit. Zo futuristisch dat ik in het begin dacht dat de deuren in tegengestelde richting open gingen. Sinds ik op het stuur let weet ik wat de voor- en achterkant van de wagen is.

Goed Niels, dan nu voor jou het zoet. Met enige regelmaat zal ik een foto plaatsen van Arnhem. Te beginnen met de eerste uit november 1983 waarop Sik 369.



Politiekast valt me nu pas op...



 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #190 Gepost op: 19 Juni 2015, 14:15:20 »


Dat ik met jou aan boord in CH me met het Hondahok keurig netjes aan de maximumsnelheid hiled, wil nog niet zeggen dat ik altijd en overal zo braaf ben. 

Klopt, meestal zit je er een stuk onder en zit je andere weggebruikers te hinderen. De bijrijder moet je er op wijzen dat je hier 80 mag...

Mag ja, dus niet moet. Op een slecht verlichte weg, met dikke eikenbomen aan weerszijden en druilerig weer, rijd ik liever 70. Ten eerste is de aangehouden snelheid de verantwoordelijkheid van de chauffeur en ten tweede is die snelheid gebaseerd op jarenlange rij-ervaring (circa 800.000 kilometer oftewel 20 rondjes om de wereld).

Voor de aandachtige toeschouwers alhier: raad eens wat de bijrijder zei toen de chauffeur vervolgens op een wél goed verlichte weg, zonder dikke bomen aan weerszijden, maar al wel net in de bebouwde kom, nog 60 reed?    Cheesy
Ik ga maar even gauw een koelkast scoren bij de MediaMarkt, want die zal er zo wel uitgaan.   Wink

En om in stijl én bij het onderwerp van dit draadje te blijven: jarenlang bezocht ik samen met mijn broer met enige regelmaat de firma Wentink in Arnhem. We parkeerden de auto dan in de parkeergarage vlakbij het station. Vervolgens liepen we dan eerst naar de hoek van het Roermondsplein en het Willemsplein. Daar was in de jaren '80 een automatenhal gevestigd. We gooiden dan de nodige munten in de 'Out Run' en 'Sega Rallye' automaat en bereikten volkomen legaal binnen de bebouwde kom duizelingwekkende snelheden.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7200


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #191 Gepost op: 19 Juni 2015, 14:21:36 »

Mag ja, dus niet moet. Op een slecht verlichte weg, met dikke eikenbomen aan weerszijden en druilerig weer, rijd ik liever 70.

Die dikke eikenbomen springen echt niet ineens de weg op, hoor Grin.

Voor de aandachtige toeschouwers alhier: raad eens wat de bijrijder zei toen de chauffeur vervolgens op een wél goed verlichte weg, zonder dikke bomen aan weerszijden, maar al wel net in de bebouwde kom, nog 60 reed?    Cheesy

Vermoedelijk hetzelfde, namelijk de maximumsnelheid ter plaatse. Jij maakt er immers een potje van Grin Tongue.
« Laatste verandering: 19 Juni 2015, 14:25:41 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #192 Gepost op: 19 Juni 2015, 14:32:01 »

Ha ha, ik had toch niet de indruk dat jij het in 2013, tijdens een dagje bij mij aan boord, nou voortdurend in je broek deed. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #193 Gepost op: 19 Juni 2015, 15:04:56 »

Vermoedelijk hetzelfde, namelijk de maximumsnelheid ter plaatse. Jij maakt er immers een potje van Grin Tongue.

Exact
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #194 Gepost op: 19 Juni 2015, 15:11:55 »

 Grin  Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: