Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477563 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #375 Gepost op: 2 Mei 2017, 18:14:48 »

Thnx! Onder de tafel is zo'n beetje de laatste plek die ik nog op moet ruimen....
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #376 Gepost op: 2 Mei 2017, 19:57:31 »

Wat zijn eigenlijk de 'grenzen' van je tijdperk?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #377 Gepost op: 2 Mei 2017, 21:50:26 »

Mwah, die zijn niet zo nauw... ik rij alles door elkaar maar heb een voorliefde voor de lekkere kleurenmix uit de jaren tachtig. Maar ik heb ook turq. rijtuigen, plan D, IRM en eenSyntus Lint...

Geen grenzen dus, alles wat leuk en mooi is... Maar het sporenplan en stationsomgeving van de jaren '80!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #378 Gepost op: 4 Mei 2017, 13:26:56 »

Ben je lekker bezig slaat de twijfel toe. Eigenlijk kunnen die Fleischmann wissels echt niet meer... bovendien is mijn railmateriaal een bij elkaar geraapt zooitje. Wat ga ik doen, toch maar neerleggen of diep in de buidel tasten en alles vervangen voor Peco? Twijfeldetwijfeldetwijfel.....

Wat zouden jullie doen?

Nu ja, eerst maar andere zaken aanpakken.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #379 Gepost op: 4 Mei 2017, 13:37:38 »

Tja, ik zou kiezen voor zekerheid. Je hebt die mooie ruimte niet aangelegd voor een baantje dat er maar een paar jaar ligt.
De bedoeling is dat je er tientallen jaren van kan genieten. Ik zou dus voor kwaliteit gaan en investeren in goede rails.
Bij de hoeveelheden die jij nodig hebt zou ik gewoon offerte opvragen bij een paar winkels en dan bij die aanvraag duidelijk
maken dat je gezien de omvang wel een mooie korting verwacht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #380 Gepost op: 4 Mei 2017, 13:51:05 »

Je omschrijft precies mijn dilemma Gert. De ruimte heeft al veel geld gekost, daar valt de investering van nieuw railmateriaal bij in het niet. Ik heb voor Peco al een mooie webshop in Engeland gevonden (hattons.co.uk)  dat scheelt ech al een hele slok op de borrel. Ik ga eerst het baanplan maar eens beter uitwerken voordat ik de keuze maak. Dat begint met een licentie voor anyrail kopen.

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #381 Gepost op: 4 Mei 2017, 14:12:12 »

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar op de vraag wat ik zou doen: vervangen. Het lagere railprofiel ziet er gewoon een stuk beter uit. Maar vooral vanwege de mogelijkheid voor slanke wissels en vanwege de gepolariseerde puntstukken die bij Fleischmann niet mogelijk zijn. In geval van Peco zou ik dan dus wel voor de electrofrogs gaan.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #382 Gepost op: 4 Mei 2017, 15:54:54 »

Ik ben het dus eens met Huub. Desnoods een poosje bezuinigen op de aanschaf van rollend materieel. Wat heb je aan veel mooie treinen als die straks ontsporen en dat leidt tot frustratie?
Ook ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ik hoop hier over een paar jaar te lezen dat je blij bent dat we je destijds het duwtje in de juiste richting hebben gegeven omdat alles nu vlekkeloos rijdt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #383 Gepost op: 4 Mei 2017, 20:44:46 »

***zucht***  Ik weet dat jullie gelijk hebben. Ik ga zoals gezegd eerst het een en ander maar eens uitwerken en dan uitrekenen hoe groot de financiele schade is....
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #384 Gepost op: 4 Mei 2017, 21:08:10 »

Je kan ook stoppen, alles verkopen, ander huis kopen zonder souterrain en van de opbrengst postzegels gaan sparen!  Grin

Zonder gekheid, pak een bijl en hak de knoop door. Dat duurt het maar een jaar langer dat de sporen liggen, maar dan zijn het wel heel mooie sporen en dat je nu al bij aanvang niet echt tevreden bent met je huidige rails zegt eigenlijk al genoeg  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #385 Gepost op: 5 Mei 2017, 09:10:36 »

Gelijk heb je. Weg met de meuk!



Zonder gekheid, ik heb de keuze al gemaakt, nu mijn vrouw nog even overtuigen...
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #386 Gepost op: 5 Mei 2017, 09:15:02 »

Mooie ruimte voor je toekomstige postzegelverzameling zo Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #387 Gepost op: 5 Mei 2017, 09:24:04 »

...nu mijn vrouw nog even overtuigen...

Mag die in het souterrain komen dan?  Wink Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #388 Gepost op: 5 Mei 2017, 09:53:35 »

 Grin

Mijn vrouw mag er zeker komen, maar wel op afspraak zodat ik wat zaken op tijd kan verbergen.  Grin Godzijdank hoef ik niets te verbergen voor haar, ik laat eigenlijk altijd alles wat ik koop wel even zien. Reactie is overigens altijd hetzelfde. Beetje lauwtjes zeg maar...

Ik vrees dat ze de afrekeningen ook onder ogen krijgt te zien. Bovendien bespreek ik dit soort aankopen van te voren toch echt even. Gay he?
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #389 Gepost op: 5 Mei 2017, 10:52:28 »

Haha welnee Smiley

Kan je een deel van je oude materiaal niet gebruiken voor het schaduwstation?
Gelogd
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: