Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477468 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #450 Gepost op: 17 Maart 2018, 21:32:27 »

Ik had begrepen dat met een wattenstaafje gedrenkt in wasbenzine de nummers ook laat oplossen.

Dat heb ik geloof ik ook eens geprobeerd of thinner of zo, maar dat werd ook niks.
Ik kom steeds weer op mijn oude vertrouwde schuurpapiertje uit...
Ben benieuwd of het jou lukt met een wattenstaafje, wellicht heb je dan tips want ik heb nog een oud model 1600-dummy die een hoognummerige 1700 moet worden.  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #451 Gepost op: 17 Maart 2018, 21:36:42 »

Ik hou je op de hoogte. Voorlopig gaat alles even in de doos, andere prioriteiten. En ik heb ook nog geen transfers overigens.

Doel blijft om aan het einde van het jaar te kunnen rondrijden, moet nog een hoop gebeuren....

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #452 Gepost op: 1 Mei 2018, 21:35:40 »

Om het doel dit jaar te halen moet er serieus gewerkt worden. Inmiddels is het klimspiraal klaar en rijden alle treinen moeiteloos naar boven. Een substantiele investering in de Oostenrijkse economie zorgt er voor dat het railplan ook begint op te schieten. De wisselstraat ziet er zo simpel uit dat ik niet snap dat er zoveel uren werk in zit...



Uiteindelijk passen alle sporen netjes op de plank waardoor er drie perrons kunnen komen:



Als dit eenmaal ligt is het de andere kant op meters maken:





Maar vandaag toch besloten wat te gaan veranderen. Allereerst wordt de draagconstructe van de platen op advies van een medehobbygenoot aangepast en ten tweede ga ik de planken zeven cm naar voren trekken zodat de bekende muur op een aparte strook hout komt te staan. Hierdoor kunnen mijn perrons allemaal net een paar centimeter breder worden en kloppen de verhoudingen beter.

Maar eerst worden morgen de blokken van het schaduwstations aangesloten op de bezetmelders. Dan hoop ik dat het schaduwstation ook helemaal klaar is... eindelijk....

Grt,
Niels
« Laatste verandering: 1 Mei 2018, 21:49:14 door niels b » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #453 Gepost op: 2 Mei 2018, 05:11:27 »

Plannen is ruimte houden voor herplannen  Grin

Mooi dat er vorderingen zijn Niels  Duim omhoog

Is die Lint niet vreselijk 'out of tijdperk'?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #454 Gepost op: 2 Mei 2018, 07:47:42 »

 Duim omhoog Wat lijkt die Plan U dan opeens klein!
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #455 Gepost op: 2 Mei 2018, 09:12:30 »


Is die Lint niet vreselijk 'out of tijdperk'?

Yep, maar wel een mooi model.... Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #456 Gepost op: 3 Mei 2018, 17:57:47 »

Heb je het boekje over grensbaanvak Arnhem - Emmerich van Uquilair? Daarin staan tal van treinen die het bij jou in model heel goed zouden doen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #457 Gepost op: 3 Mei 2018, 18:47:26 »

Hoi Gert,

Zeker heb ik dat boekje, een bron van inspiratie! Op basis van dat boekje heb ik ooit een V100 aangeschaft. Staat mooi op dat kopspoortje, maar ook ‘out of tijdperk’.

Vandaag overigens nog even bij Hunerbein geweest, toch nog maar een paar wissels gekocht.

Ook ben ik gisteren begonnen met het verstevigen van de draagconstructie. Hopelijk vind ik deze vakantie nog een paar uurtjes om het af te maken. Ik ben er bang voor want er moet buiten ook nog geverfd worden....

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #458 Gepost op: 3 Mei 2018, 19:06:48 »

Daar is het toch geen weer voor... Tongue Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #459 Gepost op: 3 Mei 2018, 19:24:36 »

Inderdaad. Bovendien wordt het hoog tijd dat je zoontje leert schilderen dus kun jij lekker klussen in de kelder het souterrain.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #460 Gepost op: 5 Mei 2018, 16:37:09 »

Nou, van het schilderen is niets gekomen, maar van het werken aan de baan ook niet. We vonden het wel een goed idee om te gaan snoeien. Ik heb nu overal blaren geloof ik.

In de verlore minuten wel vast wat voorbereiding gedaan, dus als ik nog een uurtje ergens heb en mijn blaren wegtrekken....
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #461 Gepost op: 20 Juli 2018, 17:13:41 »

Inmiddels is het vakantie en dat is traditiegetrouw een teken dat de bezem door het hele huis en dus ook door de treinenruimte gaat. Flink opruimen dus en de opgespaarde zooi van het afgelopen jaar afvoeren. Zo is uit mijn treinenru8mte een kuub hout verdwenen en is afscheid genomen van diverse oude meuk zoals halbe dorpen oude polahuisjes. Dat geeft ruimte! Duim omhoog

Traditiegetrouw ook weer de tijd om een aantal projecten weer eens op te pakken en dat istaat dit jaar in het teken van he5 stationsgebouw. Aangezien ik de plaat van he5 Stationsplein nu heb liggen kan deze ook meteen op de juiste plek geplaatst worden.

Als je er al een tijdje niet meer aan gewerkt hebt is het fijn om even te zien waar je gebleven was. In de tussentijd heb ik toch wel het een en ander gedaan en het voorlopige resultaat zie je hier:







Het dak moet nog worden aangepast, de tussenmuurtjes van het NS verblijf zorgen er voor dat de dakspanten in de weg zitten....

Aan de andere zijde van het stationsplein doemen de bekende lijnen van het VVV op. Ik zie op de fotot dat het nog een beetje scheef is. Raar, valt in het echt niet op.



Komende tijd gaan deze twee gebouwen verder afgebouwd worden en ga ik het Stationsplein verder inrichten. Ook staat de doelstelling van rondrijden in 2018 overigens nog, maar of dat gaat lukken,,,,

Snel weer verder,

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #462 Gepost op: 20 Juli 2018, 17:38:57 »

Indrukwekkend, Niels. De jaren '80 gaan weer helemaal leven!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #463 Gepost op: 9 Augustus 2018, 21:13:31 »

Thnx Gert!

Inmiddels heb ik al heel wat uurtjes onder de tafel rondgebracht en begin ik Koploper weer te begrijpen. Met andere woorden, druk bezig met bezetmeldingen en solderen. Wat een k** werk....
Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #464 Gepost op: 19 Oktober 2018, 17:57:31 »

De herfstvakantie is voor mij altijd weer het startsein voor het modelspoorseizoen. Nu was het voornamelijk lekker in de tuin zitten, maar ik ben in de verloren uurtjes wel verder gegaan met het proef leggen van de sporen. Inmiddels ben ik redelijk tevreden en sta ik op het punt de eerste sporen te gaan monteren. Dat gaat bij mij in fases: eerst alles vastschroeven en proefrijden, dan de blokken maken en draden solderen en weer schroeven en als alles definitief ligt ga ik ballasten. Waarom dat dubbel werk? Ik wil eerst het hele stationsemplacement hebben liggen voordat het eerste blok wordt aangesloten omdat het kan zijn dat een aanpassing aan de andere kant weer een verandering aan de ene kant kan betekenen.

Zicht op de Velpse zijde, enige aanpassingen gedaan ten opzichte van een aantal post geleden om beter te kunnen uitkomen voor de perrons:



Richting Oosterbeek. Ongeveer de helft van het stationsspoor ligt hier. Binnenkort maar weer eens flexrail kopen:


Het overzicht de andere zijde op:


Inmiddels ben ik ook begonnen aan de andere zijde van de ruimte. Over de hele lengte hangen/staan de tafels zodat ook daar het schaduwspoor gelegd kan worden. Nu moet eigenlijk alleen de verbinding tussen beide helften worden gemaakt. Dat is iets voor de komende weken.
De andere zijde wordt overigens een fictief deel. Daar komt onder andere station Elsloo te staan van Artitec. Al jaren geleden mee begonnen te bouwen, verdwenen in een doos en vorige week weer opgepakt. Komende winter probeer ik eens een stap te maken in al die half afgemaakte projecten en zo kastruimte vrij te spelen.

ook komt aan de andere zijde een locdepot inclusief draaischijf. Idee is een soort mini Tilburg, dat sprak me als kind altijd erg aan en daar kan ik mooi een hoop overtollig materieel stallen.

Kortom: laat de herfst maar beginnen, ik heb er weer zin in!

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: