Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477510 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #510 Gepost op: 8 Januari 2019, 01:44:51 »

En jij: ga jij dit jaar starten met Sydborg?

Ik vrees van niet. Als kleine zelfstandige heb ik het (gelukkig!) beredruk. Als alles volgens planning loopt dan staat er in mijn boekenkast in december een nieuw rijtje boeken van meer dan 10 centimeter breed.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #511 Gepost op: 8 Januari 2019, 20:52:38 »

Dat is ook een behoorlijke uitdaging! Denk aan je ontspanning, ook belangrijk Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #512 Gepost op: 8 Januari 2019, 21:35:31 »

Voor de ontspanning houd ik me niet met latten maar met LAT-en bezig.   Wink

Komt goed dus. En ondertussen verzamel ik vrolijk verder, terwijl er af en toe ook het een en ander voor mij gebouwd wordt.
Ik verwacht in de loop van het voorjaar enkele Deense vakantiewoningen, een bierbrouwerij een en nieuw schip voor Sydborg.

Maar uiteraard volg ik ook nog altijd de Nederlandse modelspoormarkt en volg ik met veel plezier de bouw van Arnhem in H0.
Wordt tijd dat ik weer eens in die stad ga kijken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #513 Gepost op: 5 Maart 2019, 21:53:55 »

Het is al weer een tijdje stil. Ik ben wel bezig, maar het tempo is wat ingezakt. Vorige week wel weer een doos Rocoline flexrail gekocht, dus ik kan weer meters maken. Bij Hunerbein bleken ze nog DDM’s te hebben liggen. Stonden nergens in de vitrine, maar brutaal gevraagd of ze ze toevallig nog hadden. En ja hoor:



Ik kan mijn stam uitbreiden naar zes bakken met bestemming Nijmegen. Blij mee! Duim omhoog

Binnekort weer wat foto’s van de baan. Soldeerwerk is niet zo boeiend om te zien, maar moet ook gebeuren....

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #514 Gepost op: 6 Maart 2019, 06:12:59 »

Mee eens, maar een uitleg van je geplande besturing met Koploper of Itrain en bijbehorende hardware is wel interessant  Wink

Mazzel dat je nog een rijtuig vond. Zo nu en dan duiken ze weer op lijkt wel  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #515 Gepost op: 17 Maart 2019, 18:09:46 »

Ook in koploper heb ik nog niet zoveel gedaan vrees ik....

Van de week wielen kunnen wisselen en het zesje eens op de baan gezet:



Mooie lengte zo.

Ook is de doos rails inmiddels al weer op. De meters rail gaan hard nu:




Volgende week nog een keer in Arnhem, kan ik mooi even een nieuwe doos halen....

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #516 Gepost op: 17 Maart 2019, 19:49:10 »

Imposant, een zesje dat in het niet valt op het spoor.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #517 Gepost op: 17 Maart 2019, 21:23:39 »

Ken je dit boek eigenlijk, Niels?



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #518 Gepost op: 17 Maart 2019, 21:28:28 »

Zeker, staat in de kast.  Duim omhoog

Goed geschreven!
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #519 Gepost op: 20 Augustus 2019, 10:29:58 »

Wat voor jouw tijd, maar een fraaie foto waar ook het streekbusstation op is te zien, ik vermoed medio jaren zestig.

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9028455

Laatste foto. Foto 9 laat trouwens ook Arnhem zien.

groet, Huub
« Laatste verandering: 20 Augustus 2019, 15:53:46 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #520 Gepost op: 20 Augustus 2019, 15:42:24 »

Mooie plaatjes!  Duim omhoog Het is inderdaad iets voor mijn periode, maar wel erg mooi. Ooit wel eens gedacht om in mijn baan een glijdende tijdschaal in te bouwen, maar besloot dat mijn baantje al complex genoeg is.

Overigens heb ik vorige week het seizoen voor geopend verklaard en ben ik weer verder gegaan met de doelstelling voor 2019: rond kunnen rijden. De laatste hellingbaan is in wording en dan ben ik hopelijk ook eindelijk van al dat houtwerk af. En als dat zo is dan moet ik aan de gang met iets waar ik best wel tegenop zie: het goed gaan verdelen in blokken en de nieuwe Rocoline rails gaan bedraden. En nog zoveel grotere en kleinere uitdagingen waarvan ik bij God nog niet weet hoe ik het op moet lossen....

Nu ja, komt tijd komt raad.

grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #521 Gepost op: 20 November 2019, 20:39:52 »

Zo, een update!

Inmiddels ligt de tweede hellingbaan:


Nu nog wat verstevigingslatten en dan lijkt de houtbasis redelijk klaar. Rondrijden dit jaar is nog steeds het doel! Duim omhoog

Ook aan de andere zijde ben ik aan het werk. Tijd voor wat aankleding:



De plotter heeft goed werk geleverd. De eerste vier delen liggen. Ik ben begonnen op het uiteinde van de MDF strook en geprobeerd de kier zo min mogelijk te laten opvallen.

Ook de zijkanten zijn gemonteerd. Nu nog een stripje bovenlangs en dan is de basis klaar:


Ik hoop snel weer nieuw styreen te kunnen kopen, dan kan ik weer verder met plotten.

Grtz,
Niels


Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #522 Gepost op: 20 November 2019, 20:59:58 »

De plotter heeft goed werk geleverd. De eerste vier delen liggen. Ik ben begonnen op het uiteinde van de MDF strook en geprobeerd de kier zo min mogelijk te laten opvallen.

Wellicht de naad 'vullen'  met Anita Decor voegmiddel denk ik.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #523 Gepost op: 5 Januari 2020, 21:18:29 »

Hallo allemaal,

Helaas, de vakantie zit er weer oo.

[quote author=niels b link=topic=1945.msg57511#msg57511 date=1566312144
Overigens heb ik vorige week het seizoen voor geopend verklaard en ben ik weer verder gegaan met de doelstelling voor 2019: rond kunnen rijden.
[/quote]

Helaas moet ik constateren dat de doelstelling bij lange na niet gehaald is. Afgelopen twee weken voornamelijk met de soldeerbout in de weer geweest en gezorgd dat het schaduwgedeelte nagenoeg is aangesloten. Met uitzondering van de wissels overigens, dat moet nog gebeuren, maar dan moet ik eerst een keuze maken welke wisseldecoders ik ga gebruiken.

Goed, tien treinen op net zoveel sporen. Het werkt!



Ook heb ik nog een constructiewijziging van mijn tafels uitgedacht. Ik sluit namelijk niet uit dat ik het schaduwstation ooit ga vervangen voor Rocoline en dan is het wel prettig dat ik daar makkelijk bij blijf kunnen. Ook wil ik het solderen van de Rocoline makkelijk maken, dus de platen moeten er makkelijker uit kunnen dan nu het geval is. Nu ja, ik heb iets uitgedacht, binnenkort maar eens uitwerken.

En tot slot heeft de snijplotter weer flink wat uren gemaakt en ben ik met het tweede perron bezig. Nu nog wat tekenwerk afronden en dan kan ik perron 1 helemaal af gaan maken.



Rondrijden maar als doelstelling voor 2020 dan?

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #524 Gepost op: 5 Januari 2020, 21:41:03 »

Doelen zijn er om bijgesteld te worden, al lijkt het er op dat ik die van mij ga halen  Cheesy
Goed bezig Niels!  Duim omhoog  Het moet ook geen werken worden  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: