Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477574 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #540 Gepost op: 16 Februari 2020, 17:45:32 »

Weer een stapje verder!



Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #541 Gepost op: 16 Februari 2020, 17:54:15 »

Wauw! Geen twijfel meer mogelijk, dat wordt de VL-post in Arnhem.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #542 Gepost op: 16 Februari 2020, 17:55:22 »

Jaaa, top! Duim omhoog
Dat begint ergens op te lijken. Komen er ook brandtrappen aan, of is dat van later?
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #543 Gepost op: 16 Februari 2020, 21:47:03 »

Thnx!  Duim omhoog

De brandtrappen komen er ook. Aan de kopse zijde zijn de deuren voorbereid:



Aan de andere zijde komt een wenteltrap. Naar aanleiding van jouw vraag nog eens op de bouwtekening gekeken en zie dat deze niet op de bouwtekening staat. Ook geen deuren dus aan die zijde. Op oude foto’s uit de jaren ‘80 zie ik de wenteltrap wel staan, dus moet ik eens even uitvogelen hoeveel deuren er zijn en waar deze zitten.

Ik heb echter nog geen flauw idee hoe ik deze trappen ga maken. Weet iemand of hier mooie etssetjes voor verkrijgbaar zijn?

Dat is trouwens wel een leuk aspect van het bouwen vanaf de oorspronkelijke bouwtekeningen: je ziet dat er tijdens het bouwen best vaak aanpassingen worden gedaan. Zo staan er op de bouwtekening aan de spoorse zijde maar twee vensters op de tweede verdieping terwijl er in het echt toch tien zitten.

Net overigens nog zitten stoeien met de hoekpunten van de opbouw, dat wordt ook nog een leuke puzzel om goed te krijgen.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #544 Gepost op: 16 Februari 2020, 22:22:50 »

Imposant gebouw! Een uitdaging om dit in 1:87 om te zetten.
Je moet enorm vooruit kijken en desondanks moet je soms een stapje terug omdat je iets niet had voorzien.
Voor die trappen moet je wellicht eens bij de Amerkaanse 1:87 fabrikanten kijken, ik meen in die hoek wel eens iets dergelijks gezien te hebben, maar kan je zo geen details geven.
« Laatste verandering: 16 Februari 2020, 22:25:25 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #545 Gepost op: 17 Februari 2020, 01:16:17 »

Ik meende me te herinneren dat ik ooit zoiets bij Walthers had gezien en voila, my memory served me well: https://www.walthers.com/catalogsearch/result/?q=spiral+staircase

Helaas zijn ze wel out of stock.

Wellicht kunnen ze je hier helpen: https://www.pwrs.ca/view_product.php?ProductID=100665
Al staat er jammer genoeg no image available bij.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #546 Gepost op: 17 Februari 2020, 08:31:15 »

Hier wordt ook zoiets aangeboden: https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/shop/Wendeltreppe
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #547 Gepost op: 17 Februari 2020, 13:23:02 »

Dank heren!  Duim omhoog

Uit een foto blijkt dat alleen de bovenste verdieping aansluiting heeft op de brandtrap. Ik zie ook dat ik nog wat ventilatieroosters dreigde te missen. Het hindert me dat ik altijd alles zo natuurgetrouw mogelijk wil nabouwen waardoor ik vaak niet tot resultaat kom. best lastig als je iets wil nabouwen wat er of niet meer staat, of er al zo lang staat dat het al tig keer verbouwd is. en als dan ook de bouwtekeningen afwijken van wat er uiteindelijk is neergezet wordt het helemaal lastig....

Zo weet ik dat de regenpijpen op deze foto niet allemaal in de jaren 80 aanwezig waren. En ook de lamp die er staat is van een later jaar....



grtz,

Niels
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #548 Gepost op: 17 Februari 2020, 13:29:16 »

Niels, mocht je nog detail foto's van nu nodig hebben stuur me dan ff een berichtje, want ik heb meerdere malen per week de gelegenheid er even langs te lopen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #549 Gepost op: 17 Februari 2020, 13:51:03 »

Dank! ik hou het in mijn achterhoofd!  Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #550 Gepost op: 17 Februari 2020, 14:03:41 »

Het hindert me dat ik altijd alles zo natuurgetrouw mogelijk wil nabouwen waardoor ik vaak niet tot resultaat kom.

Dat is wel een valkuil, zeker bij een grote baan als deze.
Hoewel ik zelf meer van de illusie ben dan van de perfecte nabootsing, liep ik daar zelf ook steeds tegenaan.
Ik heb het voor mezelf opgelost door in eerste instantie de lat lager te leggen. Soms blijkt het dan al goed genoeg. Meestal ga ik er in een later stadium mee verder waarbij de lat steeds wat hoger wordt gelegd (en door meer ervaring ook hoger KAN worden gelegd). En soms zie ik dat ik de lat echt te laag heb gehouden. Dan moet het nog eens overnieuw, maar tot die tijd heb ik dan wel iets wat in elk geval beter is dan kaal hout.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #551 Gepost op: 17 Februari 2020, 19:00:53 »

Dat beton op de begane grond doet wel wat denken aan de middelste laag van een stuk golfkarton. Je zou een stuk golfkarton met de juiste ribbelstructuur los kunnen stomen, bij een golfkartonfabriek kunnen langsgaan (Smurfit, SCA Packaging etc. - die zitten vaak zonder dat je het weet in de buurt) of de plaatselijke bonbonnerie / chocolaterie. In dat laatste geval is de structuur wel iets anders dan je wilt.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #552 Gepost op: 21 Februari 2020, 18:43:53 »

De lat lager leggen, daar ben ik niet zo heel goed in....  Sad Maar inmiddels begint de 'frustratie' dat het lang duurt groter te worden dan het streven naar 100% alles goed dat het me wel makkelijker afgaat.

Voor wat betreft de onderrand heb ik met de snijplotter al een profiel geplot. Ook niet 100% goed overigens maar met een wash moet het zo wel aardig lijken denk ik:



Tja, je ziet het nauwelijks op de foto...  Undecided

Nu lekker een paar dagen vrij! Eens kijken of ik weer een stapje kan zetten.

Inmiddels heb ik ook al wat ideeën hoe ik de hoek bij de VL verder ga inrichten. Voorheen stond er vrijwel naast de VL een grote parkeergarage. Een oerlelijk gebouw, maar wel geschikt als afscherming. In het gedeelte waar de baan het schaduwstation in gaat kan dan mooi de huizenrij komen aan het Willemsplein en de oude Stationsstraat. Nog wel wat spelen met hoogteverschil om het afdalende spoor te maskeren.

Deze week ook eens een inventarisatie gemaakt welke gebouwen ik nog wil gaan nabootsen en dat zijn er nog best wel wat....
Naast de gebouwen rond het Stationsplein en Stationsplein West zijn dat het oude postkantoor, de goederenloods en enkele panden aan de Oude Stationsstraat en Willemsplein. Ook moet ik nog wat façades bouwen aan de Amsterdamseweg achter het station. Ik kan dus nog wel even vooruit.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #553 Gepost op: 21 Februari 2020, 21:05:40 »

Inmiddels heb ik ook al wat ideeën hoe ik de hoek bij de VL verder ga inrichten. Voorheen stond er vrijwel naast de VL een grote parkeergarage. Een oerlelijk gebouw, maar wel geschikt als afscherming.

Gedurende de jaren '90 parkeerde ik daar vak. En dan bij mooi weer reed ik ondanks dat er genoeg plaats was in het gebouw toch helemaal naar het bovenste parkeerdek. Vandaar kon je mooi uitkijken over de stad en naar de sporen! Koop maar een modelletje van een rode Honda Jazz van de allereerste generatie als je model van de parkeergarage klaar is.

 Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #554 Gepost op: 29 Februari 2020, 19:05:31 »

Wellicht niet te zien, maar vandaag een flinke poos met de VL bezig geweest:



De plint zit er nu helemaal op en in heb het centrale gedeelte iets hoger gemaakt. Ook de plint in de verf gezet waardoor de structuur zichtbaar wordt. Het worden nog wel een paar avondjes vijlen ben ik bang om het goed strak te krijgen bij de kozijnen.



Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: