Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477490 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #405 Gepost op: 24 November 2017, 15:31:58 »

Je zou bijna denken dat Gert een wijs man is.  Wink

Gelukkig weten wij wel beter! Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #406 Gepost op: 24 November 2017, 15:35:27 »

Ik zou zeggen; hou het inderdaad bij BIJNA denken... Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #407 Gepost op: 24 November 2017, 16:00:54 »

Citaat
Dagje Limburg, jullie zijn welkom! 
 

Say when  Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #408 Gepost op: 24 November 2017, 16:30:16 »

Ja ja, het gaat hier om mijn prestige!

Nou heren, eens een

altijd een hofnar!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #409 Gepost op: 24 November 2017, 20:52:38 »

Citaat
Dagje Limburg, jullie zijn welkom! 
 

Say when  Grin

En dat is exact het probleem. Ik merk de laatste tijd dat ik er nauwelijks aan toe kom om langer dan een uur er aan te werken. In de Kerstvakantie staan een tweetal dagen gepland. Zal mij benieuwen...
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #410 Gepost op: 24 November 2017, 21:17:45 »

Niels,
We hoeven er niet alleen maar aan te werken he. We kunnen ook rustig onder het genot van een biertje prateb in de nabijheid van je treinen of treinruimte.

Doe wat goed voelt  Smiley
Gelogd

mvg,
 Sander
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #411 Gepost op: 25 November 2017, 19:42:01 »

Hoi Sander,

Je hebt een pb! Jij ook Gert.

Vandaag toch maar weer eens wat hpgedaan. Beetje solderen, voelt goed dat er weer wat gedaan is.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #412 Gepost op: 1 December 2017, 16:51:39 »

Bekend gevoel. Inderdaad werkt het bij mij ook het beste wanneer er treinen rijden. Ik heb een poos geleden alle rails eraf gehaald omdat ik de Marklin M-rails wilde vervangen door C-rails en de bedrading opnieuw en wat georganiseerder aan te leggen. Dat bleek zoveel werk en mijn baan (werk) zo druk dat ik er een poos niets aan gedaan heb. Ik heb ook lang getwijfeld over digitaal gaan. Dat ga ik nu deels doen.
Mijn baan bestaat uit zes blokken. Ik heb er nu eentje weer operationeel. Daarop kan ik nu pendelen en dat geeft me zoveel genoegen dat ik verwacht de andere blokken ook snel voor elkaar te hebben.
Anyway, er zijn dus veel mensen met hetzelfde "probleem". Op een gegeven moment krijg je het virus weer te pakken en dan krijg je spijt zou je alles hebben weggegooid. Bovendien is het dan altijd een beter idee het over te dragen aan iemand anders. Volgens mij zijn er gegadigden genoeg om met zoiets fraais verder te gaan (ik niet, voor de duidelijkheid - dat is niet de bedoeling van mijn opmerking).
Maar goed: rustig aan en gewoon verder gaan, succes! Duim omhoog
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #413 Gepost op: 17 December 2017, 07:00:47 »

Wellicht ter inspiratie, misschien al bekend en voor jou 10 jaar te vroeg, maar zeker de eerste 2 minuten is je onderwerp duidelijk in beeld!
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #414 Gepost op: 27 December 2017, 22:36:05 »

Hoi 1200blauw, ik denk dat je er nog een linkje bij wilde zetten en ik vermoed naar het youtube filmpje over de Arnhem in de jaren '70: https://www.youtube.com/watch?v=BtJbYq0z9KI

Of heb je een andere in gedachte?

Inmiddels ben ik weer wat aan het werk gegaan en vooral eens de boel flink opgeruimd. Helaas heb ik ook weer last van een lekkage dus dat moet ook eerst worden opgelost. Het goede nieuws is dat ik weet waar het vandaan komt en dat het op het enige stukje muur zit dat nog niet volgebouwd was. Overigens heeft de lekkage er altijd al gezeten maar heb ik hem net ontdekt (niet zo moeilijk als er schimmels ontwikkelen....)

Ook heb ik eindelijk een ei gelegd over de rails en heb ik zojuist een eerste partij Rocoline besteld.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #415 Gepost op: 27 December 2017, 22:46:12 »

Goed en slecht nieuws Niels.
Ik hoop dat die lekkage snel verholpen wordt. Niks minder dan lekkage!
Mooi dat je weet welke rails je gaat nemen. Kan je nu in detail het sporenplan plannen  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #416 Gepost op: 30 December 2017, 11:40:33 »

En de eerste levering is binnen. Het grote railleggen kan beginnen:


Helaas was er maar een deel van de bestelling leverbaar, dus moet snel weer op pad...

En als je dan zo’n wissel naast je Fleischmann legt weet je weer waarom...



Grtz,
Niels

Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #417 Gepost op: 30 December 2017, 13:18:08 »

Zo naast elkaar liggend is de eerste indruk dat het verschillende schalen zijn.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #418 Gepost op: 30 December 2017, 17:23:55 »

Hoi 1200blauw, ik denk dat je er nog een linkje bij wilde zetten en ik vermoed naar het youtube filmpje over de Arnhem in de jaren '70: https://www.youtube.com/watch?v=BtJbYq0z9KI

Of heb je een andere in gedachte?


Raar dat de link niet is meegekomen. Ik bedoelde een andere, maar meer info zul je er niet uit krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=zYs1G7V5PIk

Wel schitterend hoor, die wissels. Het lijkt inderdaad wel een andere schaal. Dat gaat hele fraaie wisselstraten opleveren lijkt me.

Hoe is het met de lekkage afgelopen? Heb je het kunnen oplossen?
« Laatste verandering: 30 December 2017, 17:27:01 door 1200blauw » Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #419 Gepost op: 31 December 2017, 09:57:18 »

Dat is inderdaad ook een fraai filmpje en geeft goed de sfeer weer die ik nastreef.  Duim omhoog

Hert worden inderdaad fraaie wisselstraten. Het een en ander heeft wel tot gevolg dat mijn perronnen korter moeten worden, er blijft “slechts” 5 meter over nu. Maar voor het beeld is dit wel echt veel fraaier. Gisteren lekker een dagje bezig geweest waarbij weer een mooie mijlpaal heb bereikt: de treinen kunnen weer naar boven rijden waardoor de aanleg van het station zelf nu echt kan gaan beginnen. Inmiddels ben ik er achte gekomen dat ik nog een paar elementaire delen mis om verder te kunnen dus moet eerst weer langs de treinenboer. Om toch wat te kunnen doen ben ik met de overzijde verder gegaan. Daar moeten de tafels nog gemaakt  worden, dus dat is weer heel ander werk. Doelstelling is dat eind volgend jaar rond gereden kan worden. Ben eens benieuwd of me dat gaat lukken....

De lekkage is nog niet opgelost. Een provisorisch kitlaagje buiten laat wel zien dat ik de oorzaak gevonden heb want ondabks de vele regen droogt het binnen nu op.  Volgende maand wordt het definitief opgelost door op de lekkage een hardstenen dorpel te plaatsen. En dan maar hopen dat de bak echt waterdicht is want begin het een beetje beu te worden...

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: