Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477471 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #645 Gepost op: 5 September 2021, 10:30:26 »

Het andere plaatje wil niet om de een of andere reden.
« Laatste verandering: 5 September 2021, 10:34:23 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #646 Gepost op: 5 September 2021, 10:33:21 »



Dan dit maar, met de bruine loc, op de terugweg naar Arnhem bij vertrek uit Winterswijk.
« Laatste verandering: 5 September 2021, 10:35:25 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #647 Gepost op: 5 September 2021, 15:06:55 »

Nog eentje met een bruine loc aan de achterzijde.
760701 42-27a Winterswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #648 Gepost op: 5 September 2021, 16:59:55 »


[wijsneusmodus]
Het grappige is dat ik op Seinarm die "Klompentrein" met een bruine en een grijsgele 2200 vond in een aantal samenstellingen en ik sindsdien in model bij vrijwel iedereen die combi van een bruine en grijsgele loc zie. Noem het toeval, maar het valt me op. In mijn herinnering reden ze in de jaren '80 juist doorgaans met de grijsgele locs, omdat vrijwel alle tegen die tijd al omgespoten waren.
[/wijsneusmodus]

Ik heb ook nooit een bruine 2200 in een DE trek-duw waargenomen. Echter, in de diaverzameling van Meindert Koopman, mijn spoormaat in de jaren 80, komen alleen al in de zomer van 1985 maar liefst drie verschillende samenstellingen voor met een bruine 2200... 

Ik heb wel eens een bruine gezien hoor, begrijp me goed, maar dat was de uitzondering in mijn beleving. Dat ze er zijn geweest bewijzen nu nog veel meer foto's Duim omhoog
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #649 Gepost op: 5 September 2021, 18:18:40 »

Dank voor de sfeervolle foto’s, ik ga een geluiddemper monteren  en  dan kan ie de baan op.  Duim omhoog

Ondertussen ben ik bezig met een proefvak waar ik eerder over berichtte. Ik wil hier wat ervaring mee opdoen qua recht leggen van de rails en het ballastwerk. Ook zal ik hier de eerste begroeningswerkzaamheden gaan uitvoeren. Nog nooit gedaan dus goed om het eerst een keer te proberen.

Deel 1, rails uitlijnen is redelijk gelukt:
 

De kunst is dus om de rails op meerdere punten te fixeren. Klinkt logisch....

Deze week ook nog een mooie nieuwe aanwinst: een df  Hoewel deze stam nooit in Arnhem kwam laat ik hem wel gewoon lekker rijden. Vrije vertaling he....




Tot zover. Grtz,

Niels
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #650 Gepost op: 5 September 2021, 18:50:20 »

Wanneer je een stalen rei van een meter langs flexibele rails legt is de rails vrij makkelijk uit te richten. Zeker als je de rails om de 15/20 cm vastzet met een schroef met een ring onder de kop.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #651 Gepost op: 5 September 2021, 19:34:30 »

En zo heb ik het gedaan. Duim omhoog

Aan de rechterzijde zie je de stalen rei liggen.

Ik heb me in het begin verkeken op de flex in de rail, er moeten gewoon nog veel meer schroefjes in.

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #652 Gepost op: 5 September 2021, 19:58:28 »

Bij de vervanging van de Lekbrug in Culemborg, werden de treinen van Zandvoort naar het zuiden omgeleid via Arnhem. Nu onvoorstelbaar en voor je Df een paar jaar te vroeg, maar zo heel gek is het niet gedacht dat die dingen ook wel eens in Arnhem kwamen. De Df mag dus blijven  Cool

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #653 Gepost op: 5 September 2021, 20:07:55 »

Jammer evenwel van de blauwe kleur….wijkt wel erg af.  Cry

Is dit een Df van de laatste uitgave (vorig jaar) of een eerdere ‘omgespoten’ exemplaar?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #654 Gepost op: 5 September 2021, 20:09:29 »

Ik gebruik aan twee kanten aluminium U profielen om de rails op te sluiten. Deze schroef ik vast. Rails voorzien van bedrading. Dan de rails vast zetten met een dun laagje watervaste houtlijm. Als dat droog is door naar het volgende stuk. Resultaat, mooie rechte rails.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #655 Gepost op: 5 September 2021, 21:10:10 »

@Jakop: het is de laatste uitgave, het wijkt inderdaad wel af ten opzichte van de ICR. Het zal iets te donker zijn, maar in mijn herinnering was Het blauw in het echt ook niet helemaal gelijk, toch? Nu ia, ik stoor me er niet aan....

@Joran: ik heb ze langs een L profiel gelegd, een U profiel zal denk ik nog beter werken. Overigens wordt al mijn rails ook gevoed via een ringleiding. Ook dit deel is inmidels al vastgesoldeerd.

@Huub: mooi! Dan moesten ze dus kop maken in Arnhem. Enig idee hoe dat in zijn werk ging?  Leuk om in te bakken in mijn dienstregeling.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #656 Gepost op: 26 December 2021, 19:47:09 »

Hallo allemaal,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een update heb geplaatst zie ik. Niet zo vreend, want ik ben de laatste maanden alleen maar aan het werk geweest zo lijkt het.

Toch heb ik in de tussentijd wel wat kunnen doen in mijn ruimte.

Allereerst iets wat ik al veel lamger wilde maar nooit de tijd voor nam, een fatsoenlijke plek voor al mij H0 auto’s. Op een zaterdag naar de bouwmarkt gegaan en daar de zaterdagmiddaghulp gek gemaakt met het op maat zagen van een paar MDF platen. Veel schilderen en geduld verder ben ik redelijk tevreden met het resultaat:



Maar vijf centimeter diep en zat plek om alle modellen in kwijt te kunnen.

Ook heel zen werd ik van het schilderen van de rails. Weg met de glimmende railstaven maar een mooie roestkleur. Ik ben ongeveer op de helft nu:



Bij de perronnen ben ik aangekomen bij de lastige stukken, dat betekent een hoop meten en ontwerpen om het perron in de juiste vorm geplot te krijgen. Nog een paar stukjes en dan zijn ze klaar.



Ook ben ik met het VVV kantoor verder gegaan. De top geplaatst:


En toen concludeerde ik dat ik er niet tevreden mee was. Het gebouw heb ik niet goed doordacht waardoor het rommelog wordt. Ik heb niet gedacht aan verlichting en ik kwam er achter dat een deel van het gebouw in een talud staat waardoor er ook een -0,5 verdieping is. Bovendien was het glas lelijk geworden door lijmsporen en heb ik inmiddels meer ervaring opgedaan met andere bouwtechnieken.


Opnieuw dus!

Na een ochtend ontwerpen en een middag plotten is dit het resultaat:



De snijplotter heeft alle lijnen in 1 mm dik styreen geplaatst. De plotter kanhet styreen niet meteen doorsnijden, maar door met een scherp mesje door de gegraveerde lijnen lte gaan breekt het styreen vrij makkelijk af. De betimmering van de top is nu rechtstreeks in de muren gegraveerd waardoor dat er ook meteen strak uitziet.

Ik maak daarnaast van 0,75 mm styreen plafonds en vloeren waartussen zo de LED’s worden geplaatst. Op dit moment is de printer Slaters aan het printen waardoor de ramen op exact dezelfde plaats komen te zitten (hoop ik).

Naast de VVV wordt ook nog aan de VL gewerkt, hier komt later deze week een update van.

En, last, but not least: volgende week gaat het lukken. Rondrijden! Nog maar een paarrailstukken plaatsen en dan is de baan rond. De hele week vrij, dat moet goedkomen. Ik houd jullie op de hoogte,

Grtz,
Niels
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #657 Gepost op: 26 December 2021, 20:32:19 »



Stond dit gebouwtje aan het eind van het perron, richting de tuin?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #658 Gepost op: 26 December 2021, 20:55:53 »

Mooi werk Niels! We zien graag het rond rijden filmpje tegemoet!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #659 Gepost op: 26 December 2021, 22:53:36 »


Stond dit gebouwtje aan het eind van het perron, richting de tuin?

Nee, dit stond op Stationsplein zelf. Als je voor het station stond in de rchterhoek bij de Oude Stationstraat.

Het leuke van mijn baan/project is dat je ziet wat er in de loop der jaren allemaal veranderd is. Nu natuurlijk helemaal, maar in de tijd van het vorige stationsgebouw is er ook heel wat vertimmerd, zo had dit VVV kantoor eerst een verdieping minder en is het ooit aan de achterzijde uitgebouwd toen het een regionale functie kreeg,

@Jakop: het YouTube kanaal is al aangemaakt.  Duim omhoog

Inmiddels zijn de Slatersplaten uit de plotter. Ze zijn goed gelukt. Morgen weer een update.

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: