Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477517 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #570 Gepost op: 23 Juni 2020, 16:29:12 »

Inderdaad een flink object Gert, maar de foto's tonen aan dat je goed onderweg bent qua bouw Duim omhoog

Nou, ik niet hoor. Niels is degene die Arnhem bouwt.


Dank voor de foto's Gert! Ik zie weer wat hoeken waar ik een beetje aan het gokken was. Dat jaarbord is ook leuk, dat was me nog nooit opgevallen.hangt dat naast de ingang?

Ja, klopt. En het is niet zozeer een bord, maar het is gegraveerd in steen, zoals ook gebruikelijk is bij viaducten.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #571 Gepost op: 19 Juli 2020, 10:30:15 »

Hallo,

Met de vakantie in zicht, afgeblazen vakantieplannen en de aanschaf van diverse nieuwe projecten is het tijd voor een update.

Allereerst: op MP vorige week 13 wisseldecoders op de kop kunnen tikken voor weinig, goed voor de aansturing van 52 wissels. Zoveel liggen er niet eens op mijn baan, maar wat reserve is nooit weg.


Tijd om de wissels dan maar eens aan te gaan sluiten. Het is mooi weer, dus genieten van het feit dat ik een keer heb nagedacht en de bovenzijde modulair heb gemaakt:



Natuurlijk zitten een paar balken precies op de plek waar een wissel moet komen, dus dat moet ik nog even gaan aanpassen.

Heel ander werk is het stationsgebouw. De afwerking ligt al weer een tijdje stil. Ik las dat ik niet de enige was op dit forum die daar last van heeft....  Wink

Tijdens de verhuizing vijf jaar geleden inmiddels, was de top van de toren beschadigd:



Al een paar keer geprobeerd iets te maken zodat het steviger werd waren uitgelopen op niet. Totdat bij de buren iemand zijn 3D kunsten aanbood. Na wat heen en weer gemail is het gelukt om de top in 3D te printen met dit als resultaat:



Een mooie aanleiding om ook het stationsgebouw weer eens op te gaan pakken.  Duim omhoog

Deze zomer hoop ik de eerste twee van vier delen van het stationsemplacement te kunnen aansluiten, de VL af te maken en lekker te prutsen aan het stationsgebouw.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #572 Gepost op: 5 Oktober 2020, 19:51:25 »

De zomer is voorbij gevlogen en eigenlijk weinig aan de baan gewerkt buiten wat gepruts in de marge,

Nu het weer wat slechter wordt begint de trek naar de treinenruimte langzaamaan weer op gang te komen. Het afgelopen weekend eindelijk de wisselmotoren van het eerste deel aangesloten en eens wat kabels getrokken, Ook heb ik inmiddels een oplossing gevonden om de tafels met elkaar elektrisch te verbinden.



Best wel blij dat het eerste deel nu bijna  gereed is. Het volgende deel s wat meer rechtoe rechtaan. Ik hoop dat daar  wat meer tempo in komt te zitten, want ik wil zo langzamerhand wel eens rijden (en zien hoe die plan E’s zich gedragen...).

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #573 Gepost op: 3 November 2020, 20:12:31 »

Vandaag is het zes jaar geleden dat ik de sleutel kreeg van het huis waar ik nu werk aan mijn baan. Helaas duurde het ongeveer nog twee jaar voordat ik echt kon bouwen, want dat begon pas in juni 2016.

Hoe dan ook, deze week maar eens een weekje vrij gepakt om te kunnen hobby-en.

Vandaag flink wat rails gelegd. De eerste module is zo goed als klaar, enkel de stukken rails die starten vanaf module 2 en doodlopen moeten nog worden aangesloten.

Ban de tweede module liggen de sporen 4 tot 9 (5 tot 10 in het echie) op de definiteve plek. Ook de perrons zijn nu gefixeerd.

Helaas doet het plaatje uploaden het nog niet, dus voor de foto’s moet je even naar de buren.  Grin

Morgen ga ik de overige rails van module 2 en 1 leggen en ga ik aan de onderkant alles aansluiten.

Grtz,
Niels

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #574 Gepost op: 3 November 2020, 20:39:34 »

Goed bezig Niels! We willen zo snel mogelijk R I J D E N D E treinen zien, dus desnoods nog een weekje pakken!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #575 Gepost op: 4 November 2020, 19:08:41 »

Ik heb nog een bak overuren staan, dus wie weet.... vandaag weer een flinke stap gemaakt, module 1 en 2 zijn aan de bovenzijde klaar!  Duim omhoog Helaas diet de fotoserver het nog steeds niet om het bewijs te leveren....

Grt,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #576 Gepost op: 4 November 2020, 22:36:58 »

We plaatsen ondertussen maar plaatjes via externe uploaddiensten zoals deze: https://www.mupload.nl

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #577 Gepost op: 9 November 2020, 21:40:32 »

Zo, de upload doet het weer!  Duim omhoog

Inmiddels liggen in Arnhem de eerste twee modules.







Inmiddels ben ik zelfs al verder want op deze foto’sliggen de eerste sporen nog niet goed. Momenteel ben ik bezig met de elektra aan de onderzijde aan te sluiten en dan kan module 2 ook definitief geplaatst worden.

De perronnen liggen inmiddels ook gefixeerd dus ook daar kan ik nu mooi verder mee

Daarnaast was er post uit Vlaardingen:



Ik ben een mooie plan U rijker voor de dienst naar Doetinchem/Winterswijk. Huh, maar Niels die had je toch al? Klopt, nu heb ik er twee:


Ik moet alleen een stel omnummeren, maar durf daar nog niet goed aan...

Ook rond het Stationsplein zijn vorderongen gemaakt, daarover later meer!

Tot zover weer!

Grtz,
Niels


Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #578 Gepost op: 9 November 2020, 21:44:37 »

Blijft een indrukwekkend geheel, Niels.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #579 Gepost op: 15 November 2020, 20:55:52 »

Thnx, de rijlengte is inderdaad een genot. De laatste weken heb ik weer erg veel plezier met het bouwen, dat is een hele tijd weg geweest.

Inmiddels ben ik redelijk onderweg met module 2. De wisselmotoren zijn geplaatst en de ringleidingen getrokken. Ook zijn de bezetmelders gemonteerd onder de baan. Nu alles nog vast solderen. Dat zijn dan weer leuke klusjes voor tussendoor!

Tussen de bedrijven door ben ik tot slot bezig met het Stationsplein. Nu vooral aan het kijken hoe het Faller Car System moet komen te liggen. Leuk hoor, spullen die ik al meer dan tien jaar had klaar liggen worden eindelijk gebruikt!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #580 Gepost op: 28 November 2020, 19:56:15 »

Ola,

Gisteren maar eens de eerste wisseldecoders getest om te zien of alles goed was aangesloten.

Het goede nieuws is dat dit het geval is. Het slechte nieuws is dat de oude Roco wisselmotoren te veel stroom trekken en dat de decodesr max 1A kan leveren...  Nu maar eens kijken of met schoonmaken nog wat te verbeteren valt en anders maar op zoek naar een goed alternatief. Beetje jammer dat ik er een stuk of 20 heb liggen van die oude....

Wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #581 Gepost op: 29 November 2020, 10:33:41 »

Niels,

Wissel/schakeldecoders van Digikeijs schijn je 2,5A maximaal te kunnen belasten. Dan mogen jouw wissels geen probleem zijn.

Ik denk dus dat je niet hoeft te zoeken naar andere wissels maar eerder de keuze van je wissel- dan wel schakeldecoder moet herzien.
Gelogd

mvg,
 Sander
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #582 Gepost op: 29 November 2020, 10:44:11 »

Hoi Niels,

Voor Peco aandrijvingen van een clublid heb ik ooit een monostabielrelaisprintje gemaakt, zelfde reden (teveel stroom voor een decoder).

Daarnaast heb ik voor een Märklin project een SwitchBoost op print gezet: ooit in een DiMoBa gepubliceerd op strokenprint maar daardoor veuls te groot, nu een handzaam 40x50mm printje. Optocouplers als input en een CDU met transistoren voor de wissels.
Op de foto in gebruik voor Fleischmann wissels.


Het basisidee was om met bestaande decoders een grotere belasting te kunnen schakelen.

Misschien ook een optie voor jouw uitdaging?

Gelogd

NI
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #583 Gepost op: 29 November 2020, 12:18:09 »

Heren, dank voor jullie reacties. Ik heb nog wat andere wisseldocsers liggen, ik ga dat eens testen. Oa een  stel digirails  dr418 (waren eigenlijk voor de seinen bedoeld) en Lenz LS150. Eens kijken of dat lukt en het inderdaad aan mijn LDT decoders ligt.

@Daan: dat ziet er geavanceerd uit. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik ga er vanuit dat je per wisselmotor dan zo’n print moet plaatsen? Ik pm je even.

Grt,
Niels

Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #584 Gepost op: 29 November 2020, 13:21:47 »

Ik heb je net  jouw PB beantwoord, weet alleen niet of alle teskt onder het plaatje volledig is doorgekomen. Ik hoor 't wel Wink

Voor de anderen deel ik hier ook even de snippet uit 2010 voor de MonoStabieleRelaisPrint

Eigenlijk twee 'vermogensdrukknoppen' die met weinig stroom uit de decoder, grotere stromen kunnen schakelen voor bv. Peco PL10. Losse voeding voor de wisselspoelen is natuurlijk benodigd.

Voor die andere schakeling kan ik wel een los draadje openen als er belangstelling is.
Gelogd

NI
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: