Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477509 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #390 Gepost op: 5 Mei 2017, 15:08:24 »

Ik heb haar al voorzichtig geïnformeerd. Weer een wat lauwe reactie... Grin

Zeker kan ik een deel nog gebruiken voor het schaduwgedeelte en dat ga ik ook zeker doen. Vandaag maar eens verder gegaan met het Stationsplein. Ook leuk.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #391 Gepost op: 6 Juli 2017, 20:04:37 »

Ze had ook een echtgenoot kunnen treffen die een groter bedrag wegbrengt naar het café of de tabakszaak - daar had ze ws meer last van gehad...
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #392 Gepost op: 10 September 2017, 15:09:29 »

Hier is de zomer ook langzaamaan voorbij, tijd dus om eens te bekijken waar we gebleven waren. Peco rails wordt uitgewerkt en aangeschaft, maar nu eerst eens lekker verder met het stationsplein. Het grote passen en meten is begonnen!



Dit weekend vooral bezig geweest met de onderplaat en het station. Deze week lekker verder!

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #393 Gepost op: 10 September 2017, 16:08:38 »

Wow! Zeer indrukwekkend deze foto!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #394 Gepost op: 10 September 2017, 21:08:57 »

Twee gebouwen en nu al herkenbaar als Arnhem.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #395 Gepost op: 11 September 2017, 08:04:39 »

Anders ook de bussen! (Zo te zien Mastica en HB)
Ben erg benieuwd! :-)

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #396 Gepost op: 13 September 2017, 16:02:16 »

Thnx!  Duim omhoog

Vandaag eindelijk weer eens de rust gevonden om wat te knutselen. Ik ben bezig om de ingang van het station aan de westkant af te maken en heb de oostvleugel spuitgereed gemaakt. Ik merkte dat het toch al weer een tijdje stil lag, want moest flink graven in mijn geheugen om te weten hoe ik het van plan was te maken. Nu ja, de dakconstructie bij ingang west is in ruwbouw klaar.

Wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #397 Gepost op: 15 September 2017, 18:00:42 »

Mooi en groots opgezet Niels!  Duim omhoog
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #398 Gepost op: 22 November 2017, 17:22:12 »

Ken je dat, dat je verder wilt maar op een of andere manier de energie niet kunt vinden om wat te doen? Dat is bij mij merk ik toch al een kleine twee jaar het geval. Erg vervelend, blijkbaar heeft het huis verbouwen toch zo zijn sporen achter gelaten. Komt bij dat het op mijn werk al geruime tijd belachelijk druk is wat ook niet helpt met de energiebalans.  Het is zelfs zo erg dat ik serieus heb overwogen om het hele zaakje op te ruimen omdat het me begon te frustreren.

Vandaar dat mijn updates niet zo heel regelmatig meer zijn. Ik merkte afgelopen maand dat het kunnen rijden met materieel toch wel een vereiste voor me is om verder te bouwen (anders gezegd, het rijden van een treintje gaf me sinds tijden weer de lol terug van de hobby). Ik heb dan ook besloten me eerst op de elektra te gaan richten. Deze was al wel aangesloten, maar nog verre van volledig. Inmiddels heb ik onder dit deel van de baan een ringleiding liggen die nu voor de helft is aangesloten. Ondertussen ben ik aan het uitzoeken hoe dat ook al weer zat met de bezetmelders....

Ook kwam ik er achter dat ik me had verrekend met hoogtes. Als ik ergens helemaaaal geen energie van krijg is dingen dubbel doen. Als je goed kijt zie je dat er een knik in de muur zit. Ik heb de tafels iets aangepast waardoor zometeen uitgang Sonsbeek op het plateau kan staan waardoor ik wat extra ruimte win. Ook de tafel van het Stationsplein moest daardoor omhoog. De balken zijn in huis, de wielen zitten er onder, nu nog hermonteren. Maar je raad het al: geen zin... Komt bij dat het ontbreken van de tafel wel lekker de ruimte geeft om wat andere knutselpraktijken uit te oefenen.

Goed, verwacht van mij geen regelmatige updates de komende tijd. Het is even niet anders....

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #399 Gepost op: 22 November 2017, 17:32:40 »

Het is zelfs zo erg dat ik serieus heb overwogen om het hele zaakje op te ruimen omdat het me begon te frustreren.

Maar waarom zou je dat nou toch doen? Je hebt het souterrain er nota bene speciaal voor aangelegd. Bovendien eten modeltreintjes geen brood of zo.
Dus zelfs al zou je er een jaar of wat niks mee doen, dan is er nog niks aan de hand. Zou je de boel verkopen, dan is de kans wel heel erg klein dat je ooit nog eens opnieuw begint.
Modeltreinen laten rijden en daar naar kijken kan behoorlijk rustgevend werken, weet ik uit ervaring. Ik heb slechts een testbaan van circa 7 meter lengte en kan daar alleen maar op en neer rijden.
Maar zelfs dat ga ik af en toe gewoon een half uurtje doen. So, don't give up! Arnhem in H0 belooft een unieke modelbaan te worden en dan maakt het toch niet uit of het in 2020, 2025 of pas in 2030 klaar is?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #400 Gepost op: 22 November 2017, 17:52:31 »

Ik ken het gevoel maar al te goed!!

Ik ben altijd alleen geweest in de hobby en heb ook vaak gedacht ik kap ermee!

Inmiddels heb ik een waanzinnig leuk contact met Joran, ontmoet op een workshop begrassen en daarna contact blijven houden. We bellen en appen elkaar. Sturen elkaar foto's en razen bij elkaar uit wanneer er weer iets fout gaat. En geloof me, dat gebeurd steeds bij het doen van nieuwe dingen of technieken.

Door dit contact voel ik me minder alleen. Het helpt mij.

Ik zou bijna zeggen: wanneer schikt het om de dingen aan te passen? Kom ik wel een dagje  helpen.
« Laatste verandering: 22 November 2017, 19:53:45 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #401 Gepost op: 22 November 2017, 17:58:31 »

Ken je dat, dat je verder wilt maar op een of andere manier de energie niet kunt vinden om wat te doen?

Ja ken ik en de remedie (bij mij) is juist model(trein)bouwen. Zeker met wat jij ook opmerkt; enorme drukte op het werk. Dát zorgt er voor dat je uitgeblust geen zin hebt. Been there...
Ik ben toen tegen de weerzin ik elke avond een uurtje / anderhalf uur naar de zolder gegaan. Doen wat je op dat moment wel iets lijkt. Een wagonnetje vervuilen...wil het niet, ga je wat anders doen. Muziekje op en even alleen in je mancave. Mezelf resetten heb ik het wel genoemd. Die weerzin verdwijnt en je gaat op zo'n drukke dag uitkijken naar je uurtje zolder souterrain wat dan op een gegeven moment ook lijkt om te vliegen....

Kortom: je hebt ontspanning nodig en waar kan je dat beter mee doen als met je favoriete hobby?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #402 Gepost op: 22 November 2017, 19:23:02 »

Inmiddels heb ik een waanzinnig leuk contact met Joran, ontmoet op een workshop begrassen en daarna contact blijven houden. We bellen en appen elkaar.

Misschien moeten we een app groep maken voor gefrustreerde modelbouwers Smiley

Klinkt allemaal heel herkenbaar overigens. Komt vast wel weer goed!
« Laatste verandering: 22 November 2017, 19:53:56 door Sander Lageveen » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #403 Gepost op: 22 November 2017, 19:36:29 »

Ook hier heel herkenbaar hoor, hobbypauzes van maanden tot zelfs jaren zijn hier geen uitzondering.
Ik geef er altijd maar aan toe, uit ervaring weet ik dat het vroeg of laat toch weer gaat kriebelen.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #404 Gepost op: 24 November 2017, 15:21:42 »

Maar waarom zou je dat nou toch doen? Je hebt het souterrain er nota bene speciaal voor aangelegd. Bovendien eten modeltreintjes geen brood of zo.

Ter geruststelling: ik heb het niet gedaan.

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met deze dip, zal er dus wel bijhoren.

Dit gevoel omschrijft het precies:

Ik ken het gevoel maar al te goed!!

Ik ben altijd alleen geweest in de hobby en heb ook vaak gedacht ik kap ermee!


Ik merk wel dat ik in mijn omgeving de enige ben die deze hobby heeft. En Gert waarschuwde me al: maak het niet te groot. Mijn ambities en ideeën zijn groter dan mijn vrije tijd toelaat. Maar zoals Gert het ook weer treffend zegt, het maakt niet uit wanneer het klaar is. Je zou bijna denken dat Gert een wijs man is.  Wink

Dagje Limburg, jullie zijn welkom!  Grin

Genoeg over mijn dip, niet groter maken dan het is. Vandaag een aantal projecten overgedragen, afspraken voor nieuwe projecten aan anderen gedelegeerd en hopen dat ik wat meer tijd ga krijgen. Volgende keer weer een update!

Groet,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: