Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477457 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #480 Gepost op: 3 November 2018, 14:27:08 »

Ja, was ook Tillig Elite.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #481 Gepost op: 3 November 2018, 15:08:53 »

Dit zijn Engelse wissels, die zijn er bij tillig niet in slanke uitvoering. Een kruiswissel is 4 wissels en een kruising. Ik weet niet zeker wat Niels bedoelt.

Dat is precies wat ik bedoel. Deze mist echt in het Roco line programma vind ik. Evenals een Y wissel overigens.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #482 Gepost op: 3 November 2018, 17:17:35 »

Het idee om Rocoline als basismateriaal te kiezen en alleen Tillig-wissels waar het Rocoline-programma tekort schiet, bevalt me wel. Dan wordt het een combinatie van betrouwbaar en mooi.  Duim omhoog

Hou ons op de hoogte van jouw vorderingen, Niels. Ben benieuwd hoe het in Arnhem uitpakt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #483 Gepost op: 3 November 2018, 17:58:44 »

Jij had toch zo'n kruiswissel bij Wentink gescoord Niels?
Ga je die niet gebruiken?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #484 Gepost op: 3 November 2018, 19:08:12 »

Ik heb net even zitten mailen met Vincent, een van de bouwers van het Handzame Havenbaantje dat alweer ruim tien jaar bij mij op zolder staat.

Hij raadt aan om ook even bij Weinert te kijken: http://www.mein-gleis.de/mein-gleis

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #485 Gepost op: 3 November 2018, 19:09:39 »

Jij had toch zo'n kruiswissel bij Wentink gescoord Niels?
Ga je die niet gebruiken?

Als ik niets beters vind wel ja, maar ben nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de kruising.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #486 Gepost op: 3 November 2018, 20:50:37 »

De Weinert Mein Gleis-folder: http://www.mein-gleis.de/images/html5/mg-2017/#issue/Projekt1/landscape/1

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #487 Gepost op: 3 November 2018, 20:58:53 »

Als ik niets beters vind wel ja, maar ben nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de kruising.

Testen en je krijgt daar een beeld van  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #488 Gepost op: 3 November 2018, 22:39:26 »

Gaat ook zeker gebeuren!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #489 Gepost op: 30 November 2018, 14:43:42 »

Even het stof van het draadje blazen! Het is al en tijdje weer stil hier, maar dat houdt niet in dat er niets gebeurd. Hoewel tijd toch mijn grootste vijand blijft lukt het me toch om tussen de bedrijven door af en toe wat te doen.

Aan het einde van vorig jaar heb ik me als doelstelling gesteld om eind 2018 geheel rond te kunnen rijden. Hoewel het jaar nog niet helemaal om is (en ik in mijn Kerstvakantie nog een aantal bouwdagen heb gepland), ga ik deze doelstelling niet halen ben ik bang. Wat niet wil zeggen dat ik de doelstelling los gelaten heb. Wat ik heb geleerd het afgelopen jaar is dat ik mijn projecten klein moet maken. Mijn baan wordt best groot waardoor ik vaak het overzicht verlies en niet weet waar ik moet beginnen. Zodra ik de werkzaamheden in kleine handzame projectjes hak zie ik voor me zelf vooruitgang wat weer een prettig gevoel geef.

Een van de kleine projectjes die ik reeds heb afgerond is het maken van de laatste tafel aan de Arnhemse zijde. De kant waarop het stationscomplex ligt is nu geheel gereed. Het volgende projectje is de eerste tafel aan de andere zijde van de kamer zodat ik in de Kerstvakantie de 'brugtafel' kan maken: de oversteek van de ene zijde naar de andere. Inmiddels is het hout al op maat gezaagd, eens kijken of ik van het weekend nog wat tijd kan vinden. Als ik de oversteek gemaakt heb, zijn de tafels in principe klaar en kan het schaduwgedeelte afgemaakt worden. Als dat al eens zou lukken dit jaar...

Daarnaast ben ik ook nog steeds bezig met station Elsloo. Dit gebouwtje vordert gestaag en dreigt ook gereed te komen. Het moet niet gekker worden.

Gtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #490 Gepost op: 30 November 2018, 15:40:55 »

Zodra ik de werkzaamheden in kleine handzame projectjes hak zie ik voor me zelf vooruitgang wat weer een prettig gevoel geef.

Verstandig!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #491 Gepost op: 30 November 2018, 16:22:44 »

Dit gebouwtje vordert gestaag en dreigt ook gereed te komen. Het moet niet gekker worden.
Zorgwekkend....  Wink

Ik weet, kinderen die vragen, worden overgeslagen, maar heb je toevallig al foto's van station Elsoo in wording?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #492 Gepost op: 30 November 2018, 17:51:05 »

Of anders misschien van station Elsloo? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #493 Gepost op: 30 November 2018, 18:14:58 »

Hierbij een oaar foto’s. Het dak ligt nog los:


En de andere zijde. Hier al wat geweatherd:



En als ik dan toch bezig ben, de bewuste tafel die dus nu af is:


Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #494 Gepost op: 30 November 2018, 18:39:47 »

Leuk.  Duim omhoog
Overduidelijk het station van Elsoo, Elsloo was witgepleisterd...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: