Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477446 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #600 Gepost op: 25 Januari 2021, 13:13:01 »

Maar laten we eerlijk zijn: wat is de lol van een modelbaan die af is...

Het afbreken en opnieuw en beter?  Cool
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #601 Gepost op: 25 Januari 2021, 15:15:36 »

Dat snap ik nooit zo goed. Er zijn een heleboel mensen die bijzondere dingen bouwen, maar als het af is wordt het weer afgebroken... Verkoop het dan aan iemand die minder goed is in bouwen, maar meer van de techniek is. Dan kun je weer nieuwe materialen kopen om andere leuke dingen van te maken. Op die manier kun je elkaar toch helpen?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #602 Gepost op: 25 Januari 2021, 15:48:03 »

Ja, dat ben ik volledig met je eens!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #603 Gepost op: 25 Januari 2021, 17:26:07 »

Dank voor de link! Ga die eens bestuderen!

Heb je wat close-ups van hetgeen jij gedaan hebt met je plotter? Voeg je ook?

Zal ik eens maken! En nee, ik voeg niet, daar zijn de snijlijnen te dun voor.

Dat snap ik nooit zo goed. Er zijn een heleboel mensen die bijzondere dingen bouwen, maar als het af is wordt het weer afgebroken... Verkoop het dan aan iemand die minder goed is in bouwen, maar meer van de techniek is. Dan kun je weer nieuwe materialen kopen om andere leuke dingen van te maken. Op die manier kun je elkaar toch helpen?

Maak je geen zorgen, er gaat niets weg. Ik wilde alleen maar aangeven dat van een baan die af is voorlopig nog geen sprake is. Sterker nog, ik denk niet dat mijn baan ooit helemaal af gaat komen. Als ik gebouwd heb wat ik in mijn hoofd heb ben ik ten eerstse al ver op leeftijd en heb ik ten tweede nog zat uitbreidingen in gedachte.... En ook ik ben het met je eens, weggooien is zonde als andere mensen er blij mee zijn. Nog afgezien of je daar geld voor krijgt. Zo heb ik afgelopen jaar afscheid genomen van een aantal dozen Duitse huisjes waar een goede vriend erg blij mee was. Mooi toch, ik heb weer ruimte en hij is blij.

Grt,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #604 Gepost op: 13 Februari 2021, 19:29:57 »

Omdat een projectje dreigde af te komen ben ik maar met een aantal nieuwe gestart. Stationsplein West wil ik de komende tijd verder gaan inrichten zodat ik mijn bussen kan gaan stallen. In de Kerstvakantie heeft de snijplotter geen vakantie gehad en zijn veel klinkers geplot. Ook ben ik met de abri’s begonnen. Hoewel de abri’s van Artitec er wel wat van weg hebben is dat geen optie voor me. Ik heb er 17 nodig en dat loopt te veel in de papieren. Aangezien ik wel lol heb in het scratchbuilden, heb ik ze maar zelf genaakt. Hier de eertse die nog wel wat verf nodig heeft.



Grtz,
Niels
« Laatste verandering: 13 Februari 2021, 19:34:38 door niels b » Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #605 Gepost op: 28 Februari 2021, 11:34:29 »

Zoals al enige tijd geleden beloofd hierbij wat detailopnames van het plotterwerk.

Het laat zich wat lastig fotograferen, ik hoop dat het duidelijk is:

Deel van het perron:


En het deel dat al een keer in de grijze verf is gezet:


Dit moet nog ingewassen worden, maar de verf is nog niet dekkend. Op aanraden van Jeroen Water via de buren heb ik spuitbussen bij de A****n gekocht die hier voor klaar staan.

Naast het productiewerk aan de bushaltes van de vorige post probeer ik ook de plotter laten doorwerken waardoor dit lastige stuk nu gereed is:


Hier komt het trappenhuis waarvan de opbouw nu precies past:



Ook de bushokjes komen voor een deel uit de plotter:


Evenals de klinkers waar de bus op de vorige foto op staat:


Ik gebruik hiervoor steeds 0,3 mm styreen dat ik met maximale druk en mesdiepte snijd. Ik verlijm de perrondelen en straten met houtlijm dat ik met een breed plamuurmes dun verdeel.


Grtz,
Niels

PS: @Jakop: je bent niet de enige die weer lekkage heeft.... Gedeelde smart en zo...



Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #606 Gepost op: 28 Februari 2021, 12:28:54 »

mooi werk Niels. Zo'n plotter geeft wel mogelijkheden.

De lekkage was voorbij zodra de stuifsneeuw gesmolten was en in totaal naar binnen gelopen.
Nu is de uitdaging van de zomer het dak zo te prepareren dat het niet weer zo kan gebeuren.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #607 Gepost op: 28 Februari 2021, 13:10:43 »

Strak werk weer Niels, top! Duim omhoog

Had jij ook al lekkage dan? Hopelijk niet in je kelder. Kelders zijn zo lastig weer waterdicht te krijgen.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #608 Gepost op: 28 Februari 2021, 14:28:24 »

Ik ben er bang voor.... de enige muur die ik niet had aangepakt laat water door. Niet veel, zelfs zo weinig dat ik twijfel of ik het uberhaupt ga verhelpen. Oplossen betekent dat ik mijn terras moet gaan opbreken en of ik daar veel zin in heb valt te betwijfelen.

Grtz, Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #609 Gepost op: 17 Mei 2021, 18:31:22 »

Even wat stof wegblazen van dit draadje!

Inmiddels is er een 'mannetje' geweest en die heeft enkele aanpassingen aan ons huis gedaan waardoor de lekkage verholpen zou moeten zijn. We wachten af...

Afgelopen weken had ik even vrij en heb ik lekker zo nu en dan aan de baan geknutseld. Ik merk dat ik weer lekker overal en nergens bezig ben en eigenlijk beviel me dat wel. Het is toch wel leuk van de hobby dat er van alles in zit. Beetje timmeren, beetje elektronica, gepruts op de vierkante mm en gewoon simpel treintjes kijken. Mooi man.

Maar wat heb ik zoal gedaan de laatste tijd?

Allereerst moest er een stuk schaduwstation worden gerepareerd. Dit moest ik weghalen om bij de lekkage te komen en is nu weer teruggeplaatst.

Daarnaast is gewerkt aan project 'rondrijden'. Zou het dan in 2021 echt gaan lukken? De tweede helix ligt in ieder geval!


Ook aan de andere zijde is gewerkt en is de Oosterbeekse zijde gelegd. Het originele sporenplan past voor geen meter. Om dat te kunnen maken moesten de perronnen minimaal 2 meter korter. Dat wilde ik niet dus heb er maar een eigen interpretatie aan gegeven. Het ligt nog niet vast, maar dit gaat het grofweg worden.



en van de andere zijde gezien:


Met dit plan zijn op het achterste spoor na alle sporen vanuit alle richtingen te bereiken. Alleen het achterste spoor is niet te bereiken vanuit de richting Oosterbeek. Jammer dan.

Timmeren, ook nog gedaan. Gewerkt aan een frieslijst boven de baan. Boven het emplacement is deze nu klaar, nu moet de achtergrond er in gemonteerd worden:


Stationsplein West
De contouren voor de gebouwen zijn neergelegd en de eerste stappen met de aankleding van het busstation zijn gezet. Zo ligt de draad voor het FCS systeem dat voorziet in een stop op twee halteplaatsen en bij de uitgang van het station onder de luifel.

Ook zitten inmiddels een achttal abri's in elkaar. Ik ben niet zo van het productiewerk want het tempo is aardig ingekakt de laatste weken...

Perronnen
Inmiddels is de bestrating op de drie perrons bijna gereed. Ik had ooit al een trappengebouw gemaakt, maar die was uiteindelijk niet zo mooi geworden. Ik ben dus twee identieke aan het bouwen:




En de binnenzijde:


Wat dan weer zo gemonteerd moet worden:


Ik ben niet zo'n snelle bouwer merk ik, dit heeft me twee weken gekost.  Grin

Daarnaast nog een leuke aanwinst, de eerste drie rijtuigen van de klompentrein zijn binnen. Inmiddels zijn de andere twee ook binnen maar mijn bestelling is nog niet compleet. Die moeten dus nog even wachten.



Nu nog de energiewagen gaan bouwen.....

Tot zover weer even!

Grt,
Niels


« Laatste verandering: 17 Mei 2021, 18:44:52 door niels b » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #610 Gepost op: 17 Mei 2021, 19:39:39 »

Citaat
Ik merk dat ik weer lekker overal en nergens bezig ben en eigenlijk beviel me dat wel. Het is toch wel leuk van de hobby dat er van alles in zit. Beetje timmeren, beetje elektronica, gepruts op de vierkante mm en gewoon simpel treintjes kijken. Mooi man.

Precies dát!  Duim omhoog

Langzaam aan doorgaan Niels. Haast is er niet.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #611 Gepost op: 17 Mei 2021, 19:55:37 »

Je bent hartstikke druk geweest! Duim omhoog
't Ziet er weer top uit. Hopelijk houd je het nu droog, zodat je ongestoord verder kunt.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #612 Gepost op: 18 Mei 2021, 19:33:42 »

Ook aan de andere zijde is gewerkt en is de Oosterbeekse zijde gelegd. Het originele sporenplan past voor geen meter. Om dat te kunnen maken moesten de perronnen minimaal 2 meter korter. Dat wilde ik niet dus heb er maar een eigen interpretatie aan gegeven.
Kun je de kelder niet 2 meter langer maken? <duik>
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #613 Gepost op: 18 Mei 2021, 20:22:37 »

 Grin  Jij snapt het Huub!

Aan een zijde grenst de gastenbadkamer. Ik heb al een dik jaar geen gasten meer gehad en ben wel heel veel in mijn treinenruimte geweest. Dus.

Ik geloof alleen niet dat ik deze discussie durf aan te gaan....

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #614 Gepost op: 18 Mei 2021, 20:27:38 »

Is je vrouw nooit eens een uurtje weg?  Wink  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: