Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477518 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #330 Gepost op: 10 Oktober 2016, 12:15:32 »

Toch weer te snel getikt...  Grin

De tafel van het station is mijn oude frieslijst. Sterk staaltje hergebruik. Ik zie dat ik dat bij de buren wel had gemeld, maar hier niet.. verwarring alom!

Ik bedoel aan te geven dat ik nog moet zien hoe de perrons exact komen te liggen. Dat bepaald waar de trappen naar de tunnel gaan komen wat weer de positie van het station gaat bepalen. Aangezien de tafel in de hoek wordt gezet bepaald de exacte locatie van het station uiteindelijk de lay out van wat ik uit ga beelden.

Inderdaad Joran:
FCS = Faller Car System. Lijkt me wel leuk om rijdende bussies te hebben....

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben...

Edit: meteen even hersteld in het vorige bericht. Wat een tikfouten...

Grtz,
Niels
« Laatste verandering: 10 Oktober 2016, 12:19:32 door niels b » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #331 Gepost op: 10 Oktober 2016, 12:21:59 »

Ik bedoel aan te geven dat ik nog miet zien hoe de perrons exact komen te liggen. Dat bepaald waar de trappen naar de tunnel gaan komen wat weer de positie van het station gaat beoalen. Aangezien de tafel in de hoek wordt gezet bepaald de exacte locatie van het station uiteindelijk de lay out van wat ik uit ga beelden.

Frieslijst en FCS is inmiddels duidelijk, maar bovenstaande is voor mij nog acrabadabra...
Positie perrons bepalen positie trappen en die bepalen de positie van het station(sgebouw?), daar kan ik nog wat mee, maar de tafel in welke hoek en hoe is dat t.o.v. wat  Huh?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #332 Gepost op: 10 Oktober 2016, 12:34:19 »

Mijn baan maakt een L vorm. Op de korte poot zakt het spoor naar het schaduwation. Tegen de korte poot van de L wordt de stationstafel geschoven. Zo dus:



Got it?
« Laatste verandering: 10 Oktober 2016, 15:30:33 door niels b » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #333 Gepost op: 10 Oktober 2016, 12:54:56 »

Bij vlagen ben ik geniaal

Jammer hè, dat het zo zelden waait in jouw souterrain?   Tongue

Ik denk dat je doelt op de zichtzijde van het stationscomplex? Of we als toeschouwers midden in het souterrain vanuit het centrum,
de zuidzijde naar het station kijken en dus met het stationsplein voor de sporen, of juist andersom, vanaf de noordzijde, zodat je
eerst alle perronsporen ziet en tegen de achtergrond het stationsplein krijgt?

Ik zou absoluut kiezen voor de toeschouwersblik vanuit het centrum. Dan komt de Amsterdamseweg aan de achterkant (die ook
deels wat hoger ligt) tegen de muur en de Utrechtseweg aan de voorkant.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #334 Gepost op: 10 Oktober 2016, 12:59:50 »

Got it?

Nee, want ik heb geen enkel idee wat die positie voor invloed heeft op de positie van de sporen, dus perrons, dus trappen, dus stationsgebouw...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #335 Gepost op: 10 Oktober 2016, 13:07:55 »

Kijk even hier Jakop.

Volgens mij bedoelt Niels of je als toeschouwer als het ware op de kruising van het Stationsplein
en het Willemsplein staat of dat je als het ware op de stoep van de Amsterdamseweg staat.
In dat geval liggen alle sporen uiteraard net andersom.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #336 Gepost op: 10 Oktober 2016, 13:25:43 »

Ik begrijp wel dat Niels het over de kijkrichting heeft, maar alles ik afhankelijk van de positie van de tafel zegt hij.
Waar die nu fysiek staat is duidelijk door die foto, maar wat voor invloed dat heeft qua sporenverloop heb ik geen idee van.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #337 Gepost op: 10 Oktober 2016, 15:13:49 »

Eh, nee... dat bedoel ik dus niet....

Ik sta sowieso op de Utrechtseweg voor het station en kijk via het stationsplein naar het emplacement dat erachter ligt. De tafel op wieltjes is de tafel waarop de stationsomgeving komt te staan. De positie van de tafel staat vast, deze komt tegen de korte kant van de L te staan. Wat ik alleen nog niet weet is waar het stationsplein exact op deze tafel komt te liggen. Dat is namelijk weer afhankelijk van hoe ik uitkom met mijn perrons. Op de kop van de perrons lag immers de toegang tot de tunnel die weer in het stationsgebouw uitkwam.

Kortom, ik zal eerst toch verder moeten met mijn railplan boven om te bepalen waar de perrons kunnen starten om zodoende de plek van het stationsgebouw op de tafel te kunnen vastleggen.

Ik begrijp het zelf bijna niet meer.....  Cool

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #338 Gepost op: 10 Oktober 2016, 15:27:54 »

Er wordt mij nu veel meer duidelijk  Grin

A. ik weet te weinig van de situatie ter plaatse anno 1980
B. zolang jij je railplan nog niet rond hebt, zijn posities nog onduidelijk
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #339 Gepost op: 10 Oktober 2016, 15:34:47 »

Ik begrijp het zelf bijna niet meer.....  Cool

Een tekening maken (desnoods gewoon als potloodschets) kan soms verhelderend werken.
Onlangs was ik weer eens bezig met Sydborg en toen hebben Jakop en ik samen online zitten sparren over mijn sporenplan.
Daarbij gingen er gescande of gefotografeerde potloodschetsen over en weer. Uiteindelijk is mijn sporenplan daar weer
een stuk beter van geworden.  Duim omhoog

Nu heb jij natuurlijk met een bestaand sporenplan te maken, maar een eenvoudige potloodschets met de indeling van de baan
zoals jij die voor ogen hebt, zou best handig zijn. We denken graag met je mee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #340 Gepost op: 16 December 2016, 18:31:17 »

Hoewel de bouw van mijn baan nagenoeg stil ligt vanwege drukte op mijn werk en andere beslommeringen, kwam vandaag op spoor 10 de lang verwachte boemel uit Winterswijk aan.



Persoonlijk een mooi moment omdat ik de trein heb gekocht van de erfenis van mijn moeder. Zij was gek op modeltreinen en was vaak te vinden bij Wentink. Aangezien de plan U steevast onderdeel uitmaakte van de treinreis naar huis in Zevenaar vond ik dit een mooie besteding.

Wat een prachtmodel heeft Artitec er weer van gemaakt! Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #341 Gepost op: 16 December 2016, 18:58:41 »

 Duim omhoog  Duim omhoog

Die van mij ligt ook al klaar. Volgende week zaterdag ophalen is het plan.
Ik twijfelde nog of ik Zwolle of Arnhem op de koersborden zou zetten, maar het wordt natuurlijk Arnhem!  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #342 Gepost op: 16 December 2016, 19:05:17 »

Helemaal goed. Kunnen we een dienst naar elkaar onderhouden. Hoewel Waldijk gek genoeg niet bij de transfers is opgenomen.  Huh?

Ik twijfel nog over de koersborden. Ik ben iets aan het uitdenken waardoor ik in het schaduwstation kan draaien. Op die manier kan ik wellicht een zijde Arnhem en de andere zijde Winterswijk zetten. Twijfel, twijfel...

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #343 Gepost op: 16 December 2016, 19:25:47 »

Ik zie kansen voor een niche-markt-fabrikant die digitaal aanstuurbare koersrollen in 1:87 maakt.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #344 Gepost op: 16 December 2016, 19:39:07 »

Hoewel Waldijk gek genoeg niet bij de transfers is opgenomen.  Huh?

Belachelijk!! Terugbrengen! Onmiddelijk!   Angry

Ik ben iets aan het uitdenken waardoor ik in het schaduwstation kan draaien.

Keerlus, drie-hoeken, draaischijf, meer smaken zijn er niet. Er zal toch wel iets lukken in het souterrain?  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: