Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477545 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #630 Gepost op: 13 Juni 2021, 17:06:08 »

Het volk is weer tevreden  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #631 Gepost op: 13 Juni 2021, 22:22:34 »

Fraai projectje weer! Duim omhoog
Fijn dat je het volk terwille wilt zijn Grin

[wijsneusmodus]
Het grappige is dat ik op Seinarm die "Klompentrein" met een bruine en een grijsgele 2200 vond in een aantal samenstellingen en ik sindsdien in model bij vrijwel iedereen die combi van een bruine en grijsgele loc zie. Noem het toeval, maar het valt me op. In mijn herinnering reden ze in de jaren '80 juist doorgaans met de grijsgele locs, omdat vrijwel alle tegen die tijd al omgespoten waren.
[/wijsneusmodus]
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #632 Gepost op: 14 Juni 2021, 11:56:55 »

Het volk wordt niets ontnomen:



Kleinspoor geel, verrassend goede verf!

Hier wil ik zo ook nog wat bussen en nog een Syntus DE -II mee overspuiten en dat zie ik sinds vandaag een stuk beter zitten.  Duim omhoog

Grtz,
Niels

Enigste manier om het leren is te DOEN, uitleggers zitten er genoeg op elk forum, geloof me maar.
Al doende leert ge en dan onthouden hoe je het gedaan hebt, dit telt ook om ooit te beginnen met vervuilen van jou materiaal.
Eric.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #633 Gepost op: 28 Juni 2021, 17:18:21 »

Klopt helemaal Eric  Duim omhoog Ik ben ook niet zo bang om iets te proberen, maar het ontbreekt me vaak aan tijd. Als ik iets nieuws wil proberen wil ik nul tijdsdruk hebben,

Dat er nu een bruine 2200 bij staat komt alleen omdat ik simpelweg maar één geel-grijze heb. De tweede komt ooit nog wel een keer. Ik heb foto’s gezien van een combi met een bruine, dus het kan wel. Met geluiddemper en vishaken natuurlijk.

Afgelopen weekend de tweede grijze laag gespoten en vandaag was het moment van de waarheid. Conclusie: je kunt beter afplaktape van de A****n gebruiken dan van T***a....

Deze zijde is (bijna) goed:



Aan deze zijde kwam de gele verf mee. Nu was de band toch niet helemaal mooi recht dus dit mag overnieuw:



Op naar poging 2,

Grt,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #634 Gepost op: 14 Juli 2021, 17:44:52 »

Best wel heftige berichten uit Limburg. Heeft Arnhem, jaren '80, het droog gehouden?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #635 Gepost op: 14 Juli 2021, 19:04:51 »

Als ik het goed heb, is Arnhem in H0 net ten noorden van het getroffen gebied gevestigd en ligt het ondanks de situatie in een kelder toch op een heuvel. Hopelijk snel geruststellende berichten van burgemeester Niels.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #636 Gepost op: 15 Juli 2021, 09:51:19 »

Hoi,

Gelukkig is het hier allemaal goed afgelopen, dank voor de goede zorgen! Wel ontzettend veel regen gehad afgelopen tijd. Vorige week was de heftigste bui tot nu toe, toen veranderde de holle weg voor mijn huis in een kolkende rivier.



Hier nog een filmpje uit ons dorpje ter illustratie:

https://youtu.be/WZvE7prqwEk

Ik begreep van een paar collega's uit het Heuvelland dat het daar vannacht inderdaad flink gespookt heeft, vooral Valkenburg heeft het in het rivierdal behoorlijk voor de kiezen gehad. Ik krijg behoorlijk wat filmpjes en foto's van collega's en klanten doorgestuurd, ik word er slecht van...

Grt,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #637 Gepost op: 3 Augustus 2021, 14:26:16 »

Je zou het niet zeggen als je zo naar buiten kijkt, maar ook hier is de zomervakantie aangebroken. Slecht weer is natuurlijk een ideaal excuus om verder te werken aan de baan.

Vandaag de soldeerbout maar eens opgestookt en het stationsemplacement afgenaakt:





Nog even een perron aanpassen en dan kan ik alles elektrisch gaan aansluiten.

Ook ga ik in de vakantie dit aanpakken. Die trein rijdt me te kort op de rand...



Idee is dat hier een groenstrook komt die iets hoger ligt dan het spoor en gaat

 fungeren als vangrail. Ook in het echt ligt hier een talud met groen, dus dat komt mooi uit. De plank waarop dit komt is inmiddels gemonteerd:



Als het weer zo blijft ga ik morgen verder met de wisselstraat aan de westzijde en ga ik de oversteek naar de andere zijde van de ruimte maken. Hopelijk wordt het nog even droog, dan kan ik buiten de planken voor de rails op maat gaan zagen en ook aan de andere zijde beginnen met de afwerking.

Ondertussen is ook de energiewagen weer een stapje verder. Leuk kitje, maar wel priegelwerk. Ik merk dat het bij dit kitje lastig is dat ik geen diepte zie. Normaal heb ik wel trucjes om dat te maskeren, maar met het ielige etswerk lukt dat niet.  Sad



Wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #638 Gepost op: 3 Augustus 2021, 16:46:48 »

Daar gaan lange slepen op kunnen staan, altijd mooi om te zien.
Tja, die trein staat echt wel veel te dicht tegen uiteinde van de plaat, geen overbodige luxe als je daar een goede en stevige berm aan gaat breien.Je zou het voor altijd beklagen indien je het niet moest gedaan hebben en er dan toch eens eentje gaat kennis maken met moeder aarde.
Voor die wagon, rustig in fijne laagjes de verf aanbrengen, je gaat er heel wat tijd moeten insteken maar het smoelt nu toch al goed, vind ik. Duim omhoog
Eric
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #639 Gepost op: 3 Augustus 2021, 19:49:19 »

Hoor ik hier nu klagen als de zon doorbreekt?  Grin
Goed bezig Niels  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #640 Gepost op: 13 Augustus 2021, 20:52:27 »

Om Huub niet teleur te stellen:

Vandaag lekker in de tuin gewerkt aan het elektrisch aansluiten van deel 3/4 van het stations emplacement.



Dat houdt in dat ik ook weer aan de gang ga met de wisselaandrijvingen. Dus Daan, je kunt binnenkort weer een mail verwachten.

Op deze module slechts zes wissels, dus dat valt mee. Nu nog uitvogelen hoe ik die moet bedienen vanuit mijn IB. Dat is me nog niet helemaal gelukt tot nu toe.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #641 Gepost op: 29 Augustus 2021, 11:51:35 »

Vandaag begonnen met de ‘paradestrecke’ aan de andere zijde van de ruimte. Dit deel van de baan wordt een fantasiedeel waar ik alle niet-Arnhem gebouwen hopelijk een plekje kan geven. Ook komt aan deze zijde een werkplaats met draaischijf.

Vandaag dus begonnen met het eerste deel:



Meteen voorzien van de bekende blauwe platen:


Die ik meteen in een diarreekleur heb geschilderd:


Aangezien dit deel achter de werkplaats komt te liggen ga ik ook meteen de rails leggen en elektrisch aansluiten. Als dit deel ligt heb ik nog een meter of drie te gaan en dan kan ik RONDRIJDEN!!  Duim omhoog


Oh ja, de beveiliging aan de andere zijde is weliswaar functioneel, maar moet nog worden afgewerkt




Grtz,
Niels
« Laatste verandering: 29 Augustus 2021, 11:55:02 door niels b » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #642 Gepost op: 29 Augustus 2021, 13:41:20 »

Mooi vooruitzicht Niels, het rondrijden komt in zicht.  Duim omhoog

En dat talud hoort natuurlijk gewoon bij Arnhem.

Wat betreft valbeveiliging heb ik wat ambivalente gevoelens. Ze kunnen schade voorkomen, maar ook aanrichten. Het wordt ermee lastiger om bij je treinen te komen. Bij mij zit het eigenlijk alleen op die plaatsen waar het spoor beschermd moet worden tegen onheil van buitenaf. In de praktijk blijkt een ontspoorde trein rustig door te hobbelen over de dwarsliggers. Moet ik er wel bij zeggen dat de treinen bij mij vrij langzaam rijden.
De keren dat een trein de snelste weg naar de grond koos, waren denk ik niet te voorkomen geweest met een opstaand randje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #643 Gepost op: 5 September 2021, 06:57:10 »


[wijsneusmodus]
Het grappige is dat ik op Seinarm die "Klompentrein" met een bruine en een grijsgele 2200 vond in een aantal samenstellingen en ik sindsdien in model bij vrijwel iedereen die combi van een bruine en grijsgele loc zie. Noem het toeval, maar het valt me op. In mijn herinnering reden ze in de jaren '80 juist doorgaans met de grijsgele locs, omdat vrijwel alle tegen die tijd al omgespoten waren.
[/wijsneusmodus]

Ik heb ook nooit een bruine 2200 in een DE trek-duw waargenomen. Echter, in de diaverzameling van Meindert Koopman, mijn spoormaat in de jaren 80, komen alleen al in de zomer van 1985 maar liefst drie verschillende samenstellingen voor met een bruine 2200... 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #644 Gepost op: 5 September 2021, 09:08:17 »

Winterswijk, 11 september 1981: takkeweer, maar wel een bruine (2259) en een geel-grijze (2202) loc aan de trein.


« Laatste verandering: 5 September 2021, 10:30:11 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: